Jump to content

Har nokon info om spesiell 30-06 patron?


Mauser68

Recommended Posts

*kremt*

 

Hvis du skulle finne ut at du ikke skal ha den sjøl... :wink:

 

Men litt opplysninger: Jeg var sjøl litt fascinert av den patrona før jeg kjøpte .223'en. Fant den i en Remingtonkatalog. Rundt 4000 fps virka... gøy :P Men etter at jeg ble fortalt at slikt ikke skal selges her i steinrøysa (av årsaker som visstnok bare POD kjenner), samt at presisjonen ofte var så som så (viktigst!), kjølnet den opphisselsen nokså fort. Men det hadde vært moro å hatt en sånn i samlinga :)

Link to comment
Share on other sites

Aha, det er det som er klengenavnet til den ja.. Takker Mildot !! :D

 

Og Sako30-06, beklager på det sterkaste, men denne har eg kun 1 stk av, så den inngår nok i samling mi. Ellers så skulle eg ha sendt eit brev til trøndelagen !! 8)

Har forresten ikkje fått svar ennå på den søknaden min, men dei fekk nok litt å tygge på. Dei ville ikkje gje meg lov å samle på generelt grunnlag og ba meg konkretisere samlinga. Så etter litt googling, fant eg vel det meste av ammo som finst i verden og gav beskjed om at eg skulle samle på all ammo frå 2 mm til og med .700 kaliber, både krigs og sivil ammo, så der har dei ein liten problemstilling. Har ikkje tatt med allt men dpg det meste...

Har iallefall konkretisert søknaden... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Trodde dette var noe "alle" visste men når jeg tenker meg om så var disse i handelen rundt 1980 mulig litt før? Husker de ble forbudt fordi de ikke kunne spores hvis de ble brukt til noe ulovlig (?) Ser jeg har en pakke i .30-30 som mangler 3-4patr.. Mener de også var levert i .308Win, mulig flere kal.?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...