Jump to content

hva er din gull ladning?


høggern

Recommended Posts

alle har vi vel en gull-ladning. en ladning som samla godt, hadde minneverdig hastighet, eller noe annet som er verdt å minnes?

 

for meg er det en ladning jeg hadde i 6,5X55 med en lot RANO NC96 fra tidlig 90 tall eller sent 80 tall. ladet med 9,3grams RANO D-spiss, i tidsriktige RANO berdan hylser med RWS hetter.da jeg monterte disse patronene for ca 5 år siden var jo både kulene og kruttet "årgangs". desverre får man ikke tak i hverken slike kuler eller slikt krutt lengre.

 

den samlet godt(minst like godt som moteriktige fancy HPBT kuler), og de hadde en fantastisk utgangshastighet. 870 msek i et 67 cm løp i sauern min.

vi vant noen stevner med den kombinasjonen :)

 

 

 

edit:skriveleifer

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette er ei ladning til 6,5X55.

 

Dette er en patron jeg bare satte sammen 50stk av da jeg hadde fått 50 slike kuler av en kamerat for og prøve de. Bytta de med like mange Sierra kuler i kal 30.

 

Man tar 1stk hylse.(Sellier&Bellot)

Setter i 1stk tennhette.(Winchester LR)

Fyller i en passe dose krutt.(36grain N-150)

Og stikker ei kule i toppen.(130grain Norma DL)

Totallengde på ferdig patron: 78mm.

 

Satte opp blinken på 100meter. Gikk tilbake til standplass og ladet opp med 1 skudd. Avfyrte skuddet og gikk frem for og se. Skuddet satt i 10eren over sentrum. Tenker ok og går tilbake. Skyter 1 skudd til og går frem. :shock: Hva ingen flere hull? Hva skjer? Går tilbake og skyter ett til. Går frem og kan se hullet har utvidet seg litt til venstre :mrgreen: Hehe alle 3 skudda satt i ett hull mindre enn 8mm :wink: Dette har gjentatt seg flere ganger så det var ikke bare flaks. 3 skudd med denne samlinga lager ett hul i skiva som måler mellom 8 og 12mm hvis jeg gjør mitt beste.

 

Rifla er en Sabatti model 90 med leopold montasje og en 6-18X40 Bushnell Trophy kikkert. Børsa er ikke beddet da jeg ikke har sett noe behov enda men skal gjøre det når jeg skal tilpasse 8mm pipa til den.

Link to comment
Share on other sites

Våpen: Remington 700

Kaliber 7MM Rem Mag

Hylse: Div 7mm Rem Mag

Maks hylselengde: 63,5mm

Trimlengde: 63,3mm

Tennhette: cci 200

Kule: Sierra Type: spbt Vekt: 140 grains

Diameter: 284” 7,2mm

Kule lengde: 29 mm

Krutt: n-160 Vekt: 62 grains

Maksimum patronlengde: 84,75mm

Patronlengde: 83mm

 

Super ladning i mi børse. :mrgreen:

 

(ikke bruk oppgitte mål på patron hvis du låner denne da, mål etter din egen børse)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke funnet noen ladning som favoritt til trening enda, men jobber med saken! :lol:

Men har ei ladning som er på høyde me general til "predator" jakt:

Sierra varminter 100 grains

43 grain(tror jeg) med n-19

Norma eller lapua hylser

federal hetter

 

De gjør jobben dobbelt så bra som jeg kan.

 

andreasli

 

Edit: kalibret er 6,5*55. og børsa en noe ombygd m67

Link to comment
Share on other sites

Har en ladning som jeg og faren min har vært veldig fornøyd med i 30.06.

 

Rifle: Sauer 202 outback Norway

Cal: 30.06

Krutt: 52grain N150

Kule: Sierra 2130 pro hunter 150 grain.

Hylse: Norma

Federal hetter

 

Dette er en ladning som vi bruker på alt fra jakt til trening med tanke på den lave prisen når vi lader selv.

Har ikke hatt tid til å gjøre en skikkelig presisjonstest i rifla mi enda, men fikk tid til å skyte 3 skudd i benk med ordentlig annlegg og samla alle skudda innenfor klistrelappen.

Link to comment
Share on other sites

Rifle: Weatherby EuroMark kaliber 340 Weatherby Magnum. 26" Douglas pipe.

 

Kule: Swift-A Frame 250grs

Hylse: Weatherby

Krutt: Norma MRP, 88,0grs

Tennhette: Fed 215

Patronlengde: 93,0mm

Utgangshastighet: 3000fps/914m/sek

 

Samler alltid under 20mm, og ingen dyr har så langt klaget på effekten.

Link to comment
Share on other sites

Høggern!

Da jeg åpna tråden her å leste hva du skrev, ja så begynte små grå å erindre noe jeg har bakerst, innerst, nederst og bortest i våpenrommet...

Kan hende dette vekker dine nostalgiske små grå i dine ladevegringstider, men uansett.... måtte bare opp å ta bilde av greiene så du kunne drømme en smule videre på "gull ladninga" di...

 

Klør det ikke bare bittelitt nå? :mrgreen:

 

image01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tipper Høggern ikke oppgir kruttvekt på ladninga han brukte 8)

Både min far og Onkel drev å forska i di hastighetene på midten av 80 tallet. Fungerte som bare det på feltskytinga. Men løpa holdt ikke mere enn 2000 skudd.

 

Gull ladninga her for tiden er NC96M og Sierra 144 grs HPBT, ladevekta er den som gir 800 m/s

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Tipper Høggern ikke oppgir kruttvekt på ladninga han brukte 8)

hehe. er du synsk?

 

har ikke hatt mye RA/RANO NC96 krutt i hussiden jeg brente opp det jeg hadde på å brenne opp en 6,5 pipe på feltskyting. ;)

min løsning var å ta en allerede bra slitt pipe å tyne den 1000-1500 skudd til med denne "løps spise ladningen" å så bynne på en annen bra slitt pipe......

Link to comment
Share on other sites

308win:

155 sierra palma + 46,5grs N150 en av de gromme ladningene i loggen. den samler meget godt. ca 850 msek var hastigheta fra 67 cm sauerpipe.

samme dose krutt er blitt benyttet med 155 grs scenar og 155 nosler CC med godt resultat.

 

ellers kan 150 og 168 grs sierra MK nevnes som to uvanlig kjedelige kuler. de har jeg faktisk til dags dato ikke fått til å gå dårlig i sauern. de går godt uansett hva man lader de med.

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd Høggern! :)

 

Jeg har to.

 

300winmag

70gr N-160.

Kula var enten 167gr scenar, eller 168gr sierra. Husker ikke nøyaktig hylsa. Rem, eller Win.

Fed 210, eller WLR hette.

Den ladningen ga vanligvis helt utrolig jevne hastigheter, men så plutselig virka det som noe var galt med kronografen. Ingen registrering på to skudd? Det viste seg at jeg fikk tre skudd etter hverandre som viste 868,8ms..

 

 

Jeg drister meg til å legge ut en MAX ladning. Da bør alle forstå at dette ikke er noe man bruker uten å jobbe seg opp etter alle kunstens regler. Her kan f eks patronlengde være kritisk.

Utarbeidet i mitt våpen bla bla bla... :wink:

 

7x57r.

Norma Hylse.

WLR eller Fed 210

N-150: 41,5-41,7gr bak 150 gr sierra GK, eller MK. Spiller liten rolle hvilken vei kula står så lenge alt er riktig målt og tilpasset. Det går uansett. Alle 150gr kuler jeg har testa, bortsett fra den FMJdritten til Norma har gått grisebra med den ladningen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har funnet meg en "gull ladning" for .222

 

Winchester 55 grs PSP kule.

20 grs N-130 krutt.

Federal SR hette.

Norma hylse.

Friflukt=1,6 mm

 

Skutt gjennom min BRNO 222 Fox samler den 3 skudd innenfor 1 lapp på 100 meter, med en fart på 900 m/s. Dette er adskillig bedre enn noe ferdigsydd jeg har prøvd (har fått igjen troen på Fox'en min :shock: ).

 

.

Link to comment
Share on other sites

fælt så gniene folk er med å fortelle sine godladninger.....

