jeger64 Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Er det noen av våre eminente "kammer kammerater" som har løsningen på hvordan man kan skrive jaktdagboken direkte inn i et kart/flyfoto Løsningen som jeg ser for meg er noe i retning av at man har en "pekeknapp/ikon" i kartet/flyfotoet av terrenget (feks. hvor dyret falt/ble sett, bakgunnshistorie for stedsnavn, postenes avstandskort/skytesektor ol), ved berøring/klikk på nevnte knapp/ikon kommer det som er skrevet, bilder som ble tatt ol. i jaktdagboken frem. Et annet kriterie er at etter endt jakt skal dette kunne brennes på en cd for deling/lagring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffery Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Regner med at du tenker på en digital løsning? Du vil i hverfall kunne gjøre dette med en, eller annen variant av GIS-programvare på pc, eller pda, feks. Arcview/Arcpad, men dette vil bli forholdsvis dyrt. Særlig siden du vil få det på et format som gjør at det som det skal deles med nok må ha tilnærmet samme programvare. Har ikke oversikt over hva som finnes av innsynsverktøy for slike data om dagen, men det er mulig det kan finnes noe der ute. Uansett er originalprogramvaren for å lage "dagboka" temmelig dyr med en slik løsning. Jeg har desverre ikke oversikt over hva prisnivået på lisenser til privatbrukere er for tiden. Jeg har faktisk ikke oversikt over priser til bedriftskunder heller når jeg tenker meg om Edit:Trykkfelsnisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethA Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Google Earth? Der kan du sette inn punkter med artikler og bilder, merke posisjonen med koordinater. Helt gratis. Så har du med deg en notisblokk og GPS på jakt slik at du kan skrive kjappe notater om hva som skjedde hvor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeger64 Posted March 20, 2009 Author Share Posted March 20, 2009 Tanken med Google Earth er grei den, men Et annet kriterie er at etter endt jakt skal dette kunne brennes på en cd for deling/lagring Slik jeg har tenkt å gjøre det inntil jeg finner en egnet løsning, er med en egen hjemmeside hvor jeg legger ut info/jaktdagbok, men dette er ikke det helt ideelle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts