Jump to content

Antall medlemmer under 18!?


andreasli

Recommended Posts

Er 16 år. Tok jegerprøvekurs i fjor høst, og stod med 48/50 ;) Ingen i familien har drevet med noen form for jakt, men jeg er oppvokst med fiske og friluftsliv. Bor i Røyken/buskerud og har tilgang på jorder med bra gåse og duetrekk. Har svært lite jakterfaring, men fikk min første hagle i dag <3 en Beretta Ultra Light lux. Kommer til å jakte så og si hver helg i høst.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har tenkt på akkurat lignende som trådstarter angående folk på samme alder :D

 

El-JoniZ er nicket, gaming nick, men Jon Einar er navnet. 16 år og fra Akershus.

 

Fikk jaggu kremen av børser tidlig, begge nokså nye og lite brukt:

 

-Schultz & Larsen m97 dl 30-06

- Beretta 12/76

 

Fattern, bruttern og onkler ++ er jaktgærne og var i ung alder med på elgjakt. Har i de senere årene vært med på opplæringsjakt på alt småvilt. Planen er at jeg skal prøve meg som rekrutt på elgjaktlaget til høsten.

 

 

EDIT: Veldig enig i at mange av brukerne jeg trodde var eldre her viser seg å våre yngre ;) Er vel jegerprøven som gjør oss så fryktelig informasjonsfulle. Hehe..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på - Er også under 18 :)

 

Driver småviltjakt, og til høsten igjen blir det mitt andre år under opplæringsjakt på elg. Har også tenkt til å søke etter reinsjaktkort til høsten!

 

Foreløpig kun eier av ei Remington 700 sps, men kommer til å sende inn søknad om ei hagle om ikke så alt for lenge! :wink:

Link to comment
Share on other sites

17 år her, ufrivillig nordboer som ble tvunget til søringland, nærmere bestemt Bærum. Ser jo at de fleste av dere andre er fra litt ut i distriktet, så det er jo artig med kontraster. Trenger vel ikke si at jeg er eneste person på en skole med 1000 elever som er interessert i jakt, fiske og friluftsliv :o Ikke alltid like enkelt med mine interesser når man bor i et så urbant strøk, det har blitt mange skulende blikk fra naboer når jeg kommer gående fullt kledd opp for jakt, for å si det sånn.

 

 

Knut

 

 

Hmm, her skyter nabobarna med luftgevær i hagen og om høsten synes tettheten av grønnkledde å være hvertfall like stor som i "gjennomsnittsnorge". I tillegg er det en relativt stor skytebane plassert helt i skogkanten kun syv-åtte minutters kjøretur unna.

 

Gjett hvor..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Heter Petter, blir 17 år 25.Mars :wink:

 

Har vært med på jakt og turer siden jeg var 5-6 år. Stort sett vært med på småviltjakt.

 

Driver med lerdueskyting og deltar aktivt, skyter mer enn gjennomsnittet for å si det sånn 8) Skyter også endel med rifle på blink og slikt. Prøvd på litt langhold også, morsomt og i tillegg god trening for å se hvordan kulebanen er på forskjellige hold.

 

Har en tikka t3 lite i kaliber 308 med hausken demper og en artemis 3-12x50 m/lys, og en Sabatti Alpen eagle som brukes på jakt. Har også en SKB, men den brukes mest til å skyte lerduer med :wink:

 

Favorittjakta er gåsjakt og storfugljakt :D

Link to comment
Share on other sites

 

Hmm, her skyter nabobarna med luftgevær i hagen og om høsten synes tettheten av grønnkledde å være hvertfall like stor som i "gjennomsnittsnorge". I tillegg er det en relativt stor skytebane plassert helt i skogkanten kun syv-åtte minutters kjøretur unna.

 

Gjett hvor..... ;)

 

Får vel gjette på Bærum da! :) Hvilken skytebane mener du? Første som slår meg er Løvenskiold, men den regnes vel for stor å være. Er jo klart det er stor forskjell på Bærum, finnes jo noen strøk som er mer urbane enn andre. Bor selv to forskjellige plasser og er jo klart forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Øystein her, med nicket som etternavn :wink:

Er nå snart 18.

 

Var med på jakt for første gang når jeg var 8, på bøjakt etter hjort på vestlandet. Har vært gira siden den gang! Tok jegerprøva når jeg fylte 13 år, og på 14 års dagen kom første hagla i hus. Siden den gang har diverse vilt blitt nedlagt, stort sett fra det minste til det største, men selvsagt med en god del unntak!

 

Har hatt 3 jaktbikkjer i familien, dessverre er det nå bare en Gordon Setter igjen.. Men aller dypest i hjerterota satt nok en småfeit jaktglad Dunker ved navn Lyna, som dessverre gikk bort for to år siden. Skøyt noen harer for den, og i høst løsnet det for GS'en, så det ble noen ryper og orrer der også .

 

Fører logg over det meste av vilt jeg skyter, samt hvilket våpen og hvilken ammunisjon som ble brukt + vurdering av situasjonen. Etter kort telling av sesongene siden jeg ble 14 og kunne delta på opplæringsjakt viser statistikken:

 

Hare: 3

Rype: 6

Orre: 2

Rådyr: 2

Kråker 100+

Skjærer: 16

Ravn: 2

Nøtteskriker: 2

Diverse måkearter: 100+

Skarv: 39

Diverse andearter: 80+

Mink: 1

Kanadagås: 1

Mår: 1

 

Tror det skulle være det meste!

 

Av våpen har jeg:

 

En Marlin halvauto 22. lr

En Franchi Falconet kaliber 12, med navnet inngravert (så den kan aldri selges)

Remington 700 VSF med A-tech lyddemper og Leupold 4-12. 22-250 er kaliberet!

Solgte også for en tid tilbake en Steyr Scout i .308 win, noe jeg angrer dypt på!

Er på jakt etter ny storviltrifle til elgskogen, tror kanskje det blir en leveraction i .45-70

Link to comment
Share on other sites

En stund siden det var aktivitet i tråden nå, men morro å se at det er flere som har skrevet idag! :)

Om man har lite eller ingen jakterfaring spiller ikke noe rolle, alle her er jo tross alt under 18 så det er jo begrenset hvor mye erfaring vi kan ha og :lol:

Men lykke til karer!

Link to comment
Share on other sites

Bra at det er fler unge her ;) Liker best å jakte sjøfugl, har vært med på det siden jeg var 6 år og nå er jeg 16 med egen hagle og alt. Har skutt en god del jeg og, men dette er frai fjor:

11 Kvinender

5 Storskarv

6 Silender

4 Grågjess

4 Ærfugl

2 Gråmåker

1 Lirype

1 Kråke

1 Stokkand

1 Mink

Link to comment
Share on other sites

Sant som Andreasli sier; ikke mange under 18 som har mye erfaring. De fleste har vel litt, men mer skal vi få :mrgreen:

I morgen blir det kråkejakt med hubro :lol: noen her som har erfaring med det? har nesten ikke prøvd det før

Link to comment
Share on other sites

Håper det, men ser ikke ut til at været går helt min veg. Regn og sydvest på trøndelagskysten i dag :?

 

Men har jo flere fridager fremover nå

Link to comment
Share on other sites

Øystein her, med nicket som etternavn :wink:

Er nå snart 18.

 

Var med på jakt for første gang når jeg var 8, på bøjakt etter hjort på vestlandet. Har vært gira siden den gang! Tok jegerprøva når jeg fylte 13 år, og på 14 års dagen kom første hagla i hus. Siden den gang har diverse vilt blitt nedlagt, stort sett fra det minste til det største, men selvsagt med en god del unntak!

 

Kan det stemme at du kjem frå Sandane?? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Får jobba hjemme på gården i sommer så satser jeg på en kombi til høsten.

Blir kul den mausern din nå ja, Bedre med en kkc å lyddemper en stålkolbekappe og bajonett :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen til kammeret capricornS. Morro og se at unge jenter også jakte... (noe for oss ung gutta :oops::mrgreen: )

Kjempe morro og se at du legger ditt første innlegg i denne tråden.. +1

Dette er et kjempebra forum for sånne som oss.

Du kommer helt sikkert til og lære mye her.

Lykke till

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gikk det med revejakta da folkens? for de som jakter rev da...

 

Fikk ikke en eneste en, men jeg så bare en også da... for se når den starter igjen, tenkte og prøve på lokkejakt :mrgreen:

Noen som har erfaring med det da?

Link to comment
Share on other sites

Åsmund96:

Alder: 13

 

Våpen:

1. Sauer 200 STR 6,5 x 55 med diopter

2. Brno 22.LR med BW kikkertsikte

3. En rifle som jeg ikke husker navn, og en halv auto hagle.

 

Jakt:

1. Reinsdyr (Kun med)

2. Rypejakt (Litt skyting selv der)

+ At det blir noe rev og hare snart.

 

 

Hjemmelading:

Jeg lader ikke, men hadde nok vert en fordel viss det hadde skjedd.

 

Skyting:

DFS skyting og blink, noe dyr også. Også feltskyting.

Link to comment
Share on other sites

Hei Åsmund.

har egentlig "venta" litt på deg:p du er nok den yngste som har skrevet i denne tråden, kanskje den yngste på hele forumet(?)

Morro og se at så unge er her på fosumet også. DU, og alle andre som har skrevet i denne tråden har et langt jaktliv forran seg. lykke til :!:

Link to comment
Share on other sites

Petter@

Har du jakta mye gås? skal kanskje jakt gås for første gang til høsten, det blir mest sannsynlig og ha med både rifle og hagle.

Trenger kanskje noen tips da.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

gåsejakt er tingen ja! Må vel handle inn noe mer lokkeutstyr til høsten, så viss noen finner gopris på lokkegjess i norge så er det bare å kauke ut 8)

 

Vil anbefale og handle fra USA. Dollaren har gått opp atm så er ikke sikkert det er mye og hente, men den kan gå fort ned igjen.

 

Ellers så har jaktdepoet gode gåsepakker som du kan se på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...