 

kan fortelle min std baneladning for DFS skyting. går godt i alle 6,5 sauerløp jeg har hatt:

9-9,1 grams kule (sierra MK, lapua scenar og hornady A-max er brukt) med 38,5-39 grs N150 bak, bruker enten cci-200 hetter eller federal 210. dette er en slapp ladning som går ca 770 msek(krag nivå) samler godt, rekylen er meget behagelig og pipa varer som oftest lengre enn med litt hardere ladninger.(mine 6,5 piper varer vanligvis minst 6-7000 skudd)

denne patronen blir kun brukt på 2-300m baneskytnig, siden kulebanen mildt sagt er krum. men presisjonen er meget god.

Link to comment
Share on other sites

Noen godladninger. :D

 

7mm-08.

Hylse: Ompressa Lapua 308. ( Hylsehals utvendig avdreid )

Kule: Nosler 140 Ballistic Tip.

Hette: Remington 9 1/2.

Krutt: Norma 202.

Ladevekt: 39,5grn.

Col: 67,8mm

Hastighet : Ikke kronografert.

 

Remington Varmint Spesial.

Har målt flere grupper med denne ladningen fra benk, ligger ofte på 12 - 15mm.

 

243 Win.

Hylse: Norma.

Kule: Hornady 75 V-Max.

Hette: Remington 9 1/2.

Krutt: Norma MRP.

Ladevekt: 50,0grn.

Col: 67,0mm.

Hastighet: 1050 m/s.

 

Remington med Shilen S.M-pipe bygd av Arild Nordbotten.

Skikkelig presis, god hastighet og bra effekt i målet. :wink:

 

223 Rem.

Hylse: Lapua eller Remington.

Kule: Hornady 40 V-Max.

Hette: Federal SR eller Vihtavuori nr 62.

Krutt: N130

Ladevekt: 24,5 grn.

Col: 58,0mm.

Hastighet: 1094 m/s.

 

Hylse: Lapua eller Remington.

Kule: Hornady 50 V-Max.

Hette: Federal SR eller Vihtavuori nr 62.

Krutt: N130

Ladevekt: 23,0 grn.

Col: 58,0mm.

Hastighet: 1000 m/s.

 

Hylse: Lapua eller Remington.

Kule: Partizan 75 HPBT Match.

Hette: Federal SR eller Vihtavuori nr 62.

Krutt: N540

Ladevekt: 25,0 grn.

Col: 58,5mm.

Hastighet: 840 m/s.

 

Hylse: Lapua eller Remington.

Kule: Barnes 62 TSX BT.

Hette: Federal SR eller Vihtavuori nr 62.

Krutt: N540

Ladevekt: 25,5 grn.

Col: 57,0mm.

Hastighet: 850 m/s.

 

Remington LTR.

 

Tar ikke ansvar for bruk/misbruk av disse ladningene. Skjekk med en manual og tilpass ladning/friflukt til din rifle.

Link to comment
Share on other sites

Rem 700 i 6 mm BR

Sierra 107 Sierra Match King Moly/Norma Diamond Line (samme kula men DL er coatet med canuba voks)

29.1 gr vv N140 med 54 cm pipe

Hastighet 780 m/s

Lapua hylse

Samling 8-12mm @100m

Samling ca. 20mm @ 200m

Samling ca. 55mm @ 300m

 

Siden jeg ikke er noe benkeskytter er samlingene oppgitt i ca. mm :) men jeg har skutt tilstrekkelig mange samlinger på de avstandene som er oppgitt så dataene er representative.

Link to comment
Share on other sites

Har i grunn bare ei som eg er superfornøgd med.... nei faktisk to..

 

.338Win Mag

Sako hylse

Fed 215 hette

71 grs N-160

225grs Interlock

Totallengde 84 mm

 

Er ei billig og går best i Mauserern..

 

8x58RD

Berdan hylser

Fed 210

44,4 Grs N-140

185 grs Rem PSP. ikkje orginal kula, men ei grei kule rådyr i denne...

 

Svensk rolling block, M/1867 kansje???

Link to comment
Share on other sites

Hylse: Lapua eller Remington.

Kule: Hornady 50 V-Max.

Hette: Federal SR eller Vihtavuori nr 62.

Krutt: N130

Ladevekt: 23,0 grn.

Col: 58,0mm.

Hastighet: 1000 m/s.

