Jump to content

sauer tråd


375 hollandogholland

Recommended Posts

selfølgelig sal du være med.synes det skrives litt mye om blaser.topp redskap sauer.har bestilt et 375 løp til den også

Har tenkt det samme,Har en 202 elegans 3006.Vurderer kjøpe en take down ved siden av i cal 375 eller 416 med et 300 winmag løp.Er i afrika å jakter.

Link to comment
Share on other sites

har i dag byttet ut min trofaste 7 år gamle tikka 595 i 308 ut me en sprell ny sauer 202 euro rustfri i 6.5 te bare 16 lapper. når man først skal bytte hvorfor ikke bytte til det beste? eller hva amund s. :D

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd! :)

 

Jeg kjøpte meg faktisk en sauer 202 classic på mandag :):o Ser frem til en tur på banen nå!

 

Så nå består våpengarderoben av en 202 i 6,5-55 og en Sauer S/S mod 8.

 

Med andre ord sauer for alle penga!

 

Regner med at jeg aldrig kommer til å bytte rifle, så det var like greit å kjøpe sauer med en gang :)

Link to comment
Share on other sites

haha! :x dette er ikke så morro. hadde ein sauer 202 jaktmatch i 6,5*55.

 

var fornøyd. men jeg vettu. dum som et brød! måtte jo selge den.

 

framfor en sako 85. men sånn er det når man vill prøve ut nye ting.

 

angre angre! :evil:

 

saueren gikk forøvrig hull i hull 5 skudd på hundre meter..

Link to comment
Share on other sites

Det var Bra det endelig kom ein sauer tråd :) Har selv ein 202 clasic i 6,5 som er ombygd me kkc og lydpotte og SB zenit. Og ein 202 outback 30.06, er fantastiske våpen. Kommer aldrig til og bytte :) Venter spent på 303 i 9,3x62 men den kommer ikkje før til nesteår. :( Så da blir det ny 202 i år og i enten 7mm eller 300wm. hehe og halvautoen til neste år.

Link to comment
Share on other sites

haha! :x dette er ikke så morro. hadde ein sauer 202 jaktmatch i 6,5*55.

 

var fornøyd. men jeg vettu. dum som et brød! måtte jo selge den.

 

framfor en sako 85. men sånn er det når man vill prøve ut nye ting.

 

angre angre! :evil:

 

saueren gikk forøvrig hull i hull 5 skudd på hundre meter..

 

dokkabukken skrev.

jeg har hatt sauer 202 i 6,5*55. som et et genialt kaliber. saueren solgte jeg pga problemer med stokken . no skikkelig ræææl! forbannadrit. søppel! æsj. sauer skal lissom være jævelig bra. men den stokken! den hadde svella no jævelig i regnvær

 

Er dette samme Sauer du skriver om :?:

Link to comment
Share on other sites

SauerHansen.

 

Denne mailen fekk eg i fra Tyskland. Så eg trur nåkk da at du har litt feil der. Alle Sauer 303 har kalibervalget 9,3x62.

 

 

 

 

Vielen Dank für Ihre Anfrage vom Montag, 2. Februar 2009 um 18:09:

 

Dear Morten,

 

we just talked to SAUER and they told us that the S303 in calibre

9,3x62 will not be on the market before 2010.

 

And all NEW orders of S303 (means not back ordered by the seller by

now) will also not be delivered in this year.

 

 

 

Best regards

 

Kristian Triebel

T R I E B E L GmbH

Schönwalder Str. 12

13585 Berlin (Spandau)

 

Tel. 030-35 59 59-0

Fax 030-33 66 23 1

http://www.triebel.de

feedback@triebel.de

 

Geschäftsführer: Katja Triebel,Kristian Triebel

HRB 39663 Amtsgericht Charlottenburg

Link to comment
Share on other sites

Har ei 200 STR 6,5x55 som jeg skyter jaktfelt, elgbane og jakter bukk med. Børsa går styggodt, hull i hull på hundre meter. Den er forøvrig toppet med en Leupold VX-III 6,5-20x40. Innen neste sesong er det mulig det står en Leu 8,5-25x50 på den, men det vil tiden vise.

 

Ser at skytterlinken selger 62cm Heym-piper til 200str, noen som har prøvd ?

 

Påsan

Link to comment
Share on other sites

Her er min Sauer 200 STR med egenprodusert stokk

 

normal_DSC00325.JPG

 

Her er ei skive fra testskyting av 4 ladinger. Ladningene er tatt fra kruttboksen, så ingen fintrimming.

 

normal_Sauer_05_04.JPG

 

Går godt med det meste av ammo, liten treffpunkt forskjell mellom forskjellige ladninger osv.

Kort sagt, Sauer 200 STR er nesten kjedelig :D

Denne blir brukt til jakt, elgbane, jaktfelt, langhold, benkeskyting og DFS (med annen stokk)

Nesten så en ikke trenger annen rifle i våpenskapet 8)

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Her er min Sauer 200 STR med egenprodusert stokk

 

Her er ei skive fra testskyting av 4 ladinger. Ladningene er tatt fra kruttboksen, så ingen fintrimming.

 

John-A

 

 

Svarte det var fine samlinger, og du har kanskje ennå litt å gå på :D

Jeg gleder meg til min første Sauer kommer i hus neste uke. Håper den går like godt eller helst bedre :lol:

Link to comment
Share on other sites

har i dag byttet ut min trofaste 7 år gamle tikka 595 i 308 ut me en sprell ny sauer 202 euro rustfri i 6.5 te bare 16 lapper. når man først skal bytte hvorfor ikke bytte til det beste? eller hva amund s. :D

Ja Jeg Skjønner ikke hvorfor ikke du ville bytte til det beste , slik som jeg . SAKO 75 Finnlight 30-06 :)

Link to comment
Share on other sites

har i dag byttet ut min trofaste 7 år gamle tikka 595 i 308 ut me en sprell ny sauer 202 euro rustfri i 6.5 te bare 16 lapper. når man først skal bytte hvorfor ikke bytte til det beste? eller hva amund s. :D

Ja Jeg Skjønner ikke hvorfor ikke du ville bytte til det beste , slik som jeg . SAKO 75 Finnlight 30-06 :)

 

Dette blir som å snakke om valmet, i en BMW tråd! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan forklare korfor forskjeftet til 202 har ein lei tendens til å "vri" seg ?? Er det noko som kan gjerast for å hindre dette?? Kva gjer ein når dette er skjedd?

 

Har prøvd med å slakke skruen, og det blir bedre.. men når stokken teitast til igjen, vert den vridd/skjeiv igjen.. Virker som om den har tatt skade av vestlandsværet :(

Link to comment
Share on other sites

Di er et hestehode foran andre konkurenter.

 

Feil, de er et hestehode LENGERE enn en Blaser R-93 :wink:

 

Beklager, kunne ikke dy meg :oops:

 

Kansje ikke så rart når halve børsa går på skinner,Her snakker vi om våpen og det er sauer å samt andre merker som mauser, ruger,sako osv,Som bygget som et våpen skal.Til dere blaserlovere jaktvåpen skal brukes til jakt,men dere krangler dere imellom om plastkolber og karbon RARINGER!!,Lurer på om dere i det heletatt bryr dere om jakt for da hadde dere valgt et annet merke og ikke blaser for at noen synes dette er fansy.

Link to comment
Share on other sites

Bra tråd! :)

 

Jeg kjøpte meg faktisk en sauer 202 classic på mandag :):o Ser frem til en tur på banen nå!

 

Så nå består våpengarderoben av en 202 i 6,5-55 og en Sauer S/S mod 8.

 

Med andre ord sauer for alle penga!

 

Regner med at jeg aldrig kommer til å bytte rifle, så det var like greit å kjøpe sauer med en gang :)

 

Helt riktig classic,Sauer for alle penga.Mitt våpenskap foruten andre rifler,hagler,pistoler og revolvere består av 2stk 200str cal 6,5 et 22 cal ombygginsett,sauer mod8 12cal og en sauer 202 elegans 3006 med grad 6 stokk.Kommer også en take down etter hvert i cal 375 eller 416.

