Jump to content

For dere som er plastvåpen alergikere


nevs

Recommended Posts

ADVARSEL !!!!

UANSVARLIG BRUK AV PLASTVÅPEN MEDFØRER ØKT HELSERISIKO.

FORSVARET INNFØRER RESTRIKSJONER PÅ BRUK AV HK416.

SYMPTOMER PÅ PLASTVÅPENALLERGI:

- STERKT UBEHAG I BRYST, HALS OG MUNNHULE

- UBEHAGELIG HOSTE ETTER SKYTING

- KVALME, FEBER, HODEPINE, SÅR HALS, GENERELL SLAPPHET

- UBEHAG, LEDDSMERTER

- SØVNPROBLEMER

KILDE: DAGBLADET. NO

 

NORSKE PLASTVÅPENALERGIKERS STØTTEFORENING ANBEFALER FØLGENDE TILTAK SOM FØRSTEHJELP VED MISTANKE OM ALLERGI:

 

-SØRG FOR STØRST MULIG AVSTAND MELLOM OFFERET OG DEN VÅPENLIGNENDE GJENNSTANDEN

 

-HA HUDKONTAKT MED VÅPEN PRODUSERT I STÅL OG VALNØTT. DET BESTE ER OM VÅPENET ER PRODUSERT FØR 1900, MEN I NØDSFALL KAN OGSÅ NYERE VÅPEN AV HØY KVALITET BENYTTES.

 

-ER DEN SYKE VED BEVISSTHET SKYTES NOEN SERIER MED EKTE KRUTT (FFG) OM MULIG I ORGINALVÅPEN.

 

-DEN SYKE BØR RULLE UT STANPLASSMATTEN OG BE 4 GANGER I DØGNET MOT KONGSBERG VÅPENFABRIKK TIL HAN ER FULLT RESTITUERT.

 

-FOR Å BYGGE OPP IMMUNFORSVARET OG BEVARE SINDETS MUNTERHET BØR ETHVERT HJEM INNEHOLDE MINIMUM 1 STK KRAG M94, OG 1 STK 18 LØDIG KAMMERLADER. DISSE BØR JEVNLIG BENYTTES.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det er noe galt med plastvåpen, er ikke fine, men man slipper alt det styret med treverk i fuktig vær. Men skal man ha ei fin børse skal det være treverk ala Angelina :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

-FOR Å BYGGE OPP IMMUNFORSVARET OG BEVARE SINDETS MUNTERHET BØR ETHVERT HJEM INNEHOLDE MINIMUM 1 STK KRAG M94, OG 1 STK 18 LØDIG KAMMERLADER. DISSE BØR JEVNLIG BENYTTES.
Å, dæven, er slikt blitt ervervsgrunnlag nå? :D Hvor var det jeg la det søknadsskjemaet igjen?

 

Søknad om erverv av skytevåpen

Våpentype: Boltrifle, Krag Jørgensen M1894

Kaliber 6.5x55 Krag

Bruksområde: Bygge opp immunforsvaret og bevare sindets munterhet

Link to comment
Share on other sites

-FOR Å BYGGE OPP IMMUNFORSVARET OG BEVARE SINDETS MUNTERHET BØR ETHVERT HJEM INNEHOLDE MINIMUM 1 STK KRAG M94, OG 1 STK 18 LØDIG KAMMERLADER. DISSE BØR JEVNLIG BENYTTES.
Å, dæven, er slikt blitt ervervsgrunnlag nå? :D Hvor var det jeg la det søknadsskjemaet igjen?

 

Søknad om erverv av skytevåpen

Våpentype: Boltrifle, Krag Jørgensen M1894

Kaliber 6.5x55 Krag

Bruksområde: Bygge opp immunforsvaret og bevare sindets munterhet

 

 

+1 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

-FOR Å BYGGE OPP IMMUNFORSVARET OG BEVARE SINDETS MUNTERHET BØR ETHVERT HJEM INNEHOLDE MINIMUM 1 STK KRAG M94, OG 1 STK 18 LØDIG KAMMERLADER. DISSE BØR JEVNLIG BENYTTES.
Å, dæven, er slikt blitt ervervsgrunnlag nå? :D Hvor var det jeg la det søknadsskjemaet igjen?

 

Søknad om erverv av skytevåpen

Våpentype: Boltrifle, Krag Jørgensen M1894

Kaliber 6.5x55 Krag

Bruksområde: Bygge opp immunforsvaret og bevare sindets munterhet

 

Får du en krag søknad innvilget på det grunnlaget skal jeg donere banekragen min til deg...

Link to comment
Share on other sites

Dæven nå tror jeg Tikka folket sliter litt :wink: .

 

Jeg har tikka t3, og jeg sliter ikke! kanskje det har noe med at jeg jevner ut med at det er lam. stokk på den pluss at jeg har en m-67? :lol::lol:

 

Bare så det er sagt, jeg har et snev av "plastalergi" Liker ikke plaststokker.

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Dæven nå tror jeg Tikka folket sliter litt :wink: .

Bare så det er sagt, jeg har et snev av "plastalergi" Liker ikke plaststokker.

andreasli

 

 

Plastallergi kan ogaå utvikle seg til Plastangst viser den senere tids undersøkelse.

Hvordan behandlingen vil se ut for denne angsten det vil videre utprøving vise.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

For meg er en Ruger new waquero i kaliber .45 Long Colt, med grepsplater i treverk ett passende legemiddel.

Den er av Rustfritt stål, men har fått seg en omgang med autosol så den er riktig blank og lekker.

Jeg bruker kun ballistol. Det som er litt kjedelig er at det ikke går mer en 28 grains med nummer 2 swiss svartkrutt i hylsene, da ligger en 250 grains rundneset blykule an mot kruttet.

 

Har de Ærede kammerherrer og kammerquinder noen formening ?

Link to comment
Share on other sites

Søknad om erverv av skytevåpen

Våpentype: Boltrifle, Krag Jørgensen M1894

Kaliber 6.5x55 Krag

Bruksområde: Bygge opp immunforsvaret og bevare sindets munterhet

 

Hmmm... Skal levere søknad på en M1912 Krag karabin de nærmeste dagene. Kanskje jeg skulle sette på siste setning som årsak og! :lol:

 

Man må imidlertid være obs på det at plast ikke bare fører til allergi. Jeg kjenner flere med plastvåpen, og jeg lurer på om de er innsatt med noe plastavhengighetsskapende stoff, for jeg får av og til lyst på våpen med plaststokk! Dette gjelder fra jeg tar på dem og noen timer etterpå.

 

Symptomer er kortpusthet, skjelving og litt kaldsvetting, samt iherdig titting på Finn.no etter tilsvarende våpen.

 

Finnes det noe middel for slik? Er det et snev av allergi, eller er det kortvarige svekkede sjelsevner vi snakker om her!? :shock:

 

Edit: Å neiiiiiiiiiiiiiiiiii.... Nå begynte jeg å tenke på hvordan en gammel Krag ville sett ut med plaststokk! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Edit: Å neiiiiiiiiiiiiiiiiii.... Nå begynte jeg å tenke på hvordan en gammel Krag ville sett ut med plaststokk! :shock:

 

Dette bildet ville jeg ha ungått for enhver pris.

Mohammed tegninger, banne i kjerka, osv..... helligbrøde.

 

Rull ut skyttermatten å be mot kongsberg og ta fram kammerlader eller krag og bekjenn dine synder.

Link to comment
Share on other sites

FY! krag med plastokk da.. Nei, jeg blir rent uvel her jeg sitter.

Får du sånne urene og blasfemiske tanker, så må du påsettes tvangstrøye og kjøres til Kongsberg Våpenfabrikks museum for øyeblikkelig terapi!

 

Oberst Ole Herman Johannes Krag og Erik Jørgensen roterer i graven vær gang en original Krag utsettes for fanteri og ting som ikke er tidsriktig!

 

Som det sies : Ingeniører konstruerer, idioter bygger om.

Link to comment
Share on other sites

På praktisk-kurset for et par år siden var det artig å observere glock-skyttere under magasinskifta. Det var veldig varmt, slik at plasten var mjuk, og både magasina og -brønnen klistra seg til hverandre :lol: De måtte foreta ett ekstra rist med håndleddet for å få ut (plastikk)magasinet!

Link to comment
Share on other sites

har plastpistoler... to stykker vel å merke, men passer meg for å ikke bruke dem så mye at man får nedsatt forplantningsevne pga pcb-utslipp, for i spesialpistol skyter æ en browning 1910, militærfelt og grovfelt skyt æ 1940 luger, på elgjakta bruke æ marlin 1895 i 45/70 og tikka m55 med trestokk i tillegg til 44 perkusjon og colt i svartkruttklassene. kragen henger på knaggen over døra, fordi æ må se på den hver gang æ snur mæ for å hente mer tennhetter eller kuler til svartkruttladinga. blir det for mye tupperware-skyting e æ nødt å ta mæ en tur med orntli våpen... når ei 405 grains 45-kule blir døtta avgårde med 70 grain schweitzer i hekken, fylles standplass med godlukt og man lurer på om mørketåka kom sigende SÅ fort. gleder meg til nnm i svartkrutt neste helg.

Link to comment
Share on other sites

Føler på en fredag at det er min oppgave å gi syntofilien en stemme i denne ensrettede kakofoni, som etter tre sider med panegyrisk hyllest av sprukne/vridde treskaft og rust er i ferd med å anta form og uttrykk av et middels vuvuzela-ensemble.

 

Jeg tror det var Arne Jacobsen som sa at hvis noe ikke kan masseproduseres, er det ikke design, og hvis det ikke er design, er det ikke ekte. Mye sant i det. En stokk fra f.eks. McMillan gir en god opplevelse, både fysisk og visuelt, som glatt overgår disse retroklovn-børsene. Den er rett og slett kunst, og en sterk popkulturell ytring, på linje med et Andy Warhol-verk.

 

Nå blir det vel juling å få igjen ... 8-)

Link to comment
Share on other sites

Kommentarer eller ei. Nå er det jo flere som har vært enig med meg gjennom tidene. Flere prominente personer i verdenshistorien har jo foretrukket såkalte "plastbørser", og de fikk da utrettet noe. Her er f.eks. et bilde fra den amerikanske borgerkrigen:

 

4jukbm_th.jpg

 

Det mange ikke vet, er at også Jesus var praktisk-skytter, og han foretrakk en moderne AR-15. Han var også benkeskytter og en av dem som fikk tillatelse på en Barrett M95 før forbudet mot .50 BMG kom. Ikke noe treverk og rust her nei:

 

a8tmr_th.jpg 2bchno_th.jpg

 

Vi syntofile er åpenbart ikke alene!

 

Det som mange ikke tenker over, er jo at moderne våpen utmerket vis kan kombineres med tradisjonelle materialer, f.eks. lær, bare det gjøres sofistikert nok:

 

110aqmh_th.jpg

 

(Bildene er klikkbare.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...