Ranger Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Hei, denne nydelige bikkja forvilla seg inn i min hage og lekte med bikkjene her. Naboer ringte politiet og vi fikk den lykkelig gjenforent med eier. Fikk vite at han lyder navnet "Diesel" Men, spurte ikke spesifikt om rasen, da jeg gikk ut fra at det dreide seg om en alaska husky. Noen som kan støtte den vurderingen? Nydelig var han iallfall, veldig tillitsfull og leken, så han var sikkert ikke så gammel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Argyle Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg ville sagt det er en Siberian Husky. Men uansett rase, så er det en veldig fin hund iallefall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Echo Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Synes det lukter litt skikkelig bikkje av den jeg....vestsibirsk laika Fikk du navnet på eieren...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Jeg tror jeg kjenner eieren, han har i alle fall en mistenkelig lik vestsibirsk laika som heter "diesel"!!! EDIT: Mye som tyder på at det er bikkja jeg tror. Han var 1,5 år da jeg traff eieren på bjørnekurs i oktober i fjor. Så altse litt over 2 år nå. Laikaer er lekne bikkjer uansett alder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Echo Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Jepp...du har rett. Det er en Diesel registrert i 2007, født på Nordmela, far er hviterussisk, og kullbror bor rett oppe i gata her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackrussel Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 vestsibirsk laika, setter jeg pengene mine på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted May 22, 2009 Author Share Posted May 22, 2009 Jepp, du blir ikke rik på det veddemålet! Fat dog, Echo og jackrussel; dere har alle rett! Og når fat dog attpåtil sendte meg PM med bilde av den selvsamme hund, så var det ingen tvil. Jeg ble litt "förtjust" i denne bikkja, lydig og kosen. Skjønner ikke de i nabolaget som hausa opp stemninga og snakka til politiet om at "hvis ikke dere henter bikkja nå, så må vi bare slippe den eller skyte den!" Ungene og de små plendriterne deres ble jo redde, må vite... Bare for å demonstrere hvor snill og dressert han var så kommanderte jeg sitt og ligg, og han adlød øyeblikkelig. Vi leka og kosa litt foran naboene, og jeg tok han med hjem etter å ha forsikret meg om at politiet hadde adressen min. Eieren var iallfall takknemlig for at bikkja havna hos meg. Her er et annet bilde av Diesel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Echo Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Store bikkjer er farlige vet du... Har fått høre det samme, også ligner de så mye på en ulv...enda verre En plendriter er ikke stort mer enn litt snacks som setter seg fast mellom tenna på'n. En vestlaika skal ha et balansert temorament og de er vennlige mot folk. I motsatt tilfelle, så er min erfaring at det sjelden har noe med hunden å gjøre... Man får den hunden man fortjener. Men her er det altså en som kan hund, og som tar godt vare på den. Godt å se Sånt varmer om hjertet til en vestlaikamann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted May 22, 2009 Author Share Posted May 22, 2009 Ja det var en fantastisk god hund, skal jeg ha meg allsidig elg- jakthund en gang, så blir det en sånn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts