Kiwi Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Jeg har akkurat importert et nytt sikte av typen Zeiss V 5-15x42. dette var en "hyllevarmer" hos en liten forhandler i østerrike. Overraskelsen var stor da jeg ser at det er 1/4" klikk på den...?? Jeg hadde tilsvarende sikte før i tida, og kan sverge på at det var 1cm klikk på det siktet Dette nye siktet er av de siste som ble produsert før det gikk ut av sortimentet, så mulig de har forandret det på slutten? Setter pris på å høre fra andre som har dette,eller 3-9 modellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
10 Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Jeg mener å huske at både 3-9x42 og 5-15x42 alltid har hatt klikk tilsvarende 1/4". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Jeg har en brosjyre som pdf-fil. hvor det står data på dette siktet. Der står det er som du har observert; 7mm klikk. Brosjyren er fra et av de siste årene siktet ble produsert. Send meg e-postadressen din på PM, hvis du vil ha kopi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 Okei, da husker jeg nok helt feil. Takk for tilbakemeldingene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts