oleloe Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Skal skaffe meg drilling, men trenger litt mer info om Greenersikringen - fordeler/ulemper, i praktisk bruk. Skal jeg styre unna gode/fine våpen med denne sikringen, eller er det greit å handle en slik. Stemmer det at Greenersikringen ikke er automatisk? Håper på gode svar fra noen som har erfaring med slike drillinger. PS. Drillingen skal brukes til det meste av jakt (unntatt støkkjakt på fugl), men hovedtyngden blir rådyrjakt i kultur- og ravinelandskapet her på Romerike. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinson Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Det er fordeler og ulemper med alt. Greenersikringer har den fordelen at du da får en kolbehals ledig til å montere en oppspenner på. Slik som det er på min Heym drilling. Men bortsett fra det ser jeg ingen fordeler med greenersikringen. Bare ulemper. Og min greenersikring er iallefall ikke automatisk. Men jeg vet ikke om det gjelder for alle. Når det er sagt synes jeg at jeg har vendt meg til denne sikringen etter hvert. Men jeg kan ikke avsikre mens børsa går opp mot skulderen. Jeg må gjør det før. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oleloe Posted March 13, 2009 Author Share Posted March 13, 2009 Takk, for svar, Bob Dylan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Jeg synes ikke du skal styre unna gamle fine drillinger om de har greenersikringer. Det er en treningsak å venne seg til bruken av denne sikringen. Ikke styr unna om de er i kaliber 16, heller. Jeg har forresten hørt om folk som har fått bygget om slike drillinger slik at greenersikringen har blitt løpsvelger og løpsvelgeren blitt sikring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts