Jump to content

Hvilket norske jaktblad er det beste?


Kylling

Recommended Posts

Jeg er en relativt fersk jeger, først og fremst interessert i storviltjakt her og i utlandet. Jeg tenkte å abonnere på ett norsk jaktblad. Er det mange meninger om hvilket som er det beste - Jakt, Jeger eller Jakt og fiske? Hvilket er best på våpenstoff?

 

Fint om noen har en begrunnet oppfatning...

Link to comment
Share on other sites

Jeg abbonerer på Jakt. Jeg synes det bladet er det beste av de norske. Ikke så veldig mye bra stoff i det, men mye av det jeg interesserer meg for og vil lese. Et mye bedre blad (slik jeg ser det) er det svenske bladet Vapen. Testene er mye bedre utført, f.eks kuletester, helt vanvittig hvor mye jobb de legger i de testene

Link to comment
Share on other sites

Abbonerer på Jeger, men syntes de få Jakt bladene jeg kjøper er bedre. Noen Jegerblader er selvfølgelig bra, men det blir lengre og lengre mellom hvert nummer. Det er ikke at Jegerbladene er direkte dårlige, alltid gode nok til at de er interresante å lese, men det er noe ved de jeg ikke liker. Greier ikke helt å sette ord på hva som er feil, men virker som det er bedre reportasjer i Jakt, og jeg får et bedre helhetsintrykk av Jakt bladene. Ritkignok har leser jeg ikke nok Jakt blader til å vite om alle er bra, mulig jeg bare har flaks med de jeg kjøper. Likte egentlig Jeger bedre som det var før, det har blitt litt mye se og hør over det.

 

Et triks kan jo være å kjøpe begge blandene et par ganger å se hvem du liker best.

Link to comment
Share on other sites

Abbonerer både på Jakt og /Jeger samt forbundsbladet Jakt og Fiske. Men skulle jeg bare ha beholdt et abbonemang hadde jeg valgt Jakt. Mye bedre tester av våpen og utstyr. Når det gjelder tester av våpen har Jeger tapt seg enormt de siste årene. Man kan knapt kalle det en våpentest lenger. Litt opplysning om våpnene og resten kan vel kalles en form for reklame og det blir for dumt. Jeg er helt enig med LeivVidar at det svenske bladet Vapen Tidningen har mye bedre og skikkelig gjennonførte tester av våpen og kaliber med forskjellige typer patroner og kuler. Her er det et hav av forskjell på våpentesting mellom de norske bladene og Svenske Vapen Tidningen. Jaktreportasjene på Jakt og /Jeger er nokså like. Går gjene ut på størst og tyngst og her kan du finne store elger eller hjorter. Et stort pluss må man ta med for Jakt er at Jørund Lien skriver for bladet, og den mannen kan mye om våpen og kaliber etc. Når det gjelder bladet Jakt og Fiske blir det rett og slett for mye fiske i det for min del. Men når man er medlem i NJF kan det det være greit å få bladet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Jakt best av de norske. Det er derfor det er det eneste bladet jeg abonnerer på :)

 

Det samme gjelder for meg. Det hjelper at man har personer esom feks Jørund Lien som aktive bidragsytere. De øvrige jaktbladene er ok inne i mellom, men det blir for mye repetisjon til at jeg gidder å abonere på dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har abonert på vilmarksliv, jakt og fiske, jeger og jakt.

Av de fire synes jeg definitivt jakt er det beste. Men på ingen måte optimalt.

Suplerer innimellom med svenske blader. Synes de er bedre enn de norske.

Savner mer hundereportasjer i de norske. Nå holder jeg bare Jakt, men har begynt og revurde det også.

Link to comment
Share on other sites

Suplerer innimellom med svenske blader. Synes de er bedre enn de norske.

 

Det er jeg enig med deg i! "Vapen" synes jeg er det beste våpenbladet i handelen selv om det finnes utgaver av dette bladet også som er relativt dølle. Takket være Erik Moen blir det liksom litt norsk selv om alt står på svensk :wink: .

 

Etter snart 25 år med våpen- og jaktblader er jeg egentlig litt lei. De fleste artiklene er skrevet på en slik måte at man stort sett vet hvor det bærer etter å ha lest gjennom de første linjene i en artikkel.

Link to comment
Share on other sites

Personlig liker jeg de svenske bladene best. Syns språket i de norske bladene er for dårlig.

Måten reportasjene er skrevet på tiltaler meg overhodet ikke. Har lenge prøvd å sette fingeren på hva det er som gjør det at det blir feil, og

har kommet til at det blir for mye "Tv2-sportsjournalistikkspråk" over det hele. Det er gjennomgående i de norske bladene at forfatter av reportasjene bruker for mange vendinger og utdypende skildringer som er for sensasjonpreget og åpenbar fyllmasse.

Men mitt syn er ikke ditt, så kjøp en håndfull blader, norske (og svenske), så finner du finner du nok din favoritt.

Link to comment
Share on other sites

er heller ikke stort imponert over de norske bladene men abbonerer likevell på disse 3, er vel jeger som har mest interessant for mitt vedkommende, men jakt ligger tett oppunder, jakt og fiske er jeg egentlig veldig skuffet over...

Link to comment
Share on other sites

jeg har det meste av jaktblad fra norge og må si at de bare blir dårligere og dårligere men men.

Jeg har også et par svenske (vapen tidnigen , jaktjonarnalen og vapen) veldig bra disse!!!! men som du spør om beste norske????? hmmmm..... Jakt er best for storviltjakt

Link to comment
Share on other sites

Eg for min del syns egentlig alle er ganske bra, og eg leser dei med stor interresse.

Abbonerar sjølv på Jakt som eg kanskje held som det beste, og det har vel Jørund Lien ein stor del av æra for.

Ein god nr 2 er Jeger, som fadern abbonerar på, so eg lese det og jamnleg.

På 3. kjem Jakt og Fiske.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Jakt & Fiske får unødvendig mye flak. Jeg får også dette i posten og jeg kan ikke si at jeg synes det er dårligere enn andre blad. Det er riktignok en overvekt av fiskestoff, men for oss som ikke har noe i mot å fiske i tillegg til jakt og skyting, så er dette helt ok.

Link to comment
Share on other sites

Siste nr av Jakt (kjøpt i deperasjon under venting på Gardemoen) inneholdt nada av interesse.

En kjent, tidligere veldig god skribent, hadde tre artikkler som alle egentlig handlet om at amerikanske løp var elendige greier, test av noen Midway-produkter og intetsigende blabla om å komme i form til jakta.

Link to comment
Share on other sites

Jakt og fiske er noe av de dårligste bladene tett fulgt av jeger hund og våpen jakt og fiske inneholder 90% fiske og resten jakt rett og slett dårlig skal ettervert si opp det og heller få noe svensk eller amrikansk blad i post kassen :D

Jakt er ikke veldig bra men det er vel d beste, om de hadde klart å få ut han derre jørund lien kunne d ha blitt 10 ganger beedre tror jeg :?

 

KJØP SVENSKBLAD D ER BEST :!::!:

Link to comment
Share on other sites

om de hadde klart å få ut han derre jørund lien kunne d ha blitt 10 ganger beedre tror jeg

 

Veeel... hvis Jakt skulle finne på å kvitte seg med Jørund Lien, så ville nok jeg si opp mitt abonement. Jeg har aldri truffet hr. Lien personlig, men jeg kan ikke påstå annet enn at jeg har lært mye av hans artikler opp igjennom årene. Den fyren har god peiling på det han skriver om.

 

At noen føler seg støtt over hans uttalelser om amerikanske løp vitner om den sedvanlige hårsårheten blandt norske skyttere og jegere. Litt sånn: "han slenger dritt om børsa mi, så da har han ikke peiling". Og for ordens skyld kan jeg nevne at jeg stort sett har eid amerikanske våpen selv, og da først og fremst varianter av Rem 700. Jeg må si at jeg er tilbøyelig til å være enig med hans påstander hva kvalitet på løp og presisjon angår. Noen går styggbra og andre er litt mer variable. Europeiske våpen og løp tilbyr stort sett større garanti med hensyn på presisjon. Jeg kommer likevel til å fortsette å kjøpe Remington. Jeg liker nemlig ikke børser som ser ut som interiøret i en Mercedes fra 90- tallet :wink: .

 

Jeg tror nok også at hr. Lien har et godt forhold til bla Remington da han oftest er avbildet med en eller annen custom sak som er bygget på nettopp Rem 700 kasse.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg vell ikke påståt at han har snakket dritt om børsa mi så hvor du tar d fra vet ikke jeg ????? :roll:

Men at Jørund lien har peiling på jakt/våpen er det jo ikke noen tvil om men, han sikkter liksom mot at han vet best og at alle de andre tar feil!

Møte mr.lien på hamar på messe men da fikk jeeg ikke noe godt inntrykk: første han fortalte meg var at det var at bladet jakt var sannsynligvis europas beste men det stemmer ikke.

Så ble det vi snakket litt om våpen og tenkte litt på 340wby. på den tiden da kunne han fortelle meg at det var et kaliber som ingen hadde orntlig bruk for, det var ikke forsvarlig å ha d i norske hjem???!!!!!!!!!!!!!! hva f... mener han m d???

Jeg bruker d kalibret jeg vill ha og d skall han DRITE I hva d er!!!! :evil:

 

 

At noen føler seg støtt over hans uttalelser om amerikanske løp vitner om den sedvanlige hårsårheten blandt norske skyttere og jegere. Litt sånn: "han slenger dritt om børsa mi, så da har han ikke peiling". Og for ordens skyld kan jeg nevne at jeg stort sett har eid amerikanske våpen selv, og da først og fremst varianter av Rem 700. Jeg må si at jeg er tilbøyelig til å være enig med hans påstander hva kvalitet på løp og presisjon angår. Noen går styggbra og andre er litt mer variable. Europeiske våpen og løp tilbyr stort sett større garanti med hensyn på presisjon. Jeg kommer likevel til å fortsette å kjøpe Remington. Jeg liker nemlig ikke børser som ser ut som interiøret i en Mercedes fra 90- tallet :wink: .

 

Jeg tror nok også at hr. Lien har et godt forhold til bla Remington da han oftest er avbildet med en eller annen custom sak som er bygget på nettopp Rem 700 kasse.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva folk måtte mene om bladet JAKT og jørund lien så er nå det det beste norske jakt-våpen bladet pr dags dato.

Vet ikke hva det sier om hva di andre produsere,Jakt og fiske kan skryte av mange abonementer, Er vel ingen sak det når det er bakt inn i kontigenten, Kunne vel jakt ha gjort og det med statstøtte, Og når noen sender en mail til dem og ytrer ønske om kansje litt mer av noe andre ting så får dem bare en mail tilbake om det var en upassene mail. Jeg synes det er arroganse og respektløst svar.

våpentidningen hender jeg kjøper og det så ut til og være bra blad

Link to comment
Share on other sites

Man kan krangle om hvilket jaktblad som er best, men det kommer an på smak og behag - også kalt behov. Hvilket synes jeg er best? Ingen. Det er mange år siden jeg leste et virkelig godt jaktblad (nisjeprodukter unntatt).

Men det er ikke noe mysterium at kvaliteten har sunket. Webben er stort sett gratis og har overtatt mye av det vi før måtte lese blader for å finne. Aller verst synes jeg det har gått utover databladene. Faglig kvalitet der er så lav at en høflig og fintfølende mann som meg ikke klarer å sette ord på det. Ikke at det er noen tragedie, webben gir alt det databladene gjorde før, og mer.

Jaktblader burde ligge bedre an, for nettet dekker ikke det feltet særlig godt. Men et jaktblad kommer oftest fra et forlag som også utgir andre blader, mange av dem svært lite lønnsomme på grunn av konkurransen fra webben. Det blir innstramming og nedbemanninger over hele fjøla, mindre penger til å lage noe bra. Den økonomiske krisen kommer på toppen og gjør det enda vanskeligere.

Jeg synes det var hardt nok den gangen Svein og jeg drev Våpenjournalen, men nå…

Stakkars redaksjoner!

Link to comment
Share on other sites

At noen føler seg støtt over hans uttalelser om amerikanske løp vitner om den sedvanlige hårsårheten blandt norske skyttere og jegere. Litt sånn: "han slenger dritt om børsa mi, så da har han ikke peiling".

 

Har aldri eid en amerikansk rifle så det har ikke noe med det å gjøre. Men det skjønte du kanskje, sånn egentlig???

 

Har lest veldig mye bra skrevet av Lien, det han laget for Våpenjournalen (feks artikkelen om Snauflaterifla og den om "Idi Amin") var veldig bra og jeg må stadig oppi bunken for å lete etter noe han har skrevet.

Bladet "Jakt" er preget av at det handler om å skrive et passende antall ord pr utgave, altså kvantitet fremfor kvalitet.

Nei, fortsetter å lese (altså abonnere på) Våpentidningen, Rifle og Handloader, smuglese Vilmarksliv, og av og til sette meg i godstolen med et utvalg Våpen/Våpenjournalen.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri eid en amerikansk rifle så det har ikke noe med det å gjøre. Men det skjønte du kanskje, sånn egentlig???

 

Sånn egentlig tenkte jeg vel over hodet ikke på hva slags børser du måtte eie eller ikke eie :D .

Link to comment
Share on other sites

Har abonnert på Jakt og Jakt&fiske i hhv fire og tre år, og jeg velger Jakt først om de ligger ved siden av hverandre. Liker både layout og innhold. Liker de ulike testene, og de tester ikke bare ekstremt dyre og fine ting. Det finnes jo noen av oss som ikke kjøper Zeiss til tjue tusen eller Blaser til tredve tusen. Har ordnet bladene i rekkefølge i bokhylla, og ofte blar jeg gjennom gamle numre for å lese tester om det er noe jeg lurer på.

 

Jørund Lien har sine synspunkter. Om man er enig eller ikke får være opp til hver enkelt, men han har nok over gjennomsnittet peiling. Kan ikke plukke på noe spesielt negativt egentlig. Jakt&fiske er også et helt kurant blad etter min smak, men her er det jo mer politikk og debatt, samt fiske, så det er ikke alt som er like interessant hver gang (overhodet ikke interessert i hvordan lakseåret var i Reisaelva feks...). Hender jeg kjøper Jeger, hund&våpen, men de koster skjorta, så det får bli med et par, tre i året. Hundeting er ikke helt min greie heller, i og med at jeg ikke har andre dyr enn hybelkaniner (stående fuglehybelkaniner...). Svenske blader har jeg kjøpt kun et par, tre, fire, fem ganger de siste par årene, men er ikke noe mer fornøyd med dem enn Jakt.

 

Er man på jakt etter et blad som ikke har om annet enn jakt (uten hund) og våpen, ja da er nok bladet Jakt det mest aktuelle mener jeg, siden de andre norske har hunder, friluftsliv og fiske i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper sporadisk Jakt og Jeger Hund og våpen. Har et abbonement på Villmarksliv, men det leses ikke så grundig.

 

Jeg må si at kammeret.no dekker de fleste behovene jeg har for lesing om jakt, hund og våpen. Innholdet her inne er mye bedre enn ethvert norsk jaktblad. Mye av det man leser om i jaktbladene har en jo lest på kammeret ofte flere uker/måneder i forveien. Skulle nesten tro redaksjonen henter veldig mye tips og inspirasjon fra tråder her inne!

Link to comment
Share on other sites

kjøper de svenske på Narvesen sporadisk.

Ingen Norske av interesse.

Har hatt alle, sagt opp desse etterhvert.

Kun Gjeddenytt igjen, den blir knapt lest før resirkulering til nyttigere formål.

Einaste grunnen til medlemskap er Jaktfelt.

Skulle vært en redusert pris uten tidskrift.

Link to comment
Share on other sites

Leste det meste av norske jaktblad for noen år siden, men har nå gått litt lei. Det står jo omtrent det samme i samtlige (Jeger, Jakt, Villmarksliv, Jakt og Fiske). Nå blir det bare til at jeg plukker de opp på biblioteket og blar raskt igjennom. Kammeret er forøvrig et mye bedre sted å søke kunnskap.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser stort sett de jakt-blader jeg kommer over. Abonnerer selv på Jakt, Jaktjournalen (svensk), og selvfølgelig Jakt og Fiske. Selv om sistnevnte er ufrivillig så leses det igjennom. I tillegg får jeg Jeger, Hund og Våpen samt Villmarksliv fra min far (vi bytter, han får Jakt og Jaktjournalen...).

Alle har sine for- og ulemper. Best liker jeg Jakt, hårfint foran Jaktjournalen. Deretter Villmarksliv, og Jeger, Hund og Våpen såvidt foran Jakt og Fiske.

 

Jørund Lien kan ha ofte bastante meninger, men at han kan mye om våpen og lading er vel hevet over tvil.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

av de norske bladene så er Våpenjournalen i særklasse.

(Eller kanskje dere mente blader som fortsatt kommer ut...? Da er Jakt favoritten)

 

Kun Gjeddenytt igjen, den blir knapt lest før resirkulering til nyttigere formål.

Einaste grunnen til medlemskap er Jaktfelt.

Skulle vært en redusert pris uten tidskrift.

 

100% enig med Tico, hadde vært meget fornøyd om jeg kunne vært JFF medlem uten blad.

Link to comment
Share on other sites

Men det er ikke noe mysterium at kvaliteten har sunket. Webben er stort sett gratis og har overtatt mye av det vi før måtte lese blader for å finne.

Jaktblader burde ligge bedre an, for nettet dekker ikke det feltet særlig godt. Men et jaktblad kommer oftest fra et forlag som også utgir andre blader, mange av dem svært lite lønnsomme på grunn av konkurransen fra webben.

Jammen, jammen.. Herr Braathen?

Denne dårlige utviklingen må ikke gå så langt at vi snart ikke har et eksemplar i papirutgave som vi kan kose oss med på dassen på hytta?

Måtte Gud forby at eneste alternativ for fremtiden, (når man først har noen minutter for seg selv), blir å ha med laptop'en og mobilt bredbånd for å få med seg siste nyheter på våpen og kulefronten med dertilhørende tester!

 

Det er derimot helt legalt å ta med dette elektroniske utstyret bak døra med hjerte for å lese siste innlegg på kammeret da. .. For der er det ingen alternativer. :)

 

Heldigvis, får man si, at produsentene av våpen og ammunisjon fortsatt lager fargerike blekker i glanset papir som varer evig i ethvert avlukke. For disse hverken egner seg eller frister til å tørke seg bak med. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

100% enig med Tico, hadde vært meget fornøyd om jeg kunne vært JFF medlem uten blad.

 

Det er jeg. Jeg ble medlem for å få bladet, men får det ikke lenger. Så nå kan det være det samme med medlemskapet også. Takk for meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg kjøper sporadisk Jakt og Jeger Hund og våpen. Har et abbonement på Villmarksliv, men det leses ikke så grundig.

 

Jeg må si at kammeret.no dekker de fleste behovene jeg har for lesing om jakt, hund og våpen. Innholdet her inne er mye bedre enn ethvert norsk jaktblad. Mye av det man leser om i jaktbladene har en jo lest på kammeret ofte flere uker/måneder i forveien. Skulle nesten tro redaksjonen henter veldig mye tips og inspirasjon fra tråder her inne!

 

Egentlig litt naturlig. Det som havner her inne har jo stort sett sitt utspring i trender som beveger seg i den norske jegerstanden. På Kammeret kommer diskusjonen umiddelbart, gjerne mens trenden er i emning. I et magasin skal det fremjobbes en artikkel som skal finpusses frem til en deadline, trykkes og sendes ut. Som regel har jo bladene i tillegg klart for seg hva som kommer i påfølgende nummer når denne månedens sendes ut, så det er en viss treghet i systemet...

Link to comment
Share on other sites

Må bare henge meg på her. Makan til velbalanserte og informative tester som Svein Solli sto for skal man lete lenge etter!! Ikke hadde han for vane å "tråkke folk på tærne" heller, isåfall ytret han sine meninger på en veldig diplomatisk måte. Hans fortellerevner var rett og slett førsteklasses! Leste bøkene hans fra perm til perm uten pause. Han formidlet jakthistorier så levende at jeg nesten følte jeg var der selv!! ET STORT tap for norsk jakt/våpenjournalistikk!!

 

Hva hr.Lien angår så må jeg innrømme at jeg har også lært mye av ham,men han har det med å "buse" litt ut og være litt for bastant. Er ikke mer enn en ca 15 år siden han kun "misjonerte" for div magnumkalibre,og alt annet var ubrukbart,,,,nå for tia har jeg fått inntrykk av at han stort sett kun jakter med normalkalibre....med mye "skryt" av blaser og sauer riflene sine.....joda...det er lov å være kry,men jeg savner litt mer balansert stoff fra han,egentlig..men han har vel vært litt for lenge i bransjen kanskje....det "drypper vel litt på klokkeren" osv... UTEN at jeg skal bli for bastant da....

