David Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 (edited) Har kommet over ei gammel Beretta hagle. Enkeltløper i kaliber 12. Vet ikke hva navnet på den er, men kan prøve å forklare hvordan den ser ut; Den har en "avtrekker" forran avtrekkerbøylen til å åpne mekanismen. Og i framskjeftet er det et spor for avtrekkerbøylen og denne "åpneren", slik at haglen kan legges helt sammen. Så det jeg lurer på er; hvor mye kan denne være verd? (Er ikke rust på den, og er i god stand) Edited March 13, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
625 Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Hei! Jeg har maken til denne, den var svært vanlig på -60 tallet, er ikke spesiellt verdifull, kanskje 1000 - 2000,-?? Jeg er vokst opp med den så jeg beholder den av sentimentale grunner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David Posted March 13, 2009 Author Share Posted March 13, 2009 Takker for svar! Har nå kjøpt haglen, fikk den for en god pris for å si det sånn! Den er i bra stand, ingen slakk eller rust. Stokken er slik den skal være på ei gammel hagle.. (Godt brukt..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Ja den der vekker minner kan du sei. Far min har ei sånn, det var første hagla eg skaut med. Den han har er i kaliber 16, godt brukt, og i dag er den brukt som minkedreper på hytta av og til. Ei fin og solid hagle du har kjøpt deg, gratulerer med kjøpet !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norrøna Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Faren min har også en slik, i kaliber 16. Var begynnerhaglen min, mange gode minner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cz27 Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Hva de er verd nå vet jeg ikke, men moren min kjøpte en til meg på loppemarked da jeg var 15- 16 år. Den kostet den nette sum av 50 kr den gangen, tidlig på 70 tallet. Jeg lurer på om nyprisen var ca 350 kr (?). Fin børse, men husker at min sparket hardere enn den andre hagla jeg hadde. Tipper at kolben ikke passet helt for meg. Den ble gitt bort til en kamerat av broren min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David Posted March 29, 2009 Author Share Posted March 29, 2009 Lurer på hva denne hagla egentlig heter. Er det Beretta Vittoria? Det står oppå låskassen. Står også; Veritable Monoblock. På siden står det; Brevettato. Men hva er det den heter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
einherje Posted March 29, 2009 Share Posted March 29, 2009 Beretta 412, eller Beretta M412 mener jeg den het da den stod på mitt våpenkort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoMagnum Posted March 29, 2009 Share Posted March 29, 2009 Zoli har en som heter gazella tror jeg... Det finnes flere produsenter av disse, Til og med en over underhagle..... Ønsker meg en slik beretta.... nydelige våpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MorganKane Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Har to slike Beretta enkelt løpere. Bruker de som 'utlånsvåpen' når jeg inviterer kompiser på jakt tur. Alltid noen som har tatt jegerprøve men som ikke har hagle.. så de har vært flittig brukt gjennom årene og har overaskende mye skogsfulg på samvittigheten. Den ene er omtrent som ny, mens den andre har det problemet at patronen sitter igjen i kammeret etter skudd. Noe kjempe problem er det i grunnen ikke, den som bruker hagla får fjerne den med Leatherman eller slippe ett skrujern ned pipa. Men må vel få rotet meg til å få fikset det. Noen som vet hva det skyldes? ..klarer ikke å se noen synlig forskjell mellom den hagla der utdrageren fungerer og den der den ikke gjør det. (Det er kun etter smell at patronen sitter igjen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Fikk ei slik hagle i dag jeg og. Lillebroren min skal få den som en treningshagle. Denne var kal. 16, litt synd det men.. Men stokken, den er lakkert den? Er vel bare å få pussa vekk det så fort som mulig.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts