Jump to content

Leupold VX-II 1-4x20


DonSimon

Recommended Posts

Jeg arvet et BRNO-kombi i fjor og her om dagen tok rødpunkt-siktet kvelden. (Var ikke fornøyd med det, så kanskje like greit :roll: ) Jeg har nå tenkt å sette på et Leupold VX-II 1-4x20 sikte, da jeg har hørt at dette er kikkertsikte der man får mye for pengene. Jeg er student, så budsjettet er ikke veldig mye å skryte av.

 

Er det noen som har erfaringer med dette kikkertsiktet? evt noen andre sikter å anbefale? Hva er rørdiameteren? Forrige var 30 mm, kanskje greit å kjøpe et sikte som passer til den gamle montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Bruker denne kikkerten på min 375H&H. Er godt fornøyd med den. Kjøpte den da jeg var student og pengeboka tynn. Nå 8 år etter studieslutt og med en langt feitere lommebok står den fortsatt på 375'n og det ser ut til at der blir'n. Solid kikkert med lang øyeavstand som passer utmerket til rekylsterke våpen, og dermed også ypperlig til kombi. Kikkerten har 1" rør (25mm). Skal du ha Leupold med 30mm må du opp på VX-III/European. Noen super lyssterk kikkert blir aldri 1-4x20'n, men jeg kjøpte den heller ikke til morgen/kveldsjakt. Optiske kvaliteten er helt OK.

Link to comment
Share on other sites