Jump to content
Sako 30-06

Soundscopes - erfaringer etter en sesong

Recommended Posts

Ja den har jeg også. Problemet er da at jeg benytter et ledningssett til Icom radioen med mikrofon osv som tar opp tilkoblingene på radioen. Vet ikke helt hvor jeg skal få koblet den 3,5 mm jack'en. Benytter du deg kun av teleslyngen og har egen ledning for mikrofonen? Ble dårlig forklart dette, vet ikke om du skjønte hva jeg mener. Er veldig interessert i hvordan du kobler til dette. 

På 16.4.2017 den 18.37, Rambol72 skrev:

Ja den har jeg også. Problemet er da at jeg benytter et ledningssett til Icom radioen med mikrofon osv som tar opp tilkoblingene på radioen. Vet ikke helt hvor jeg skal få koblet den 3,5 mm jack'en. Benytter du deg kun av teleslyngen og har egen ledning for mikrofonen? Ble dårlig forklart dette, vet ikke om du skjønte hva jeg mener. Er veldig interessert i hvordan du kobler til dette. 

Beklager sent svar, men rakk det før elgjakta iallefall. :D
Jeg har en mic med høytaler og mulighet for å plugge i f.eks musling eller teleslynge.

7 minutter siden, stich_it skrev:

Jeg har en mic med høytaler og mulighet for å plugge i f.eks musling eller teleslynge.

Det som kalles monofon. 

• Thanks 1

Da har jeg kjøpt meg monofon med mulighet til å koble til teleslyngen. Glad og fornøyd da jeg fikk lyd i øreproppene, men så viser det seg at jeg ikke kan bruke mikrofonen, skikkelig irriterende. Kjøpte den på finn, så retur går heller ikke. Ser ut til at den ene pinnen som skal inn i radioen ikke har to svarte ringer slik den jeg har fra det andre settet mitt har - går ut i fra at det er dette som er årsaken til at jeg ikke får benyttet meg av monofonen. Legger ved noen bilder så kanskje noen kunne ha kommet med noen innspill. Det siste bildet viser en kobling som fulgte med settet jeg kjøpte først, hadde denne hatt hunn-kontakt i den ene enden så hadde det kanskje gått, men her blir det han mot han (på teleslyngen). Hadde nå trodd at jeg skulle kunne gå trådløs opp til ørene nå, men neida. 

Gode tips tas i mot med takk.

IMG_4084.JPG

IMG_4085.JPG

IMG_4086.JPG

IMG_4087.JPG

Disse ser veldig lovende ut, særlig den forenklede måten å justere volumet på. Det er særdeles fiklete både på SoundScope fra Starkey og Jegern'n fra Hørselslaben (jeg har begge). Sistnevnte har for øvrig også en del egenstøy. Jeg forsøkte å finne ut om CENS ProFlex DX5 kan programmeres for hørselstap etter individuelt audiogram (og dermed også fungere som høreapparater), men så ikke ut noe om det på hjemmesiden. Jeg sender E-post til leverandøren og skal informere videre når jeg har mottatt svar.

Edit:

Vi kan levere Dx modellene regulert etter dine audiogrammer, men da leveres modellen i akryl.

Fint om du kunne sendt oss dine audiogrammer samt avstøp og ordreskjema ved bestilling. Vi vil da sende dette til labben for godkjenning av produkt opp mot ditt hørselstap.  

Det er ingen problem at din faste audiograf tar dette støpet, viktig da å nevne at hele øremuslingen din må med..

Modulen kan slås av med en egen on/off knapp og husker da dine siste innstillinger, det betyr ikke at batteriet spares, men at du kobler deg av modulen for å slippe forstyrrelser for evt. konkurranseskyting. Batteritype er størrelse 13.

Edited by Sølvrev
Lagt til info fra leverandøren Hearsafe