Jump to content

Lade til 6mm PPC, kuler og krutt?


Guest Thomasnb

Recommended Posts

Tror ikke du finner noe skytterlags krutt som vil passe i 6ppc bedre en n133

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=3234&st=0&sk=t&sd=a Her er det en tråd om skytterlags krutt

 

28grs n133 er vel ganske standard, ligger tett ved samme ladningen i min jallonen. Du må nesten test hva løpet ditt liker av hastigheter og settedybder

Link to comment
Share on other sites

Hylsevolumet på 6mmPPC er jo veldig nært volumet på 6x45, bare omkring 5% høyere. Jeg har nokså gode erfaringer med Vihta N530 i 6x45. Det har en brennhastighet nokså nær N133 og en høyere volumvekt slik at du får plass til litt mer krutt hvis det skulle være ønskelig. N540 og N-11 var begge alt for langsomme, selv med 90gr kuler.

 

Jeg får god presisjon med 70gr Sierra MK, 87gr Hornady flatbase SP og 90gr Sierra FMJBT. Verken 80gr Hornady FMJ eller 85gr Speer SPBT gikk bra i børsa mi. Driver og tester ut 90gr Swift Scirocco og 70gr PBP for tida.

 

EDIT: Jeg la ikke merke til at det var BR du skulle bruke børsa til. Se bort fra kuletipsene :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har søkt uten å finne...

 

Jeg har fått tak i en brukt Jallonen i 6mm PPC som skal brukes til BR. Han som solgte den anbefalte 28grs N133 og 68grs Berger.

 

Jeg vil gjerne ha flere ladninger å prøve ut, så hvis det er noen som kan anbefale andre kule- og kruttvekter, gjerne med skytterlagskrutt siden jeg har noen kilo av hver sort på lager.

 

Ikke vær redd for å gi meg råd, jeg skal ikke vinne Web-cupen uansett :mrgreen:

 

Hei.

Ang. den Jalonen.

Du har vel ikke tilfeldigvis kjøpt denne rifla av en kar i nærheten av Åndalsnes? Følger det med 1. ekstra løp?

Årsaken til jeg spør (det er nemelig ikke så mange Jaloner rundt i Kongeriket som er rigget for benkeskyting) er at det muligens kan være min "gamle" benkebørse du har fått tak i. Og der har jeg jo endel ladedata.

Om det er feil beklager jeg mitt innlegg.

 

her er et bilda av rifla.2z4dawj.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nei, den står fortsatt hjemme hos meg, Jofla. Har ikke noen planer om å selge den foreløbig. Mye skyting med den har det ikke blitt pga. dårlig tid, men tror jeg har det meste som skal til nå. Har fått lagt låsekasse nøkkel og fått tak i Redding BR diesett og en arbor presse. Har også fått toppet den med en 36x Leopold kikkert. så får prøve å få tak i noen hylser og få skutt litt med den. Det lille jeg har skutt har vert MEEEGET tette samlinger. nesten bare ett raggete hull.

Link to comment
Share on other sites

Det var betryggende og høre, Hans. Takk for sist, forresten.

Jeg begynte og lure på om du hadde mistet lysta? Forøverig så ville vel denne låskassa med enkle små inngrep (utdrager/støtbunn ) kunne passe ypperlig til "Langhold". Eks. 6mm NBR - 6,5x47L - eller 6XC. (også andre patronkreasjoner som er baser på .308 dim. på støtbunn)

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag har haft en Jalonen och laddningen beror en del på vilken pipa du har jag hade 3 pipor som mest till min Jalonen och den sköt oftast bra med 27,8gr-28,6 gr med vita Berger & Barts kulor

Sköt Molly behandlade Euber men då laddade jag 28,8gr- 29,5 gr vv 133 till samtliga laddningar

Gäller 68 grains kulor

 

Jalonen kan ha lite stort tändstifthål som ger "kratrar" i tändhatten så man ser lite där om kratrarna blir onormalt stora då är det "heta" ladningar

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...