Jump to content

Lee hylseholder- dårlig kvalitet?


phoines

Recommended Posts

Er det flere som har hatt problemer med Lee sine hylseholdere? Jeg kjøpte meg nettopp en hylseholder #4 til 223 rem, men opplever at den "skreller" av hylsekragen under helpressing. For meg ser det ut som om hylseholderen er frest litt for stor slik at den får tak kun ytterst på kragen. Hadde også problemer med å få den på plass i tennhettemateren, er det flere som har hatt lignende problemer med Lee hylseholdere :?.

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje hatt det samme problemet, men eg har to hylseholdere fra LEE til .223 og den eine er litt romslegare enn den andre, både i "høgde" og "bredde".

Mini-14en min er ikkje heilt snill med hylsene og lager ein "bulk" der utstøteren treff hylsebotnen - og ved omlading av hylsene er den eine av hylseholdarane klart meir tilgivelig for hylser som har fått juling.

 

Edit: Typo

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje hatt det samme problemet, men eg har to hylseholdere fra LEE til .223 og den eine er litt romslegare enn den andre, både i "høgde" og "bredde".

Mini-14en min er ikkje heilt snill med hylsene og lager ein "bulk" der utstøteren treff hylsebotnen - og ved omlading av hylsene er den eine av hylseholdarane klart meir tilgivelig for hylser som har fått juling.

 

Edit: Typo

 

Det gikk med noen hylser pga den hylseholderen i går før jeg tok hintet at det var den som muligens var "kaputt" (mistenkte lenge at det var hylsene) :evil:. Da kan det nok se ut som at jeg har fått en av de "romslige" typene, jeg da :(. Blir en ny tur i butikken det :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

Bare so det er nevnt: Ingen av dei eg har er so store at det byr på problemer ved vanleg lading. Har aldri slitt av randa på .223 hylsene mine, sjølv når eg har slurva litt med smøring..

Eg reknar med at begge mine ligg innanfor produksjonstoleransen, men det er jo ikkje dermed sikkert at din er a-okay for det... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...