Jump to content

bushnell elite 6500 4.5x30-50\ 2.5x16-50


red neck

Recommended Posts

har akkurat kjøpt denne kikkerten, mest fordi jeg fikk den billig, og plassert den på mauser`n. På mindre forstørrelse så er den OK men kjører du opp så blir det fot som mario på nintendo for å si den sånn, men et helt greit kjøp til mitt bruk værtfall. Har en annen rifle med bedre kikkert på :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

drar opp denne tråden her igjen, har begynt å snuse litt på denne 4,5-30x50 kikkerten, noen her som har denne?

 

det jeg lurer er i første omgang er om den har medforstørrende retrikkel? er der noe null stilling mulighet på høyde og side justeringen? er det bare å vri på tårna eller er det slikt att enn løfter opp og vrir?

 

at 30 x er mye vet jeg, og kommer nok ikk til å vri den helt opp, men det virker ellers som en kikkert som kan passe til mine behov dersom den er 110% stabil på kneppa

Link to comment
Share on other sites

Den er helt grei. Sett i forhold til prisen er jeg fornøyd. Har dessverre ikke fått brukt det så mye. Har ikke hatt behov for så stor forstørrelse til den jakta jeg har bedrevet i år så jeg har mest hatt en annen kikkert på den børsa. Eneste jeg ikke er så fornøyd med er at du må være veldig nøyaktig med paralakse-innstillingen og øyeplassering på 30x. Men sånn er det vel med høytforstørrende kikkertsikter.

Link to comment
Share on other sites

Har også en 4.5-30, og må si meg ganske fornøyd. Fikk den for 6400,- inkl. mva. fra Optics Warehouse UK.

 

Opp til ca. 24x er den veldig god. Opp i mot 30x blir den ganske uskarp på korte hold virker det som. Har ikke klart å få noe bra fokus med min på maks i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...