Jump to content

Jaktradio - under 2 000,- tips og erfaringer?


ko-stens

Recommended Posts

Har vel egentlig aldri hatt bruk for jaktradio, men vurderer altså å kjøpe en nå, siden den er kjekk å bruke når kompisen sitter i nabobåten på fisketur og når han er på elgjakt, så jeg vet hvor laget hans posterer osv...

 

Trenger kun en billig greie da jeg ikke har tenkt å bruke den mye (bare kjekt å ha liksom), men er skeptisk til kinavare og radioer fra andre mystiske land.

 

Har derfor vurdert Icom F3022 til 1990,- hos Jakt&friluft og Hunter M140 til 1499,- hos XXL.

 

Har tittet litt rundt på nettet og funnet ut at disse to merkene er anerkjente. Men hvilken ville dere anbefalt av disse to? Hvilken gir mest valuta for pengene?

 

Edit:

Kan noen av disse to kobles til Sordin Supreme Pro Digital hørselvern?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt Hunter M 140 av omtrent samme grunn "kjekt å ha". Radioen virker solid og det er 5 års garanti på denne. Eneste jeg synes laderen føles som billig plastikk men funker og da er det greit. Hunteren kan kobles til Sordin hørselvern men jeg tror at det er det samme med Icom.

Link to comment
Share on other sites

Eg ville ha valgt IC-F3022. Men eg har sett du får den ned i 1.690.- enkelte plasser. Så prøv og søk litt etter den, så trur eg du sparer et par hundrelapper. Den radioen vant pris for mest radio for pengen i siste teste eg såg.

Den er også mulig å få kjøpe Bluetooth modul til, så du kan hooke deg opp med øyrepropper på bluetooth, det er ein grei ting å ha med.

Link to comment
Share on other sites

Fikk tips om et merke som heter Yaesu. Høres ut som et suspekt kinaprodukt (det finnes så klart postive ting fra Kina og, men ofte er det vel ikke det helt store), men det skal visst være bra. Eller hva? På Jakt&friluft er deet en som heter Yaesu Vertex VX 180 til 1750,-. Da legger det seg midt mellom Hunter og Icom, så om det er bra saker, så kan en jo titte nærmere på det og.

Link to comment
Share on other sites

Yaesu er eit velkjent merke i radiokretser, så den treng du ikkje å lure på. Fleste Yaesu radioer er topp radioer det. Blir også solgt under navnet Vertex. Eg har kjennskap til VX-180, og det er ein robust og god radio uten tvil. Men Icom IC-F3022 er eit betre kjøp etter mi meining.

Link to comment
Share on other sites

Yaesu er langt fra dårlig.. har selv en yaesu vx150 (den gamle 180 hvis jeg ikke husker feil) og er kjempefornøyd. eneste problemet med min er at den litt for "avansert" til vanlig jaktradio, men de har enkle utgaver også.

du får iallefall mye radio for pengene

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...