Jump to content

Problem med nytt Sauerløp


Salmon

Recommended Posts

En kompis av meg har byttet ut det gamle løpet med ett nytt og har problem med ladegrepet.

Både det gamle og det nye er av blå type levert av Våpensmia.

Det virker som om patronene ikke kamrer skikkelig, at kammeret er for kort...?

Det er tregt å presse ned hevearmen, og enda vanskeligere å presse den opp...

Har forsøkt å ikke trykke løpet helt inn, men det hjelper lite.

Når vi forsøkte en rekruttpatron med kortere kule gikk de bra.

Så hva gjør vi nå??? reklamerer...???

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at det var et eller annet med de våpensmialøpene. At de var litt trangere i kammeret enn det orginale sauerløpet. Men ta dette med en klype salt. Begynner å bli såppas mange år siden jeg skjøt aktivt at jeg ikke husker alt :oops: Men som høggern sier, dersom du ikke får kamret fabrikkammo skikkelig så er det vel sikkert en reklamasjon, men dersom dette skyldes necksizede hylser (fra det gamle kammeret) så kan jo dette rett og slett være problemet. Løsning er da å helpresse hylsene (Høggern: Mulig jeg sier at du sier litt mer enn du egentlig sa :roll: ).

Link to comment
Share on other sites

Problemet oppstår fordi Sauer faktisk har ganske stort toleranseområde for kammerstørrelse - som regel er det litt større enn sine egne spesifikasjoner.

Våpensmia har mindre toleranse - forholder seg til Sauers spesifikasjoner men man opplever dermed av og til at hylser skutt i Sauer-piper er for store til et korrekt kammer...

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

Har forsøkt fabrikkammo men med samme resultat. Det virker som om kammeret er for kort.

Jeg kan se anntydninger til merker på kula etter å ha dratt ut patronen.

Når vi testet med neczised rekruttpatron gikk hevearmen helt fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...