Jump to content

Rømt hund, Alaska Husky?


Ranger

Recommended Posts

Hei, denne nydelige bikkja forvilla seg inn i min hage og lekte med bikkjene her. Naboer ringte politiet og vi fikk den lykkelig gjenforent med eier. Fikk vite at han lyder navnet "Diesel" :D

 

Men, spurte ikke spesifikt om rasen, da jeg gikk ut fra at det dreide seg om en alaska husky. Noen som kan støtte den vurderingen?

 

Nydelig var han iallfall, veldig tillitsfull og leken, så han var sikkert ikke så gammel.

 

normal_DSC01016.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg ville sagt det er en Siberian Husky. Men uansett rase, så er det en veldig fin hund iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg kjenner eieren, han har i alle fall en mistenkelig lik vestsibirsk laika som heter "diesel"!!!

 

EDIT:

Mye som tyder på at det er bikkja jeg tror. Han var 1,5 år da jeg traff eieren på bjørnekurs i oktober i fjor. Så altse litt over 2 år nå. Laikaer er lekne bikkjer uansett alder!

Link to comment
Share on other sites

Jepp, du blir ikke rik på det veddemålet! :D

Fat dog, Echo og jackrussel; dere har alle rett! Og når fat dog attpåtil sendte meg PM med bilde av den selvsamme hund, så var det ingen tvil. :wink:

 

Jeg ble litt "förtjust" i denne bikkja, lydig og kosen. Skjønner ikke de i nabolaget som hausa opp stemninga og snakka til politiet om at "hvis ikke dere henter bikkja nå, så må vi bare slippe den eller skyte den!" :evil: Ungene og de små plendriterne deres ble jo redde, må vite...

 

Bare for å demonstrere hvor snill og dressert han var så kommanderte jeg sitt og ligg, og han adlød øyeblikkelig. Vi leka og kosa litt foran naboene, og jeg tok han med hjem etter å ha forsikret meg om at politiet hadde adressen min. Eieren var iallfall takknemlig for at bikkja havna hos meg. :wink:

 

Her er et annet bilde av Diesel:

 

normal_DSC01017.JPG

Link to comment
Share on other sites

Store bikkjer er farlige vet du... :wink:

Har fått høre det samme, også ligner de så mye på en ulv...enda verre :lol:

En plendriter er ikke stort mer enn litt snacks som setter seg fast mellom tenna på'n.

 

En vestlaika skal ha et balansert temorament og de er vennlige mot folk. I motsatt tilfelle, så er min erfaring at det sjelden har noe med hunden å gjøre... :roll:

Man får den hunden man fortjener.

 

Men her er det altså en som kan hund, og som tar godt vare på den. Godt å se :D

Sånt varmer om hjertet til en vestlaikamann. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...