Jump to content

kjøpe jakt utstyr på Island?


Ole_Netland

Recommended Posts

kort spørsmål, er der noe å hente på å kjøpe jakt utstyr på island? skal plutselig bort der en tur i begynnelsen av juni. men rekker ikke å ut på noe turer, bare rett bort og ombord på en båt, men håper å få litt tid å kikke i byen der, så dersom noen vet om noen butikker jeg bør ser etter, eller varer som er greit å kjøpe der så hyl ut....

Link to comment
Share on other sites

Butikker du bør stikke innom vet jeg ikke, men med den kursen islandske kroner er på nå, bør det da være mulig å få spart noen kroner på å kjøpe diverse når du først skal dit :wink:

 

Hva er kursen egentlig? Etter som jeg forstår fra NB skulle den vært 2,35. Men VISA og andre instutisjoner bruker 5,6 :roll: Så får man veksle svart noe billigere? (Før krakket var kursen ca. 6,5) Så mitt spørsmål er: Er det noe billig å feriere og handle på Island? Alle varer bortsett fra ull og fisk er import. Så jeg tror ikke det er noe å spare uansett, ingen selger med tap.

Link to comment
Share on other sites

Hei var på Island for 1 År siden og jobbet for Eratukku Vildmarks i 5 dager(salgsmesse)

På Island er det dårlig med jaktklær å få kjøpt, de fleste kjøper fra Campela i USA.

Jeg vet om et sted du kan få kjøpt jaktklær og det heter ICEFIN og ligger mitt i Rejkavik.

Hilton.

Link to comment
Share on other sites

Det er flere gode jaktbutikker på Island, men jeg tror det er lite å spare. Det var en kort periode man kunne gjøre virkelig gode kjøp, da nedgangen i kroneverdien skjøt fart, men nå har inflasjonen spist opp forskjellen og vel så det. Det skal ligge en relativt stor frilufts og jaktbutikk i havneområdet litt ut fra sentrum. Ellers så er det flere gode butikker, men de fleste ligger vekk fra sentrum, og lenger bort en vanlig gangavstand. Når det gjelder vareutvalget så er det litt annerledes en i Norge, mye på grunn av forskjellige jaktformer mellom landene... Jeg handlet faktisk min TRG-22 hos www.hlad.is, som er en svært trivelig våpenforretning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...