Jump to content

Lee Collet'en riper opp hylsene!


LeivVidar

Recommended Posts

Har en Lee Collet die i 308win. Har sikkert presset ca 1500 hylser med den og har alltid tromlet hylsene før pressing. Nå har dia bynt å kødde med meg. Den lager grove horisontale riper rundt hele hylsehalsen. Skikkelig grove som man godt kan kjenne med fingrene hvis man stryker over.Har prøvd å gjort alt skikkelig rent, men det ble ikke noe bedre. Dette er ikke noe som har kommet litt etter litt, men helt plutselig å nå riper den op alle hylsene mine. Skal se om jeg får lagt inn et bilde etter hvert. å jeg ha ny die eller?

 

EDIT: La til bilde

cimg2342i.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si for sikkert at det vil hjelpe, men prøv å bruk ordentlig grease. Regner med at du har sjekket for grader på kontaktflatene i dia. En siste utvei kan jo være å bøye "fingrene" i colleten litt ut for å se om de da slipper taket i hylsa

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg misforstår, men er du sikker på at du ikke presser hylsene veldig hardt, evt. at hylsene er veldig "bløte"?

 

Nei, det er ikke det for de ripene har aldri vært der før. Ripene kommer også fram hvis jeg bare legger litt press på, men de blir dypere hvis jeg presser hardere

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle tips, ripene er nesten helt borte nå, har polert litt her og litt der og justert litt på dia, men nå blir det kun små merker etter "fingrene" som klemmer rundt halsen. De får jeg ikke bort.. Men det er ihvertfall blitt myyyye bedre nå :mrgreen: Godt nok for meg og treningsammoen min ihvertfall

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...