Jump to content

.425 Fossdal, en patron blir til.


Fossdal

Recommended Posts

Jeg har en M 98 inne hos Bent, egentlig for ombygging til 10,75 x 68, men da dette prosjektet ble aktuelt, stilte jeg meg straks i køen!

 

Dette blir vel uansett neppe noen langholdsrigg, men utover det har jeg ikke gjort meg særlige tanker om hvordan jeg bør innrette det nye jernet. En slik patron vil nok ikke vinne særlig mye på lang pipe, og da er det nærliggende å tenke demper. Jeg vil i tilfelle ha en slank en, så det iallefall er muligheter for åpne sikter (for å overbevise sheriffen om at det er Afrika-børse?). Jeg har en Boyds laminert klassisk-stokk for Mauser liggende, men kanskje bør en ha et mer klassisk Afrika-skjefte (hva nå det måtte være?) på rifla?

 

Noen av dere som har erfaringer/synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 3 years later...
Noen som har fått bygget seg en slik nå ?

Sitter her med noen gamle Mauser deler som trenger ett nytt løp og dette kaliberet kom jeg plutselig på....

 

Det var bare det som manglet nå.... :lol:

 

Tror nok jeg havner på gode gamle 9,3x62, igjen....

Fossdal patronen virker veldig spennende, men det er vel kun Fossdal som har brotsj tilgjengelig og han er, etter hva jeg hører vanskeligere å få tak i enn hønsetenner.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...