beech5 Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Heisann! Skal til å pensjonere det gamle gode 3,2pixel, 64mb Sony Kameraet mitt. Ser etter et nytt sikkelig brukskamera (handycam). Noen som har erfaring med et godt, stabilt, robust kamera, som tåler alt fra toppturer, til å ligge i en goretexs lomme i drittvær, ta å ta gode bilder under alle slags forhold? Og har god batterilevetid? Det må tåle en støyt!! Mvh; Beech! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Jeg har et Olympus mju 840 , er ok kamera for å ha med overalt. Jeg har ikke klart å ødelegge mitt enda, tar bra bilder- synes jeg. I allefall godt nok til mitt bruk. Det er sikkert kommet nye og oppgraderte modeller av den nå men det har ikke jeg orka å sjekke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joano Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Pentax Optio W60 "Optio W60 skal nemlig kunne trives i både vann, sand og vintertemperaturer. På papiret høres det dermed ut som det perfekte friluftskamera". http://www.akam.no/artikler/pentax_optio_w60/67186 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Har et Olympus µ 1030 SW: Vanntett til 10m, tåler 100kg klem (altså at en feit jævel har det i baklomma og setter seg på det.) og fall fra 2 meter ned på hard underlag. Hvis man skal klage på noe, så må det være at det er litt tungt, skyldes stålet i innkapslingen. Har fine bilder av pjokken under vann på babysvømming med det. Videofunksjonen er ikke så super, krever mye lys for å bli bra, men jeg har fått filmet en del, og det gjør seg greit på TV. 10.1 Megapixsler og 3.6x optisk zoom, batterikapasiteten er også grei. Alle bevegelige deler untatt lisebeskytteren er inni kameraet - periskop-prinisipp på innvendig optisk zoom. - Øivind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beech5 Posted March 18, 2009 Author Share Posted March 18, 2009 Supert!! Mye bra tips her!.. Er helt imponert over alle konstruktive og kjappe svarene på dette forumet!! Bare en liten ting er det linsebeskytter på det olympus kameraet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OIH Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Ja det er det. Det glir en liten metallplate opp og ned foran linsa når du slår av/på strømmen. Hvis du har hatt kameraet i saltvann eller klorvann, så hender det at den glir litt treigt. Da bare holder du den under springen i lunkent vann en stund og slår deretter kameraet av på noen ganger til den glir fint igjen. Står forklart i bruksanvisningen. Beste pris på kameraet er hos CDON.com, og de tar bare 27 kroner i frakt. - Øivind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts