Finnlight 338WM Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Hvem har prøvd hvilken demper til 375H&H med hvilke erfaringer. Skal brukes som hundefører børse, så den trenger bare ta den værste smellen for bikkja. Samtidig ikke være så voldsomt stor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Jeg har brukt en BR-Reflex T-10 eller 12(ikke sikker) på min .375. Veldig godt fornøyd med den. Demper godt og fjerner mye av rekylen. Eneste aberet er at den blir forholdsvis tung(ståldemper). Alu.dempere ble ikke anbefalt ,hverken av J.Lien eller børsemakeren hos J&F. Dette da flere hadde vrengt demperene sine med ett såpass kraftig kaliber. Mulig titandempere er bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnlight 338WM Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Pratet med Hausken ang dette. Skulle jeg ikke skyte mengder, men kun 1-3 skudd på rappen i jaktsammenheng, så holdt vanlig aludemper mente han. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Har selv fått denne beskjeden fra Hausken, men har to kompiser med 9,3x62 som har fått store buler på sine Hauskendempere uten at det har vært noen mengdeskyting og .375 er vell en del kraftigere enn 9,3'en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnlight 338WM Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 at demperen buler betyr jo bare mere volum og bedre demping tilbake til alvor: i slike tilfeller får du ny demper av Hausken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raijo Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Bruker Hausken demper på min 375H&H, og er godt fornøyd Det er aldri noe problem med Hausken..... Men hvor mye den hjelper i forhold til ørene på hunden vet jeg ikke.... Min jemthund begynner å bli døv, det skal være sikkert Men det kommer ikke av skudd med demper...... (litt for mange uten ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnlight 338WM Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Bruker Hausken demper på min 375H&H, og er godt fornøyd ) Er der standard Hausken du bruker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doffen Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Bruker også hausken demper på min .375H&H. Dette er med titan rør. Kan ikke se noe som helst buling på denne. Utvendig ser den ut som ny etter noen få hundre skudd. Men har aldri åpnet den og tittet inni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tf Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Har også Hausken til min .375,forøvrig med bakkammer. Dette er med ytterør i titan. Fungerer bra,tar vekk endel smell og mye rekyl. Men etter et par kjappe skudd på bane ser en ikke mye. Hylser som forbrenner såpass med krutt produserer og MYE mirage etter få skudd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnlight 338WM Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Vurderer den nye kompakt demperen til Hausken, for å slippe så langt våpen. Kompakt med ekstra bak-kammer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl M. Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 @Finnlight 338WM Hvor kan jeg finne mere info om den nye kompakt demperen til Hausken? Hvor lang er den i forhold til standar f.eks? Kan ikke finne det på deres hjemmeside. På forhånd takk. Mvh Karl M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnlight 338WM Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 @Finnlight 338WMHvor kan jeg finne mere info om den nye kompakt demperen til Hausken? Mvh Karl M. Det er egentlig ikke en ny demper. Det er medium demperen som har vært i alle år, men som aldri har vært profilert. Hausken forteller deg det du vil om du ringer ham. Demperen bygger 7cm forran løpet og ca 7cm bakover mener jeg. Jeg skal dobbeltsjekke å ta mål i morgen. Har en liggende til 6,5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl M. Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Takk for svaret Finnlight 338WM. Ringer Hausken i morgen. Mvh karl M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts