Jump to content

BLOG 110-113


Roe

Recommended Posts

  • Replies 937
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Flotte filmer! Lærer mye av youtube-kontoen din :-)

Jeg likte våpenfutteralet som kunne bli en skytematte. Hvor får jeg tak i en slik?

 

Mvh

Eirik

 

Tror det heter Voodoo shooting mat, eller noe i den duren. Google det så finner du ut :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Du får akkurat den avtrekksvekta du vil ha.

 

http://www.bixn-andy.at/abzuege.php

 

Jeg mailet på andy@bixn-andy.at . Han er ikke så stødig på engelsken, men gjør seg forstått og leverte varene som avtalt. Min avtrekker har serienr 001 8) og kompisen fikk serienr 002.

Har skutt ca 1500 (?) skudd med avtrekkeren nå og synes den er riktig god. Avtrekket var det eneste jeg hadde å utsette på min Blaser.

Link to comment
Share on other sites

Det å skifte avtrekket på Blasern, er dette noe som kan gjøres selv eller må du innom en børsemaker? Jeg har en R8, som jeg antar er relativt lik R93, og der sitter jo avtrekket i bolten. Denne aner jeg ikke hvordan jeg skal ta fra hverandre, men og jeg mener å ha lest en plass en helst ikke skal åpne bolten på egenhånd. Har du noen erfaring og dele vedrørende dette?

 

Jeg synes det er et veldig rent avtrekk på våpenet, men jeg synes det kanskje er noe tyngre en det jeg er vant med. Et justerbart et hadde vært gunstig.

 

 

 

-T

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ny rifle? Ser at du hadde denne til låns, men hadde vært flott om du kunne fortelle litt mer om hva du syns om våpenet. Presisjonen så ut for å være upåklagelig, men hvordan var ergonomien, avtrekk osv... Hadde det vært mulig å ønske seg en liten test av denne nå som du har fått blitt litt kjent med den? Ser at du kommenterer et problem med demperen som gjenger seg ut, hvor stort problem er dette. Måtte du etterstramme etter hvert skudd?

 

Hva er det som skjer 3:27 ut i filmen, der kommentaren om tannen kommer? Ser ikke ut som om du får kikkerten i ansiktet, men ser ut som om du skvetter til litt.

 

Ellers, som vanlig, svært fornøyelig at du legger ut disse klippene. Jeg har faktisk opprettet en bruker på youtube bare så jeg kan abonnere på din kanal.

 

Hvordan ligger det an ift til "spillefilm" versjonen som jeg mener å ha lest noe om et eller annet sted her i tråden. Kommer det snart en DVD?

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Mange takk for interessen! :)

 

Får prøve å svare punktvis:

- Steyr SSG 08. Førsteinntrykket mitt er at denne rifla er bygd KUN mtp skyting, estetiske hensyn har ikke blitt tatt. I denne klassen har jeg bare håndtert AI, Sako og Steyr. Steyr er min personlige favoritt pga enkle, gode justermuligeter og svært godt avtrekk.

- Demperen. Ikke noe problem, bare sjekk demperen en gang iblandt.

-3:27. Kolben er hengslet og for kort til meg da jeg ikke hadde lagt inn mellomstykker. Rekylen slo hengselet i kjeften på meg. Slo en bit av ei tann i smellen.

- Spillefilm. Har ikke hardware, så dette er laaangt unna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er like spent som en unge på julaften hver gang bloggen din har ett nytt innslag.

Denne tråden gjør kammeret dobbelt så interessant for min del, fortsett det gode arbeidet!

 

Har lært masse av deg gjenom denne tråden og andre innlegg du har postet, samt cdèn fra tidligere.

En stor takk, håper filmen blir en realitet en vakker dag :D

Link to comment
Share on other sites

Knallskyting på enkelskuddene! Den Blaseren imponerer meg stadig. Presisjonen er rett og slett fantastisk. Jeg har en R8, men har ikke fått skutt noe særlig med den enda. Venter på at Vektor skal produsere adapter til Versapoden.

 

Hvilken profil er det på pipen din? 19mm eller 22? Jeg har en i standard profil, men vurderer å kjøpe en match pipe i 6,5 til banebruk siden jeg bekymrer meg for varmen skal skade løpet.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

@Roe: Takk for at du deler din kunnskap på en forbilledlig, lærerik og underholdende måte :D !

 

Et lite spørsmål: i snutten ser jeg at du har en slik "kolbepung" (av mangel på bedre uttrykk :roll: ) fra Eagle. Kunne du ha gitt meg et hint om hvor jeg kan få tak i en slik?

Link to comment
Share on other sites

Den Blaseren imponerer meg stadig. Presisjonen er rett og slett fantastisk.

 

Du er ikke den eneste som er imponert over Blaser. Klarer ikke tyne noe mer/mindre praktisk presisjon ut av denne rifla enn andre. Bruker kun standard piper, ser ingen grunn til å bære på ekstra stål når det går så bra som det gjør.

 

Kolbepungen heter Hillman og selges av Jaktdepotet.

 

Serien som avsluttet denne blog'en er trolig min beste skyting til dags dato.

Ser på hjemmesiden at Blaser ikke lenger fører 6,5x284 kaliberet så det er godt mulig jeg blir veldig lei meg når denne pipa må kasseres.

Til tross for beskjeden utgangshastighet med 20" pipe så er den mycket presis. Har fortsatt ca 6000 Amax som trenger veiledning for å havne rett.

Link to comment
Share on other sites

Suveren tråd, og dette er den episoden jeg har likt best! Skulle ønske flere lagde tråder om "hvordan skyte og treffe" istedenfor å skrive side opp og ned om utstyr. For de aller, aller fleste (inkludert meg) er det mye større utviklingspotensial innenfor skyteteknikk enn for utstyret.

 

Hva er det forresten du er klar for, Roe?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...