Jump to content

Innendørs skytebaner.


sjorover

Recommended Posts

Hvor mange av oss skyttere står i dårlige innendørsbaner i vinterhalvåret?Er alle klar over hvor farlig det er.Blyforgiftet det er vel et ord som er kjent for de fleste,men de vet kansje ikke hvor farlig det er.Alle skyter ikke like mye,noen skyter kansje en til to ganger i uken i dårlige lokaler,dårlig avsug,lite tilførsel av ny luft.Jeg tror mange har kjent søtsmaken etter en skyttekveld.Ta en blodprøve etter innesesongen er slutt.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal resultatet brukes til....

 

Er målet ditt å forby innendørsskyting, eller skyting generelt :?:

 

Vet at de aller fleste skyttere som har vært med noen år kjenner til dette.

At det representerer et stort problem tror jeg ikke på :wink:

 

Se på noen av Norges beste skyttere gjennom de 20 siste år, svært oppegående folk det :D

Kan ikke komme på en av dem som jeg forbinder med blyforgiftning, eller degenerert intelekt :roll:

Link to comment
Share on other sites

DFS har egne krav for lufteanleggene ved innendørs skyting. Vet ikke om dette gjelder NSF, men miljøet i hallene til DFS har ihvertfall blitt mye bedre etter dette. Har sjelden søtsmak i minnen lenger nå synes jeg.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

DFS har egne krav for lufteanleggene ved innendørs skyting. Vet ikke om dette gjelder NSF, men miljøet i hallene til DFS har ihvertfall blitt mye bedre etter dette. Har sjelden søtsmak i minnen lenger nå synes jeg.

 

Mvh Dagl

 

Joda alle har krav til ventilasjonsalegg, i forbindelse med skyting.

Ikke så mange årene siden de ble revidert.

 

Tror du kan telle på en hånd de hallene som tilfredstiller de nye forskriftene :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...