Jump to content

Haglekjøp, hvilken?


klumsen

Recommended Posts

Hei.

 

Lurer på å handle hagle, og lurer på følgende:

Hadde en 870 før. Men traff veldig dårlig med den. Var hos en instruktør og han sa det var hagla.

Prøvde en hos han en silver pigeon tror jeg det var.

Traff 23 av 25 mot 15 med 870en. solgte 870en og savner egentlig en hagle igjen, men nå vil jeg ha en o/u.

Den jeg følte var riktig for meg var brei i forskjeftet, og vil ha en med "skeet" utvendige choker.

Skal brukes til rype og leirduer.

Vil ikke betale 10.000 eller mer. hva er det som anbefales?

 

 

Klumsen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heilt enig med de som blir sagt her Beretta 686 eller Silver Pidgeon om du vil er topp våpen, men ver obs på at beretta lager to typer fortre shnabel(tulipan) og bevertail de er bevertail som er den med de vide grepet og som du etterspør.De blir laget i forskjellige løpslengder og 71, 75, 81 cm. Løpslengden 75 cm er nok den vanligste og som passer bra for ditt formål.(kan du få tak i ei med justerbar kolbekam så er de ein stor fordel)

Beretta har mobil choke i de fleste av de brukte utgavene og her finnes ett hav av valg Briley bla allt fra flush til 50mm exstended. Kansje hvis du leter litt rundt kan finne ei 682 Gold (den som var før 682 Gold E) til den prisen(bruker og mobilchoke) de er kansje ett av de aller beste haglvåpenene som er laget for konkuranse, kan kansje vere litt tung på rypejakta men har brukt den sjøl, og for meg så har de vert greit og jakte med.

 

Ellers er der miroku mk 38 likeså eller ein eller annen Browning utgave (basert på noenlunde samme låskasse) kjempe gode våpen dette og.

 

Lykke til med våpenvalg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...