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

Må jo passe på å vise fram grombørsa da!

 

Sauer 202 30-06 med Meopta Artemis 2000 3-12x50 med Leopold QR og hjemmelaget jaktmachstokk i links.

Planlegger å lage en ny stokk i laminat, men det blir senere.

 

Tillegg:

6,5x55 matchløp

6,5x55 baneløp

syntetstokk høyre som kan bli din for 3 500,-. Nypris 5 800,-

Zeiss Conquest 1,8x5,5x38 kommer på tirsdag.

 

Sauer`n og jeg vil aldri skilles!!!! 8):D:D

 

jfyji9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Di er et hestehode foran andre konkurenter.

 

Feil, de er et hestehode LENGERE enn en Blaser R-93 :wink:

 

Beklager, kunne ikke dy meg :oops:

 

Kansje ikke så rart når halve børsa går på skinner,Her snakker vi om våpen og det er sauer å samt andre merker som mauser, ruger,sako osv,Som bygget som et våpen skal.Til dere blaserlovere jaktvåpen skal brukes til jakt,men dere krangler dere imellom om plastkolber og karbon RARINGER!!,Lurer på om dere i det heletatt bryr dere om jakt for da hadde dere valgt et annet merke og ikke blaser for at noen synes dette er fansy.

 

ko-ko :roll:

Link to comment
Share on other sites

Her klikker jeg meg inn på denne tråden i håp om at dette er en tråd om riktig fine Sauere og hva opdager jeg? At det er en lovprisningstraad om disse utenomordentlig modernistiske Zylinderrepetiermechanimsmusbuchsen der 200-reihe :shock:

 

Har vel forresten en Sauer boltrifle sjøl... En Sauer M98, produsert i 1942 om jeg ikke husker feil :mrgreen: Og treffer gør den sannelig også :)

Link to comment
Share on other sites

Her klikker jeg meg inn på denne tråden i håp om at dette er en tråd om riktig fine Sauere og hva opdager jeg? At det er en lovprisningstraad om disse utenomordentlig modernistiske Zylinderrepetiermechanimsmusbuchsen der 200-reihe :shock:

 

Har vel forresten en Sauer boltrifle sjøl... En Sauer M98, produsert i 1942 om jeg ikke husker feil :mrgreen: Og treffer gør den sannelig også :)

 

Skal sende bilder når jeg er ferdig med å olje stokken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en Sauer Outback. Håpet at denne tråden skulle være noe annet enn den gjørrkjedelige nedrakkingen på Blaser. Fjortiser :twisted:

 

Det var en som ba om det her i sta,Har vært innom en del blaser tråder å sett det er kjedelig det,Der er det krangling om plast eller plastgummi karbon og gud vet,Den ene tactikal eller rallyaktige etter den andre TEIT!!!.Alle trådene knyttet til problemer rund blaser,I å forsåvit greit det men det burde ringe ei bjelle da :twisted: Jeg driter i om noen slenger dritt om sauer jeg har også gjort det samme om blaser,Men med 23 års erfaring vet jeg hva jeg går for og hva jeg styrer unna.Noen synes kansje innlegget mitt i sta var ko-ko,Men tenk litt etter ikke fokuser akurat bare hvordan det er skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Du prøver jo å så tvil om hvorvidt blaserfolket er jaktinteressert i det hele tatt :lol: Det er jo en håpløs antydning.

 

Mulig det,Men det er mye her jeg synes er håpløst,Har vært i afrika å jakta skal dit flere turer litt håpløst med blaser der på dangeros game i og med at de ikke vil se den i den jaktformen,Ok jeg har sakt mitt nå setter vi en strek over dette.

Link to comment
Share on other sites

hvordan funker 200str på jakt vist man bytter stokk :?:

lurer ettersom jeg snart skal kjøpe meg rifle og har lyst på noe som varer leeenge og har bra presisjon :D

 

Som 'medbygding' vil jeg si det funker meget bra . I konkuransesesongen går den som DFS men ellers som jaktvåpen med neddreid piper og jaktstokk blir den meget fin. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...