 

Hva de norske jaktbladene angår,så synes jeg også at det har blitt litt dårligere med åra. Jeg synes faktisk at Jakt har tapt seg mest jeg da,,spesielt etter at Svein Solli tok himmelspretten. Ble mye mindre utfyllende artikler synes jeg. Hr.Lien har en tendens til å være litt kort og knapp. Mye hakk i plata. I Jeger har vi jo Alf M. Bråthen. Hans artikler er førsteklasses og i S.Solli sin divisjon,bare så synd de er så få.Jaktreportasjene i Jeger er også i en klasse for seg. Mye tekst og mange actionfylte bilder. Kanskje bladet bærer litt preg av "se og hør" , glanset papir,masse reklame osv,,,men å lage et slikt blad er vel ikke gratis,så det må man vel bare finne seg i...

 

Tidenes beste våpenblad her på berget er vel Våpenjournalen!!! Nå får vi ta til takke med det vi har og evt abonnere på svenske VapenTidningen hvis behovet ikke blir tilfredstillt med de norske. At en skribent som Erik Moen ikke figurerer mer i de norske bladene skjønner jeg ingenting av egentlig....Men det er jo bare meg og mine meninger da.. :shock::D

Link to comment
Share on other sites

For en ti tolv år siden dukka det opp ei forsikringsordning på hund og jaktutstyr med abonemang av bladet "jeger (hund og våpen)"...

Hvis en samtidig var medlem i hundeklubb vel og mærke.

Noen som vet om den ordninga er avskaffa? (mest sansynlig tipper jeg)

Vel, det var iallefall derfor jeg tegna på for å få godene, har jeg hatt bruk for ordninga... nix!

Men uansett betaler jeg regninga hvert år til tross for at bladet ikke fenger all værden.

Er og medlem hos John S og får Norsk fangstmann, men dette er vel ikke i samme sjanger som andre jaktblader egentlig... :wink:

 

Hvilket jaktblad som er best... ja, se det... kan det være mange rene jaktblader her på berget da...?

 

Jeg vet ikke hvilket...!

Link to comment
Share on other sites

Abonnerer på Jakt men vurderer sterkt å kutte det ut. Syns det er lite matnyttigt der etterkvart. Har og lest Jeger Hund og Våpen innimellom. Syns det blir litt mykje Se&Hør over bladet. Jakt og Fiske kjem med medlemsskapet i NJFF, inneheld mykje fiske og lite jakt. Få våpenrelaterte artiklar. Abonnerer på svenske Vapentidningen. Det er det beste alternativet etter at Våpenjournalen forsvant. Koser med med gamle VJ og bøkene som dei utgav i ledige stunder.

Litt O.T.

Vesper skulle fått gitt ut siste bok i bokserien sin. Leste dei to første med stor interesse og venta i uliiiiidelig spenning på den siste som aldri kom.

Hører du herr Braathen!

Link to comment
Share on other sites

Jakt og fiske har jeg hadt i 23 år tror jeg. Det kommer jo til en "billig penge" med medlemskapet i NJFF så det Fortsetter jeg med :!:

Jakt har jeg lenge vurdert å kutte ut, synes testene der er MEGET amatørmessige (synes testene til Lien er umulig og sammenholde med tidligere tester forde han ikke er i stand til å holde en "rød tråd"), men ellers er vel stoffet ok. Har abbonert på dette bladet fra første nummer.

Jeger hund og våpen har stort sett veldig gode og sammenlignbare tester (AMB holder seg til de samme målbare parameterene i hver test, og de er derfor lette og sammenligne med det man har liggende fra før)synes jeg, mye av det andre stoffet er for dårlig etter min smak. Kommer det flere slike "rævva" innlegg som Glock saken i siste nummer (håndvåpen har ikke noe i et jaktblad å gjøre, og det var utrolig dårlig både som test og skriverier), stopper jeg abbonementet som jeg har hadt fra første nummer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...