Jump to content

Tur til Sør-afrika i 2010


G.Larson

Recommended Posts

Reiser selv til Sør-Afrika fredag morgen om flyene går :oops:

Så jeg har gått med samme følelse som jeg er sikker på at dere gjorde etter å ha gledet seg så lenge og er usikker på om det blir noe!

Jeg føler med dere på dette det må jeg virkelig si.

Selv så håper jeg at flyet mitt letter fra kjevik fredag morgen men vi for se :roll:

Ser heldigvis litt lysere ut nå :D

Vi lever i spenning :!:

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle reise til Paris på søndagskvelden, men i J`burg var det kun èn tur som kunne flys - og det var til Tolous på grensen til Spania.

Hvis vi ikke skulle bli værfast i Afrika til ukjent dato - fikk vi tilbud om å ta dette flyet.

Vi måtte dessuten skrive under på at vi sa fra oss alle rettigheter overfor flyselskapet.

 

Det gjorde vi.

 

Kom vi oss til Europa - skulle vi nok alltids komme oss hjem på et eller annet vis.

 

Imidlertid satte selskapet opp busser til Paris - og vi tilbragte 2 netter på hotell der før vi fikk fly hjem.

Link to comment
Share on other sites

Da må jeg gi skryt til Exotic Hunting Adventure. De har ordnet så vi får ny tur i uke 42 til samme campen og ordnet med ombooking av flybilletter. Dette var eneste tidspunktet i år at vi fikk til å reise alle 10 som skal avgårde. Exotic har hele tiden holdt oss oppdatert med ledige tider og vært veldig sammarbeidsvillige/serviceminded. Dette skulle ikke vi tape noe på. Fordelen med ny tur kontra den vi egentlig skulle vært på er at vi flyr om Frankfurt istedenfor London. Det ser jeg på som en fordel med tanke på alle de dårlige erfaringene folk har med å reise med våpen via London. Så all kredit til Exotic. De har virkelig stått på for at vi skal få en ny tur til en tid som passer for alle sammen. :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Skjønner ikke at noen vil dra til Afrika - når høysensongen er her :roll: .

 

Det er jo nok av måneder - med dødtid :?

 

 

 

 

 

Men må bare innrømme at jeg tok en augusttur til Zim et år - men - mens jeg satt i baren om kvelden - tenkte jeg på senlaksen - og råbukken :roll: .

Link to comment
Share on other sites

Tja, som du sikkert har fått med deg så var det vel en hendelse på ei lita øy lenger vest som hindra oss i våres. Når det da er folk fra 4 forskjellige arbeidsplasser og skole som skal på tur så ble dette den eneste muligeten i år. Hjorten og elgen er her når vi kommer tilbake igjen.

Link to comment
Share on other sites

"hendelse på ei lita øy lenger vest som hindra oss i våres"

 

 

Joda!

Er ikke helt sydvest :lol:

 

Den ble vi "TATT AV OGSÅ" - hvis du har lest mine tråder :)

 

 

Men uansett - hadde jeg ikke dratt til Afrika på denne tid av året.

 

Afrika er ikke SÅ SPENNENDE :wink: - hvis man har vært der noen ganger :lol:

 

Men vi har selvsagt forskjellige syn på ting :wink:

Om det er kikkerter, biler, hunder etc, :)

Link to comment
Share on other sites

Bare sånn i tilfelle - slik at det ikke blir en overraskelse underveis:

 

 

Hvis dere reiser med Lufthansa på en eller annen strekningen - og ikke har fått info om "Handling Fee" - så skal selskapet ha Euro 120 :( for våpenkofferten.

 

Hvis dere reiser med BA - opererer Comair mye av innenlandsflygningen for BA - og de godtar ikke mer enn et våpen pr. reisende.

Link to comment
Share on other sites

Fikk en mail fra en outfitter i SA - som skrev det, men håper du har rett :)

 

"Dear fellow hunters.

To travel with Lufthansa to South Africa and Johannesburg will give you a bad surprise when you return.... Euro 120 in "Handling fee" for your rifle. No pre info or anything, just get this info when you check in...This is only LH that has this "fee", none of the other airlines charge this fee."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er vi tilbake etter en meget vellykket tur til Sør-Afrika. Bra vær, mye opplevelser, 33 dyr på 4 jegere + 2 dyr på ene guttungen som var med og fikk prøve seg som jeger for første gang(13,5 år gammel). Flere gulltrofè og noen rare.

 

Fyldigere historie og bilder kommer så snart vi har fått summet oss.

 

 

@Shadob: Betalte ikke ei krone ekstra til Lufthansa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...