Jump to content

Da ble det kombi på meg også, gitt...


amstaff

Recommended Posts

Jeg har lenge fundert på å kjøpe en kombi, og idag kom det i hus en flunkende ny Baikal i 12/76 - .223 Rem.

Har lenge fundert på en Finn Classic, men valgte noe som var betraktelig billigere. Dels fordi jeg har litt andre økonomiske prioriteringer akkurat nå, men mest fordi jeg ikke har noen erfaring med kombivåpen og da følgelig ikke vet om dette er noen jeg kommer til å trives med.

 

Børsa fikk sin debut på trapbanen ikveld, og det fungerte vel egentlig ganske greit. Selve børsa er nesten 20 cm kortere enn hagla jeg vanligvis bruker, så det ble noe fekting kan man si... :oops:

Og det var litt uvant med et stort skur midt i siktelinjen.

 

Men så til spørsmålet mitt;

Etter å lest det ene og det andre om innbrekking av rifleløp her på forumet, lurer jeg på om det er noen som gjør dette med en kombi? Eller er det forebeholdt rifler som skal ha millimeterpresisjon?

Link to comment
Share on other sites

Takker.

Litt uvant med så kort børse, men ellers synes jeg jernklumpen er helt ok.

Får prøve med åpne sikter nå i begynnelsen, så får vi se om det blir noen form for optikk etterhvert

 

Har hørt litt syting om dårlig avtrekk på rifleløpet, men personlig synes jeg ikke det var spesielt ille. Kan jo sikkert ha noe med det å gjøre at jeg har skutt med en del børser av ymse kvalitet. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Etter å lest det ene og det andre om innbrekking av rifleløp her på forumet, lurer jeg på om det er noen som gjør dette med en kombi? Eller er det forebeholdt rifler som skal ha millimeterpresisjon?

Ingen som har noe å tilføye? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Et rifleløp er et rifleløp, enten det sitter i en kombi eller ei rein rifle. Innbrekking har vel like mye med holdbarhet som med presisjon å gjøre. Kjøp en tube grafittfett, og brekk inn. Følg fremgangsmåter som beskrevet i tråden om emnet.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi gjennomført første tur på riflebanen.

Morsom sak å skyte med, og de fabrikkinnstilte siktene passet ganske bra med de treningsskuddene jeg hadde med.

 

Noen som vet hvor man får tak i kikkertmontasjer som passer til Baikal?

Har prøvd å kikke litt rundt, men blir liksom ikke helt klok...

Så kom gjerne med tips, og gjerne evt. hurtigmontasjer. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...