Jump to content

Drilling - Greenersikring eller ikke?


oleloe

Recommended Posts

Skal skaffe meg drilling, men trenger litt mer info om Greenersikringen - fordeler/ulemper, i praktisk bruk.

Skal jeg styre unna gode/fine våpen med denne sikringen, eller er det greit å handle en slik. Stemmer det at Greenersikringen ikke er automatisk? Håper på gode svar fra noen som har erfaring med slike drillinger. PS. Drillingen skal brukes til det meste av jakt (unntatt støkkjakt på fugl), men hovedtyngden blir rådyrjakt i kultur- og ravinelandskapet her på Romerike.

Link to comment
Share on other sites

Det er fordeler og ulemper med alt. Greenersikringer har den fordelen at du da får en kolbehals ledig til å montere en oppspenner på. Slik som det er på min Heym drilling. Men bortsett fra det ser jeg ingen fordeler med greenersikringen. Bare ulemper. Og min greenersikring er iallefall ikke automatisk. Men jeg vet ikke om det gjelder for alle. Når det er sagt synes jeg at jeg har vendt meg til denne sikringen etter hvert. Men jeg kan ikke avsikre mens børsa går opp mot skulderen. Jeg må gjør det før.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke du skal styre unna gamle fine drillinger om de har greenersikringer. Det er en treningsak å venne seg til bruken av denne sikringen. Ikke styr unna om de er i kaliber 16, heller.

 

Jeg har forresten hørt om folk som har fått bygget om slike drillinger slik at greenersikringen har blitt løpsvelger og løpsvelgeren blitt sikring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...