Jump to content

hvordan bytte baksikte på cz sp01 shadow???


mandal

Recommended Posts

Da jeg byttet på min Shadow, løsnet jeg skruene og dyttet ned siktet i bakkant, slik at det løsnet fra svanehalesporet. Så var det bare å skyve det ut (eller egentlig bare plukke det ut) sideveis.

 

Så kanskje du skal prøve å gi det et lite kakk i bakkant (sånn ca rett på skuret) og se om det virker?

Link to comment
Share on other sites

Du må slå det ut ifra samme side som utkasterporten. Sporet er svakt konisk ... Fikk dette tipset selv på en eller annen amerikansk forumside. Funket på min Shadow, men det sitter ganske hardt hvis man har slått på feil side først :wink:

 

Dette er oppskriften på å få det løs.

Har og sett en som hadde en liten settskrue, som låste det sideveis.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Hvis du skal ha et Shadow sikte til venstre så sitter det noe jævlig, selv med dytteverktøy.

 

Det jeg gjorde var å ta av sleiden, og spenne denne fast til en solid benk med tvinger og med en liten skinnlapp imellom. Så tok jeg en 5 mm ståldor (=tåler litt juling), tredde en tomhylse på utsiden og ga den noen solide rapp med en halvannenkilos hammer. Tok vel tre-fire slag å flytte treffpunkt 1 cm på 25 meter, så dette sitter godt. Enkel og grei prosedyre, og null merker på hverken sleide eller sikte.

 

Jeg er så heldig å ha solid benk på innebanen til klubben, så jeg tok det der en dag jeg var alene. Da var det veldig enkelt å slå noen slag, montere og prøveskyte, om så demontere og slå litt til.

Link to comment
Share on other sites

Har gjort samme bytte på min. Banka originalsiktet ut til siden og satt inn LPA justerbart sikte. Det originale sitter steinhardt, så det er rå makt som må til. Satte også sleiden i skrustikke for å få det til. Husker jeg også var redd for at det skulle bli altfor voldsom behandling, men det ble veldig bra til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Det kreves en del banking, jeg teipa en dor med et par lag maskeringsteip i toppen for å ikke lage merker, og banka med hammer. Jeg hadde ikke behov for skrustikke eller lignende, kun skrivebordet i furtebua og mine egne hender.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
For justering av faste sikter kan denne brukes:

 

http://www.sightpusher.com/International-orders.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://www.sightpusher.com/Sight-tool-Instructions.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Det koster noen kroner,men lager ikke merker verken på sikte eller våpen.

 

 

Denne kjøpte jeg da jeg byttet baksikte på min CZ Shadow forrige uke og anbefaler den.

Skru sleiden fast i dingsen (men legg i mellom noe gummi eller lær), sett dingsen godt fast i en annen skrustikke og bruk så en lang skiftnøkkel (pga. UNC-skruehode) for å langsomt dra av siktet. Regn med å bruke litt makt (bare ta ut sett-skruen først).

På min satt siktet som det var limt (selv med settskruen helt ute) og det nye siktet var omtrent like hard å få på plass selv etter rengjøring av både spor og sikte.

Etter å ha brukt samme verktøy til å skyve på plass det nye stillbare siktet så jeg at man nok bør legge gummi/lær mellom den delen som skyver og selve siktet også da det var klart spor på siden av siktet.

Men jeg fikk det nye siktet så nøyaktig plassert at det er nesten perfekt på 25m uten å stille på det. :D

Link to comment
Share on other sites

jeg skal bestille inn sikte til min shadow nå,

men må en skifte pinnen som sitter i sikte fremme og?

Pvas er utsolgt front sight pin for tiden

 

hvor har dere bestilt inn sikter fra?

 

er det noen som har brukt dette sikte? slipper en da og skifte fram sikte??

http://osloskytesenter.no/Produkt/10108 ... -M9-90TWO/" target="_blank

 

Jeg brukte et 1.5mm bor som jeg kappet + skrustikke til å skyve ut pinnen til frontsiktet og til å presse den på plass igjen. Siden jeg ikke banket den i filler gikk dette fint. For å holde boret på plass brukte jeg en slik nebbtang som kan låses/justeres i lukket posisjon.

 

Jeg kjøpte både bak- og front sikte fra Pvas men hadde jeg sett dette fra OSS hadde jeg kanskje kjøpt dette da jeg hadde sluppet å bytte frontsiktet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå har du trolig fått av siktet, men jeg gir likevel min beskrivelse av hvordan jeg fikk av baksikte på min shadow. Først må umbrakoskruen som sitter på toppen av siktet skrus ut. Deretter må siktet bankes ut mot utkasteråpningen, dvs når pistolen sees bakfra må du banke ut siktet fra venstre side. Jeg fikk en kompis til å holde sleiden ned mot en trekloss og brukte hammer og en stor dor - da gikk det ganske greit å få av siktet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bytter til det baksikte fra OSS som er linken til lengre oppi tråden her. Har nå fått av det orginal siktet til slutt. Banket det med en dor med en hylse utapå på venstre side.

 

Men er litt usikker på det nye LPA sikte, det følger ikke med noen form for sett skrue. Skal den bare bankes inn til den står midt på sleiden? Og forreste det LPA sikte går bare ann å sette inn fra venstre side, det orginal kom ut på høyre side.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...