Jump to content

Leupold QR


358 Win

Recommended Posts

Leste i en annen tråd her at det var en som hadde mistet en Zeiss kikkert i denne type montasje. Da kom jeg til å tenke på i hvertfall 3 dårlige erfaringer jeg har med samme montasje. En gang var på skytebanen , kikkerten var løsnet og jeg hadde treffpunkt over hele skiva, andre gangen var under et ettersøk på alle fire i einerbusker, da var den også løsnet og den tredje gangen var på en annen børse som man vred over hendlene hvis jeg dro til slik jeg pleier.Vet ikke om andre har dårlige erfaringer med denne montasjen men den dritten monterer jeg aldri på en rifle igjen

Link to comment
Share on other sites

Hadde Leupold QR på ei rifle jeg solgte for noen år siden. Jeg var ikke imponert. På ett par ringer kunne jeg også dra låsehendlene helt rundt uten at de låste. Fikk aldri "godfølelsen" for denne montasjen, selv om jeg ikke opplevde noen uhell med den.

Link to comment
Share on other sites

Det var jeg som var uheldig å mistet kikkerten min :(

Jeg bruker fortsatt Leupold QR på to av riflene mine, men er blidt mye mer forsiktig og klarer liksom ikke lenger å stole 100% på greiene. Er stadig borte og sjekker at hendlene sitter. Det gjør de jo, så montasjene duger på bane og "åkerkant" rifler 8)

Link to comment
Share on other sites

Eg snakket med ein børsemaker om nett dette med at ein kanskje klarte å dra låsehendlene heilt rundt etter eindel bruk.

Han sa att Qr montasjer slites men det gjer andre såkalla Qr montasjer også ,dessuten så var det dessverre eindel forskjell på Qr montasjene når dei var nye også.

Fremdeles meinte han at dette var gode montasjer som ikkje han har problem med å anbefale.

Etter å ha sett Eaw montasjer få heilt nødvendig etterjustering av kvalifiserte folk, må eg sei at eg tru at Qr er like gode som andre delbare montasjer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...