Jump to content

NC 100


Reinhard

Recommended Posts

Jeg sitter og lure litt på å prøve dette kruttet som jeg aldri har forsøkt, men finner lite informasjon om hva slags type krutt det er, og hvor hurtig det er. Det har vært nevnt andre steder at det tilsvarer gamle N-5, og er i nærheten av N-160. Da er det vel kanskje være nærliggende å tro at det er det samme som er i N-19 boksene til Norma?

Kanskje noen har en boks, eller husker noen data fra den boksen, som et eksempel mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg sjekka også jegern.com, og satt å lurte på hvem som er ansvarlig for den siden. Det som står om nc-kruttene er jo henta fra dfs.no, men jeg får ikke inntrykk av at den tabellen der er noe å anbefalle noen.

 

Ingen som har noe direkte kjenskap til Nc 100 ? Etter hva jeg har funnet av priser er det jo det aller billigste kruttet som selges i Norge, ( bortsett fra lokalt sponsa krutt, som jeg mener å ha lest selges i enkelte lag), og det burde jo være av interesse hvis det er brukbart. Desutten er NC-krutta lettere tilgjengelig en Normas skytterlagskrutt, i alle fall for meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har skutt mye med NC100 i DFS sammenheng og det er et meget bra krutt.

Jeg bruker også dette i jaktsammenheng og da til 30-06 og min 338 WM , i begge tilfellene lader jeg med samme ladevekter som står for VV N-160 og gjennom cronograf gir dette praktisk talt eksakt samme utgangshastighet og uten noen former for trykktegn. De NC100 boksene jeg har kjøpt har variert minde enn det som er vanlig på mye skytterlagskrutt så jeg er ikke redd for og anbefale NC-100 til jegere som i utgangspunktet mente og bruke N-160 . :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...