Jump to content

Friksjonstape til pistolgrep


oles

Recommended Posts

Har brukt biltema antiskli teip på Glocken, og eit lite tips når du skal ha den på er og varme den litt opp med håprføner eller varmluftpistol på plasser som du må strekke teipen litt.

Da blir resultatet mykje betre, og teipen er mykje lettere og legge på.

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Jeg har noen små lapper med tape som er antisklitape beregnet for trapper. Denne kjøpte jeg på Byggmakker.

 

Men den er litt i groveste laget.... Men så kjøpte jeg ishocheykøller til arvingene her i vinter og der følgte det med tape, friksjontape beregnet for køllene. Denne tapen er litt klebrig meeeen tror pinadø jeg bommer litt å prøver på czén.....

 

Mer_ammo

Link to comment
Share on other sites

Hva med å maskere rundt de stedene du vil ha ekstra friksjon og legge på et tynt lag med lakk. Strø deretter på rikelig med sandblåsesand og la det hele tørke. Børst av sanden som ikke har festet seg, og vips du vil ha et veldig slitesterkt og godt grep. Dette er selvfølgelig ikke så lett å fjerne igjen, men gjør det noe at man har godt grep hele tiden? Bruker man litt tid og en tynn lakk, så blir resultatet veldig pent !!

Link to comment
Share on other sites

Det beste er skateboard tape siden den er tynn og finkornet, ellers finnes det også ferdige paneler "pre-cut" til flere typer pistoler. Husker ikke i farten hvor men kanskje på Double Alpha Academys websider?

Om du skal bruke pistolen din i PD IPSC er det kun lov å klistre på slik tape på skjeftet, alle andre løsninger plasserer deg i en annen divisjon, Standard om du melder det fra før stevnestart, og Open :twisted: om du blir tatt med det etter at stevnet har startet...

Link to comment
Share on other sites

Tenkte bare jeg skulle nevne at i IPSC Production Division er det kun "sandpapir" tape som er tillatt brukt og ikke klebrig tape...

 

Hvor står det, jeg fant bare følgende om grip tape i rules January 2006. edition Appendix D4 Special condition 20.03:

 

----- Application of tape on grips is permitted----- ikke noe om at klebrig tape ikke var lov, ei heller om at det bare var lov med sandpapir type...

Kan hende den er utdatert, eller at det har kommet en forklaring på den. men da har du sikkert den klar.

warthog

Link to comment
Share on other sites

Hmm, vet det har blitt diskutert ganske heftig på Global Village.... Denne beskriver hvordan tape skal legges på,

(http://ipsc.invisionzone.com/index.php? ... st&id=3850)

skal se om jeg finner den tråden der dette ble nevnt...

 

Neida, jeg husket feil. Det ble diskutert, men det er fortsatt slik at alle typer tape som øker sikkerheten er i orden så lenge det ikke legges så tykt på at profilen på skjeftet endres.

Så, hockey tape, tjæretape, tennisraquet tape, sykkelstyretape etc er tillatt så lenge det ikke legges mer enn ett lag (med uunngåelig overlapping for at det skal sitte).

Tror sandpapir a´la Trugrip eller A-grip er det beste, det er ihvertfall det mest vanlige i IPSC. Tror ikke jeg har sett noen med noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...