Jump to content

Hornady Interbond 165 grs i .308w


LeivVidar

Recommended Posts

Noen som har prøvd 165 grs interbond i .308win? Greier liksom ikke å bestemme meg for hvilken kule jeg skal bruke på elgen.. Har sett en del testede kuler og dem ser jo jammen ikke dumnme ut! Har veldig lyst å prøve denne kula i år. Tenkte også på 180 grs kula, men den tror jeg er jævl** lang til en .308.. Noen som har prøvd denne kula?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt den i 7mm RM, og i de hastighetene og i den diameteren er det kanskej noe av det dårligste valget du kan gjøre, rett og slett en bløt drittkule. Hvis du tar en kikk på kulestesten her i forumet ser du at den ikke er det spor bedre i .375.

 

Så kommer det merkelige, og kanskej oppløftende for deg: Hver gang jeg nevner dette stikker en .308" kaliber bruker nesen frem og forteller om kun gode erfaringer, både i .308win hastighet og i veritable magnumpatroner med stor hastighet. Tyde på at den er bedre i .308" enn i .284" og .375".

 

Du får sikkert et innspill når denne helgen er over, mange glade ladenerder er på 500 meter stevne akkurat nå.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Brukte 150 gr i .308 en høst på elgen. Fikk ikke gjennomskudd på noen av de tre som ble felt, selv ikke på normalt store kalver. For øvrig gjorde den jobben akseptabelt og restvektene lå på mellom 70 og 80%. Dersom målet er hull tvers gjennom er nok 165 eller aller helst 180gr et bedre valg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...