Jump to content

Dura coat på drilling??


Husqvarna 1900

Recommended Posts

Du får liste deg bort til Vågsland`en, så fikser han det på ein blunk... :mrgreen:

 

Frå spøk til revolver, det går sikkert fint det, det er vel litt banning i kjerka blandt ihuga våpenfans, men kjører du på med svart matt/blank Duracoat, så vil jo våpene bli fint og beskytta iallefall.. :)

Link to comment
Share on other sites

veit at det er etisk langt utpå feil jorde å gjøre noe sånn som dette.. men hvis jeg blånerer den vil jo prøblemet komme til bake på sikt.. og jeg bruker dette våpenet hele tiden, og det er slitsomt å ha med seg olje og pussesaker hele tiden :( har noen noen bilder av svart matt? den er jo svart matt i utgangspunktet.. ser en tydelig at dura coat lakk?

Link to comment
Share on other sites

den ruster ikkje like mye inni.. og har med boresnake.. men den ruster noe helt forjævlig på utsiden...og det har jeg sett meg lei på. og for min del er drillingen et bruksspett, og ikke noen fint våpen. men jeg bryr meg om den, og vil at den skal vare lengst mulig.det er ikke noe serlig fin stokk på den heller.

Link to comment
Share on other sites

Banning i kjerka blir det uansett, men eg hadde nok tenkt det samme sjølv Husqvarna 1900. Og svart matt Duracoat, det ser ikkje lakkert ut, dersom du får gjort det skikkelig. Som Poacher sa, ta kontakt med han FN G1, og spør om pris. Dei har nok kompetanse til å få dette til å sjå fint ut etterpå. :)

 

Vetle, he, he... Run Forest, ruuun... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ligge og grubbla på dette i hele natt..hmmm... er det noen som stiller ut duracoat på messa i helga? Skal innover i dag og på søndag, så hadde vore fint å fått sett hvordan det ble. Lika foresten rullmalt ferrari godt :P:lol: og jeg ser sammenhengen :wink:

Veit også at verdien kommer til å synke hvis jeg gjør noe slikt, men for min del spiller det ingen rolle siden jeg mest sannsynlig stupper i skogen med den børsa på ryggen om ein haug med år! Vil dura coaten slites med åra? eller er dette noe som holder for alltid? ser føre meg at lakken flangner av om noen år, og da vil min rullmalt ferrari hvertfall se jævlig ut ;)

 

P.S Beklager Raunakke :oops: Har stor respekt for ditt arbeid med angelina og din hugleik til drillinger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Siden denne tråden også omhandler rustproblem på en drilling, så drister jeg meg med følgende spørsmål til Dr. Raudnakke.

 

Olje inn i løpet av dagen er greit. Tenkte jeg skulle prøve Ezox når de får den inn igjen på Midway, da den ikke tørkes så lett bort :? Regner med at du tar av forskjeftet, og tørker vekk vann som har kommet imellom, og oljer inn der også.

 

Spørsmålet er egentelig hva er riktig rekkefølge. Vet at man ikke skal ha våpenolje på treverket, men hva med treolje på stålet :?: Her er det jo snakk om i overgangene mellom metall og tre, og jeg er forsiktig, men det er ikke til å unngå at hvis du skal få oljet inn hele baskylen, så vil det fort komme litt olje på skjeftet også. Tørker det vekk, men vil det lønne seg å putte på stokkolje etterpå.

 

Ble klønete, men jeg håper du skjønte "problemet". Hvor skadelig er det med litt våpenolje i overgangene. Kan jo ikke demontere hele drillingen hver kveld heller. Rust har ikke vært noe problem på min 96k, men liker å være føre var, og er litt pirkete ja :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det blir som nevnt å banne i kjerka, men som nordlending er jeg fast innbitt på at enkelte ting er umulig å si godt nok uten å ty til bannskap! Ellers er ikke blasfemi å inne i nordnorsk kulturell bannskap, men derimot mye salmevers om han i kjellern.

 

Prøvd vaselin utenpå løpet?

Link to comment
Share on other sites

Nå har det faktisk blitt ett verb også, å 'duracoate'.

Er det ting ved dette produktet som skiller seg nevneverdig i fra annen lakk for metall? ..spør ikke for å være spydig, men lurer litt på det der. Min farfar's bengalakkerte Krag fortsatt har ett uslitelig tykt lag guffe på seg, men særlig pent er det riktignok ikke.. Så estetisk sett blir det nok bedre med Duracote, men den praktiske fordelen skulle vel være det samme.

Håper trådstarter oppdaterer oss med hva løsningen blir, og evt gir noen bilder;)

*edit knotete setning*

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du slipper vel å tenke så mye på rust, dritt og riper om du kjører på med duracoat. Så det er jo en rimelig og effektiv måte å slippe en del vedlikehold på :D

 

Hvis du vil beholde fargen du har på våpenet nå så finnes det jo Duracoat clear, helt gjennomsiktig. Akkurat samme beskyttelse uten å forrandre våpenet synlig.

 

Nå driver jeg å funderer på et lite duracoat prosjekt selv, skal legge opp bilder så fort det begynner å skje noe.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har gjort dette på hagler eller lignende? kunne virkelig tenkt meg å sett noen bilder av dette

 

Reknar med du har sett denne tråden:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=14230&p=217285#p217285

 

Her er nokre bilder av hagla mi som på langt nær kan samanlignast med ein drilling :)

 

Uansett, dersom finishen på metallet er bra i utgangspunktet villle eg kanskje valgt svart blank Duracoate.

Min er lakka med svart matt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...