 

Hylse: Lapua eller Remington.

Kule: Partizan 75 HPBT Match.

Hette: Federal SR eller Vihtavuori nr 62.

Krutt: N540

Ladevekt: 25,0 grn.

Col: 58,5mm.

Hastighet: 840 m/s.

Jeg får ikke fullt 1000 med 50 V-Max i børsa mi, men den funker gullegodt med Win-hylser og CCI400 hetter også. Partizan-ladninga gir meg 840 med Win-hylser, 58.0mm COL og CCI 450 hetter (SR magnum). Mulig jeg har ei litt treigere pipe? Eller noen treigere Vihta-lot'er?

 

Ellers bruker jeg en del skytterlagskrutt, og pga. lotvariasjoner har jeg ikke lyst til å legge ut ladedata for disse. Jeg har en OK ladning med 75gr Swift Scirocco II og N-11 i .223, dog 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke fullt 1000 med 50 V-Max i børsa mi, men den funker gullegodt med Win-hylser og CCI400 hetter også. Partizan-ladninga gir meg 840 med Win-hylser, 58.0mm COL og CCI 450 hetter (SR magnum). Mulig jeg har ei litt treigere pipe? Eller noen treigere Vihta-lot'er?

 

Ja, det er noen variabler her Sako, det kan også være kronografen min som er "snill".

Skal teste ut det da en god kamerat har kjøpt seg ny...

Link to comment
Share on other sites

Sauer 200 STR med S&L løp

6,5x55

 

Hylse: Raufoss

Kule: Sierra 144 grs HPBT

Krutt: NC96M

Mengde: 39,8 grs

Tennhette: CCI 200

Hastighet: 800 m/s (ifølge tabell)

Presisjon: 7-9 mm er regelen for 3 skudds samlinger/100 meter (149,3 mm i snitt på 3x10 skudd på 500 meter, med beste serie på 117 mm)

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Hva friflukt har du gått ned til på den Scirocco kula ?
Hvilken friflukt?

 

Nuvel, la oss la grammatikken ligge ;) Magasinet mitt begrenser COL til 58.0mm. Da får jeg 1.5mm friflukt i mitt våpen. Ladevekta har jeg utviklet som beskrevet i denne artikkelen, og jeg har lagt meg på på en V0 på 830 m/s med Norma 11 lot 75056, CCI450 hetter og Winchester hylser. Da går kula godt nok for mitt bruk, og jeg ser ingenting som tyder på høyt trykk.

 

På grunn av lotvariasjonene i skytterlagskrutt vil jeg som sagt ikke oppgi noen ladevekt, jeg vil vite at den jeg deler ladedata med har forutsetninger for å gjøre de vurderingene som er nødvendige for å lade noenlunde trygt med slikt krutt ;) Men en kruttmengde på 22-tallet med forrige lot (#75056) eller gjeldende lot (#85065) N-11 kan være et greit sted å starte.

Link to comment
Share on other sites

300 RUM

110 grs V-max

105 grs N-165

Fed 215

Rem Hylse

COL 91.3 mm

1205 m/s

 

Solid løpsflamme :shock: men veldig presis..

 

22-250

55 grs v-max

37 grs N-150

Fed 215

Norma Hylse

COL sekstitokommaetellerannet (friflukt 0.2 mm hvertfall....)

1080 m/s

 

Grei presisjon 8)

 

 

....og nå er begge våpnene solgt, noe som antagelig er det mest idiotiske jeg har gjort....

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi som ikke bruker patroner, men lader fra munningen med ekte krutt også får være med på moroa, så er min gulladning som følger; 73gr. Schweitzer 3 bak rundkule i cal. .495 , patch .020" og heimelaga fett. Vant gull i Nm svartkrutt med denne. (Klasse Pennsylvania)

 

kammerlader

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I 223 var det 69scenar og fart i overkant av 900ms. Kruttet var N530

Samme godfot fikk jeg med N130 og 52grs Nosler kuler i overkant av 1000ms

 

Str200_: I 6,5x55 så gjør jeg som halve norge og bruker 80% av max ladning jfr N19 boksen og Golden Target.

