Jump to content

Hørt om Alfa håndvåpen?


tunderbrd

Recommended Posts

Ser hos http://www.huntershouse.dk at de har et håndvåpenmerke som heter Alfa.

Finner svært lite om disse, så da hendvender jeg meg her hvor ekspertisen samles :lol:

Likte særlig godt denne: Holek Steel M.291

En revolver i .22LR med 3", 4" og 6” pipe, flott tregrep og koffert.

Fint med et kort løp når man sjekker fellene, men vil helst ha 6" til blinkskyting :wink:

Billig, bare 3980,- dkr, men der er kanskje en grunn til det!?

 

Noen som har vært borti disse?

Link to comment
Share on other sites

Tror de der oppstå en plass i Tsjekkia, litt FØR jernteppet falt.

 

Ryktet og omdømmet tok nok farge av det, øststatprodukter hadde ikke den helt store åtgaumen den gang.

 

De sies å være noe gebrekkelige (aluminiumsramme???) samt å ha en avtrekker som nærmest er sendt med i boksen. Det er antakelig bra at prisen er lav. ----------------> S&W

 

BTW: at det selges i Dk minner om bilsalg på den tiden, seint 1980-tall. DA solgte Skoda fryktelig bra i Danmark, og ingen i verden ellers skjønte en dritt, bortsett fra at arbeidsledigheten var enorm i forhold til oss på den tiden. Skodaene veltet i svinger også, danskene måtte snu oppned på hjuloppheng og slikt for å gjøre ferdig bilene. Tror ikke Holek pistolen er like ille, Skoda er jo blitt riktig bra, nærmest en VW!

:D

Link to comment
Share on other sites

Once uppon a time, tidlig i min pistolskytter karriere hadde klubben jeg da skøyt for, klubbvåpen(22 lr) av merke Holek. Navnet Alfa kan jeg derimot ikke huske. Det jeg derimot husker er revolverne som var solid dimensjonerte og utstyrt med "anatomiske skjefter".

Som klubbvåpen ble disse utsatt for rimelig tøff behandling, men funka alltid, selv om presisjonen ikke var topp. Tror våpna var produsert langt bak jernteppet.

Link to comment
Share on other sites

Var en tur innom butikken i sommer å kjente på den sorte 32 revolveren, og det virket som om det var kvalitet over jernet. kansje litt grovt maskinert, avtrekket var bra (jeg bruker en 586 med orginalfjærer så det kan jo hende at dere med federal våpen hadde synes det var hardt?)

men du kan jo ringe dem å høre, de har en flink børsemaker der så du kan nok få noen fornuftige svar av han, lette å snakke med er dem også.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å være den gamle produskjonen til H Weirauch som er flytta til (den tidligere) østsonen.

 

Samme kran og ramme å se til som Arminius (aluminius), dvs raklete sylinder som av og til ikke ville klappe på plass, dårlig avtrekk og tur tilbake til importør for doktorering....

 

Det er vel samme fabrikk som står bak Walther 22 (Umarex) med zink-sleide som brekker i to?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...