Jump to content

BLOG 110-113


Roe

Recommended Posts

  • Replies 937
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da var neste blog på plass. Om dere venter noen minutter så rekker Youtube å behandle filmen før dere klikker på linken. Eller kanskje jeg skulle vente med å linke istedet? :wink:

 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg bruker Hornady 87gr Vmax i min 243.

 

Hei, har akkurat kjøpt meg en "Lillesako" i 243 win, en M591 som er kappet løp på 47cm med demper.

Ser at Vihtavuori anbefaler startvekt på 35,2 grain med N140 og maks på 40,1 grain på Hornady 87 grains kule HPBT

 

Kan jeg spør om hva godladingen din er?

Link to comment
Share on other sites

Jo, blog 14

 

Har testet hele spekteret fra rendyrka langhold til rimelige økonomimodeller

 

Venter med blog 13 og 14 til neste Vapentidningen har vært på trykk. Har lånt et ganske bra uttrykk i blog 13 hvor Eirik Moen er opphavet og vil ikke at dette skal tilskrives meg.

Link to comment
Share on other sites

Neeeei, du kan jo ikke bare si at du skal legge den ut, for så å ikke gjøre det. Luremus...

 

Fantastisk at du orker å lage disse klippene, synes de er like interessante å se alle sammen.

 

Kommer du til å sammenligne den optiske kvaliteten også, eller ser du kun på det mekaniske?

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Kommer du til å sammenligne den optiske kvaliteten også, eller ser du kun på det mekaniske?

 

Nei.

Grunnen er at jeg ikke har noe instrument for å måle og jeg har heller ingen mulighet til å kontrollere testmiljøet. Kan jo si at Zeiss er bedre enn Bushnell, men hvor mye bedre enn Zeiss er enn SuB kan jeg si lite om. Kan bare synse meg frem til at slik er det

 

Ad test av det mekaniske: Jeg spurte spesielt etter kikkerter egnet for langhold, og det er hva som faktisk finnes på det norske markedet som er interessant. Så med kjøpsloven i ryggen vil da alle ikke-repeterbare kikkerter returneres selger med krav om reparasjon/ ny kikkert. Alle kikkertene skal virke, punktum. Noen test utover brukerdetaljene har jeg ikke tid eller lyst til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De to neste blogene kommer vel i løpet av morgendagen, ventet bare på at Vapentidningen med artikkelen til Eirik Moen skulle komme på trykk. "Langholdsbastarden" syntes jeg var et suverent bra uttrykk og har brukt dette i blog'en min og valgte å vente slik at ikke jeg tillegges ordet.

 

Det er vel ingen grunn til å bekymre seg for kulebanekompensatoren til Zeiss - den virker utmerket og jeg har den på min egen kikkert. Men man bør være oppmerksom på konstruksjonen da dette er et ratt man bør være litt forsiktig med ved nullstilling i skittent eller vått miljø. F.eks en feltstandplass.

Link to comment
Share on other sites

Fikk siste våpentidningen i dag,der ser eg at langholdartikkelen er flytta til 31 mars.

Betyr det at vi må vente til April før vi får langholdsblog 13 og 14? :?:?

 

Det tviler jeg sterkt på siden artikkelen til Eirik Moen var på trykk i dette nummeret :wink: .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...