Jump to content

sauer tråd


375 hollandogholland

Recommended Posts

haha! :x dette er ikke så morro. hadde ein sauer 202 jaktmatch i 6,5*55.

 

var fornøyd. men jeg vettu. dum som et brød! måtte jo selge den.

 

framfor en sako 85. men sånn er det når man vill prøve ut nye ting.

 

angre angre! :evil:

 

saueren gikk forøvrig hull i hull 5 skudd på hundre meter..

 

dokkabukken skrev.

jeg har hatt sauer 202 i 6,5*55. som et et genialt kaliber. saueren solgte jeg pga problemer med stokken . no skikkelig ræææl! forbannadrit. søppel! æsj. sauer skal lissom være jævelig bra. men den stokken! den hadde svella no jævelig i r

Er dette samme Sauer du skriver om :?:

 

Olje stokken er ikke dumt,Hvis ikke bit i det sure eple å velg plast :wink:

Link to comment
Share on other sites

hei. har selv sauer 202 i 30-06. en av de flotteste stokkene jeg har sett på sauer, mørk og tettvokst med masse liv. fikk pipa kappa til 50cm og montert alm ims demper. med swarowski pv 3-12x50 er dette blitt ei fantastisk børse. brukanes til alt av jakt her på sør/vestlandet. + at presisjonen er hundre %. hull i hull om skytteren gjør det han skal.

Link to comment
Share on other sites

hei. har selv sauer 202 i 30-06. en av de flotteste stokkene jeg har sett på sauer, mørk og tettvokst med masse liv. fikk pipa kappa til 50cm og montert alm ims demper. med swarowski pv 3-12x50 er dette blitt ei fantastisk børse. brukanes til alt av jakt her på sør/vestlandet. + at presisjonen er hundre %. hull i hull om skytteren gjør det han skal.

 

Er stokken oppgradert :?: kansje du har bilder :?: Sender bilder selv når jeg er ferdig med å olje min :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

selfølgelig sal du være med.synes det skrives litt mye om blaser.topp redskap sauer.har bestilt et 375 løp til den også

Har tenkt det samme,Har en 202 elegans 3006.Vurderer kjøpe en take down ved siden av i cal 375 eller 416 med et 300 winmag løp.Er i afrika å jakter.[/quot

Link to comment
Share on other sites

selfølgelig sal du være med.synes det skrives litt mye om blaser.topp redskap sauer.har bestilt et 375 løp til den også

Har tenkt det samme,Har en 202 elegans 3006.Vurderer kjøpe en take down ved siden av i cal 375 eller 416 med et 300 winmag løp.Er i afrika å jakter.[/quot

 

Trekk unnerleppa over hue å svelg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

nå venter vi på at isen skal tine så kan få komt ut på beverjakt. ellers om høsten er det mest elg og rådyr, samt at hjortestammen er i sterk vekst. så har just fått beg å jakte på dem og. fryktelig moro men vanskelig som fy samanligna med elgjakta.

Link to comment
Share on other sites

Ja det vil jeg tro,Høres ut som du har tilgang til det meste av herlighetene der du holder til :D For min del er det bukk på høsten senere rådyr og småvilt samt elg med en kompis i terenget hans.Ellers blir det sør afrika,Har venner der også.Men nå logger jeg av skal køye, snakkes senere. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er knallfornøyd med min sauer 202 i 308 win. Lyst på et 9,3 løp til den.

Ser jakt og friluft selger schultz og larsen løp til sauer til 3990,-. Noen som har erfaring med kvaliteten på disse? Vet at noen schultz rifler er plaget med at de ruster lett, er det tilfellet blant disse løpene også?

Link to comment
Share on other sites

Feil, de er et hestehode LENGERE enn en Blaser R-93 :wink:

 

Beklager, kunne ikke dy meg :oops:

 

Kansje ikke så rart når halve børsa går på skinner,Her snakker vi om våpen og det er sauer å samt andre merker som mauser, ruger,sako osv,Som bygget som et våpen skal.Til dere blaserlovere jaktvåpen skal brukes til jakt,men dere krangler dere imellom om plastkolber og karbon RARINGER!!,Lurer på om dere i det heletatt bryr dere om jakt for da hadde dere valgt et annet merke og ikke blaser for at noen synes dette er fansy.

 

ko-ko :roll:

 

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Kansje ikke så rart når halve børsa går på skinner,Her snakker vi om våpen og det er sauer å samt andre merker som mauser, ruger,sako osv,Som bygget som et våpen skal.Til dere blaserlovere jaktvåpen skal brukes til jakt,men dere krangler dere imellom om plastkolber og karbon RARINGER!!,Lurer på om dere i det heletatt bryr dere om jakt for da hadde dere valgt et annet merke og ikke blaser for at noen synes dette er fansy.

Både Sauer - Blaser - Ruger - Sako er da fortrinlige våben, og du kan jo gå på http://www.blaserpro.com/forum/ og se hvor meget der blivet jagtet med Blaseren, det er hverken mere eller mindre end alle andre mærker :?

Det er vel et forum om jakt & våpen, forhåbentlig da ikke et religiøst forum :?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå har jeg gamle Mausere i skapet, men jeg tafsa litt på en Sauer på Smellen som jeg fikk veldig sansen for. Det var en jaktfeltutgave med noe jeg tror var en KKC-stokk. Den ga et J&%¤lig godt inntrykk. Havesyken er merkbar! Om jeg ikke husker feil så var det Macciato sin (slett ikke sikkert at nicket er riktig skrevet).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ja da har det skjedd :!: Jeg har solgt Blasern og bestillt meg Sauer,,,,,Men jeg har ikke ett vondt ord om blaser, eneste minus er at det kunn går 3 skudd i magasinet........Jeg har bestillt meg ei sauer outback med 5 skudds magasin i cal 6,5x55 den skal få montert to-fotfeste og en a-tec ctm4 demper.toppes med en zeiss 3-12x56 victory m/lys. en harris to-fot er også på vei..Håper for min skyld at denne riggen blir like bra som den solgte r93"n.. :P

Link to comment
Share on other sites

Bra blir det nok uansett! Jeg har en lignende, men ikke fult så rå kikkert. 202 Outback, 6,5x55 med A-Tec TMM5 og en Zeiss Classic 2,5-10x50. Jeg er strålende fornøyd. Til treningsammo vil jeg tipse om billige Sellier og Bellot som gikk helt sinnsykt bra i min børse. Nesten ikke mulig å se at det var 5 skudd på de elektroniske skivene. Disse brukte jeg til rype i vinter med hell.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jeg har en sauer 202 jaguar custom og har brugt 6,5x55 og 30-06 i 2 år. Så glad for dem at jeg i denne medium kaliber overvejede 9,3x62, men begyndte så at undersøge om det var muligt at få Schultz & Larsen Pibe i 9,3 og få den lavet om hos våbensmeden (Hatting i Harlev i Jylland) til 9,3x66. Jeg fik en 63cm løb fra S&L kammeret om til 9,3x66 :D

Den er nu monteret og jeg har skudt 30 skud med den og en egenspredning pt på 3cm på 100m, med en af SAKO's 286gr hammerhead, så det er jeg tilfreds med. :)

Jeg planlægger at træne med hammerhead og så genlade med 250gr Nosler Accubond og Norma 202 krudt.

 

Så det er vist max man kan få ud af en medium kaliber fra sauer

 

 

Hilsen

Ivan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...