Jump to content

Er dette bra elg amunisjon?


Jegær`N

Recommended Posts

Se der ja. Denne har litt lett kule så dybdevirkningen vil lide. Tror du får den med 165grain kule også og den vil være ett bedre valg ellers så vet jeg den kommer med 180grain kule som er perfekt på elg. Kula er et amerikansk svar på normas oryx

Takk for svar, var 180 grain jeg mente og som jeg har kjøpt. Var bare så mange like bilder på sida så tokk feil bilde, sorry :oops: Det er bra den er fin på elg da. :D

 

Kjenner ingen som lader nei :cry: kunne ha spart masse penger på det ja.

Link to comment
Share on other sites

SYns du 29kr er dyrt for jakt ammoen? Da burde du ikke se på prisen til norma :mrgreen: Oryx kosta ca 33kr i fjor i samme kaliber(30.06) Må er den 2-3kr dyrer så da blir denne "billig" i forhold pluss at kula er like god :shock:

Mulig, men jeg har aldri kjøpt jaktammo, lader alt selv.

Er det rart jeg synes det er DYRT.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja er enig i at det er dyr. Har ladet selv i mange år og har ikke kjøpt jaktpatroner siden de kostet 8-9kr.

 

Men tilbake til topic. Kjøper du den med 180grain kule har du god elgammo. Også bør du vurdere og starte og lade ammoen din selv er mye penger og spare på det. Ta vare på hylsene dien de er fine og lade skulle du få lyst til og starte :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noen god teori på hvorfor ferdigrulla jaktammo er så sinnsvakt dyrt i forhold til helmantel?

Ta f.eks. Norma Jaktmatch i 7mm rem.mag. koster 13,- på xxl.Norma oryx i samme kaliber 50,- på xxl.

Det er noen som tar seg godt betalt et eller annet sted :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt norma oryx i en del år. Men har nå byttet til Fusion. Ganske mye billiger enn annen jakt ammo. Og skal vist være veldig bra. Har ikke fått skutt noe elg med den enda. Bare hjort og rådyr. Den gjør jobben på de i vertfall.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ingen som lader nei :cry: kunne ha spart masse penger på det ja.

 

Du får jo kjøpt ladeutstyr nok til å få helt kurante patroner til mindre enn det du bruker i ammo en jaktsesong...

 

Og spare penger? Nei, feil svar. Du ville fått skutt mer til samme beløp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...