På 140Amax måtte jeg over på N15 for å finne samme presisjon som GT/N19

 

Edit:

Magasinlengden ble totalt ignorert i jakten på den beste samlingen...

;)

Link to comment
Share on other sites

Den eneste jeg vil kalle gull ladning hos meg, og som overgår alt annet, fant jeg for bare noen uker siden til 22-250`n. Da fant jeg også min nye favoritt varmint kule :twisted:

 

Rifle: Howa 1500 Varmint

Kule: 50 grs Speer TNT

Krutt: 37 grs N140

Hylse: Winchester

Tennhette: Fed No.210

COL: 60mm

Hastighet: ??? Ikke testet enda. Ca 1200m/s

 

Presisjon ok: 5 skudd på 150m.

DSC00042.jpg

 

Ble testet ut på denne kråka. Avstand 224m. (hentet ut "sån ca kompenserings data" i PCB + litt flaks). Denne kula har uten tvil den råeste ekspansjonen jeg har prøvd til nå.

IMG_0210.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hahummm!!

 

.223 Rem. Tikka T3 1:12 Twist

Kule: CT Ballistic Silvertip 55grs

Krutt: N133, 25grs

Hylse: Lapua (også S&B)

Primer: CCI 400

COL: 58,4mm (Kissing the lands)

Hastighet: 970 m/s. Max i min børse.

Presisjon: 4x4 skudd ga 21mm@100mtr (Dvs. jeg stte opp 4 blinker og skjøt 1 magasin på 4 skudd i hver og målte)

 

Har skutt mye med V-Max, men faller tilbake på denne da V-Max'en ikke tåler en eneste kvist foran kråka. CTBS'en er litt hardere og "tar" kråka selv om det er tynne kvister foran. Reven liker heller ikke denne ladningen, men skinnet blir heller dårlig :roll:

 

.223 Rem. Tikka T3 1:12 Twist

Kule: Lapua 55grs FMJ (S350)

Krutt: N135, 25grs

Hylse: Lapua (også S&B)

Primer: CCI 400

COL: 57mm (Friflukt, men ikke mye)

Hastighet: Ikke målt. Max i min børse.

Presisjon: 4x4 skudd ga 20mm@100mtr (Dvs. jeg stte opp 4 blinker og skjøt 1 magasin på 4 skudd i hver og målte)

 

Bruker denne på gås og and. Har skutt et grovt 3siffret antall gås med denne og effekten er upåklagelig.

 

 

.308 win. Mauser 98, S&L pipe 1:10 Twist

Kule: Lapua 123grs FMJ (S374)

Krutt: N135, 45grs

Hylse: Norma

Primer: CCI 200

COL: 67mm (godt med friflukt)

Hastighet: Ikke målt. Ikke max i min børse.

Presisjon: 23mm@100mtr (Dvs. dette har jeg loggført, men har en lang utredning i laddeloggen om serier som går ned mot hull i hull)

 

Fin fin fugleladning, men gir en del avdrift i vind.

 

.308 win. Mauser 98, S&L pipe 1:10 Twist

Kule: Hornady interlock 150grs (spiss type med flat base)

Krutt: N140, 45grs

Hylse: Norma

Primer: CCI 200

COL: 71mm (godt med friflukt)

Hastighet: Ikke målt. Ikke max i min børse.

Presisjon: 21mm@100mtr Treningskule (Kule til grei pris som går likt med 165grs A-Frame som jeg bruker på storvilt)

 

 

.308 win. Mauser 98, S&L pipe 1:10 Twist

Kule: S&B 147 grs BT (Satt bak fram, altså med spissen ned i hylsa)

Krutt: N310, 7grs

Hylse: Norma (Tennhettehull borret opp til 3mm. Grader inn og utvendig er fjernet)

Primer: CCI 200

COL: Setter den til bare BT'en vises.

Hastighet: Subsonic. Ikke målt, men på 8grs er det kulesmell

Presisjon: 25mm@70mtr (Dvs. når jeg bare bruker kruttårnet. Om jeg måler ut hver ladning blir samlingen bedre)

 

Morro ladning som man kan skyte dagen lang med uten og plage noen. Den gir også betydelig bedre anslagseffekt en kuler satt med spissen rett vei i subsonic.

