Jump to content

Bruk av fett (grease) til bolt og lyddemper?


sirhitalot

Recommended Posts

Hei, jeg har nettopp fått lydemper på min Cz452 V, og lurte på om det er allright å bruke smørefett til gjengene på lyddemperen og bolten? Ikke tjukke lag selvfølgelig, men bare sånn at det holder seg fettete. Olje har en tendens til å bare bli borte:) Har hvertfall pleid å bruke smørefett til flammedemperen på AG3en i forsvaret, noe befalet var enige i...

 

Blir det noen spesielle problemer av dette? fastbrenning etc...? kan evt. bruke mineralfett som tåler høy temperatur...?

Link to comment
Share on other sites

At det skal være lettere og rengjøre tørre gjenger synes jeg høres veldig rart ut. Jeg bruker ihvertfall aluminiumpasta på gjengene. Når det etterhvert blir dritt på gjengene så tørker jeg lett og ledig av og legger på ny aluminiumpasta. Jeg mener alle gjenger skal ha smøring.

Link to comment
Share on other sites

Selv bruker jeg litt Glider på sluttstykkene i børsene mine og en liten dært med monteringspasta på gjengene på pipa.

Monteringspasta er spesielt egnet for å hindre at trange gjenger (spesielt rustfritt mot rustfritt) skal rive seg og slik pasta vil

garantert hindre at demperen setter seg fast...samme hvor mye dritt som evt skulle legge seg utenpå. Omega monteringspasta er perfekt for jobben vil jeg si.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...