 

 

.308 win. Mauser 98, S&L pipe 1:10 Twist

Kule: Speer TNT 125grs

Krutt: N135, 45grs

Hylse: Norma

Primer: CCI 200

COL: (Diameteren på kula)

Hastighet: Ikke målt. Ikke max i min børse.

Presisjon: 15mm@100mtr (Denne gir også god presisjon i mere fart, men liker denne ladningen best i mitt løp. Mulig denne kulen ikke liker full fart??)

 

 

Alle ladninger brukes på eget ansvar!!!Jeg tar alle mulige forbehold og full ansvarsfraskrivelse!! 8)

Link to comment
Share on other sites

hei gutta!masse gode ladninger her.

leter selv etter en noen som kan hjelpe meg. børsa er ruger mtt mkII og kaliberet er 243win.'

 

har masse lapua scenar i 90grs liggende helt nye lapua hylser og en boks med 204 krutt fra norma?

 

noen som har noe tips om hvor mye krutt jeg skal dytte bak scenaren da??

 

 

takker for hjelp!finner ikke noe lada data på den kula med det kruttet!hjelp!

 

mvh joakim :P

Link to comment
Share on other sites

7-08 REM 43gr w150 sierra 130mk rem hylse.tennhette cci. col 70,8mm. sammler veldig bra (10-15mm)

260 REM 39gr odin . 123gr scenar moley. rem hylse. odin hette. col 71mm. kron 800ms- 10mm sammling.

Så nå er det at og forske litt på 6br ladninger etter pipe bytte, samme shilen match pipe nå, men 8 cm lenger, og da går ikke grom ladningen bra lenger ser jeg. ( 28,5gr w 150-sierra 107mk moley. 450cci. col 60.2mm-765ms. 52cm pipe)

med 60cm pipe og samme ladningen så kronografert 812-16ms. og ikke noe god sammling.

Link to comment
Share on other sites

Fikk en ny "gulladning" i går. :D

 

6,5x55

 

Hylse: Norma.

Kule: Lapua Scenar 8g - 123gr.

Krutt: Norma19.

Ladevekt: 43,0gr.

Hette: Winchester LR.

Col: 77,5mm.

Hastighet: Ikke kronografert.

 

Skøyt flere grupper a 3 skudd der alle kulehullene berørte hverandre og to grupper a 5 skudd som kunne dekkes med en klistrelapp. ( 17x17mm ) Runde fine samlinger.

 

Ble litt lettere til sinns etter å ha slitt med å få presisjon ut av Norma Golden Target, den kula ville ikke uansett hva jeg forsøkte.

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje fått lada so mykje endå men godladninga er for øyeblikket:

.308

Norma hylser

43grain N150krutt (startladning ifølge Ladeboken)

10grams Lapua Scenar

 

Skutt i Remington 700LTR på 100 meter gav dette ei 5skudds samling på 8mm. Min personlige rekord også.

Link to comment
Share on other sites

Ble litt lettere til sinns etter å ha slitt med å få presisjon ut av Norma Golden Target, den kula ville ikke uansett hva jeg forsøkte.

Har du prøvd med MRP..?

47 grs bak Norma GT, Federal 210 LR hette og 77mm COL har jeg fått meget bra resultat med.

Viss du har liggende endel av disse så kjøper jeg dem gjerne av deg til en god pris (siden den ikke går bra) :D

 

 

Her er ei anna som går veldig bra i børsa mi:

 

Hylse: RA-07 (Raufoss/Lapua?)

Hette: Federal 210 LR

Kule: Sierra MK 123 grs

Krutt: NC96M 43.5 grs

Col: 77.3 mm

Kronograf: 835 m/sek

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd med MRP..?

 

Nei, det har jeg ikke. Prøvde diverse ladninger/Col med N19, samt noe med N160. Fikk ikke god nok presisjon med noen kombinasjon. Litt irriterende med tanke på at det er ei kule mange får til å gå godt samt at den har særs god BC. Ser likevel at enkelte sliter litt med presisjonen, noe som sikkert kommer av at VLD konfigurasjonen gjør kula litt sær. Men siden Scenar vil så er valget enkelt. Har ikke ille BC den heller. :wink:

 

Har desverre ingen Norma GT igjen, de siste ble skutt opp i går.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...