Jump to content

Bukkejakta 2009


G.Larson

Recommended Posts

  • Replies 494
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da er det kun 1 dag igjen til det hele starter: :mrgreen:

Jeg er klart og har fått valgt hvilken børse som skal bli min følges venn i bukkejakta, og det blir Pappa sin blaser prof, med en Swarovski 2,5-15X56 med lysdot og ballistik tower. Det er innskytt på 150 meter som gir 2,5 cm overslag på 100 meter. :lol: Kulen som skal bruker er en hjemmeladd Swift scirocco 2 130 grains.

 

 

Og til alle bukke og rådyr jegere SKITT JAKT

 

MVH Peder :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Santo 1, først blir det ein stopp i Morgedal der eg skal prate litt med HB og overnatte der, så blir det Drangedal neste... Gleder meg stort til bukkejakt, det har eg aldri vært med på før, så dette blir morro. :)

 

Skitt jakt gutten :D Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Santo 1, først blir det ein stopp i Morgedal der eg skal prate litt med HB og overnatte der, så blir det Drangedal neste... Gleder meg stort til bukkejakt, det har eg aldri vært med på før, så dette blir morro. :)

 

Me må vell ein tur ut og sjå etter bukken på mandags kvelden eller på tirsdags morgoen,tenker eg :D

Einaste problemet er att me må rekke og vomme ut og slakte bukken før eg skall på arbeid om morgoen 8)8):mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skitt jakt gutten :D Mvh graahund

 

Takk for det Graahund, det ordnar seg alltid for greie gutar.! :)

 

Me må vell ein tur ut og sjå etter bukken på mandags kvelden eller på tirsdags morgoen,tenker eg :D

Einaste problemet er att me må rekke og vomme ut og slakte bukken før eg skall på arbeid om morgoen 8) 8) :mrgreen: :mrgreen:

 

Ja, ja, skyt du seint, så kan eg alltids slakte for deg eg HB, det er ingen problem, så får du reist på arbeid og kjem heim til ferdig slakt.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nå gleder jeg meg :!: Skal skyte inn børsa nå, og gå en liten tur for å skjekke at alt er klart til i morgen, er ikke like lett å se alt i mørket i morgen tidlig. Har kvote på tre dyr i det ene terrenget og èn i det andre. Det skal bli godt å komme igang.

 

En slik konkurranse hadde vært moro, skaubjønn..

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Skal vi ha en uhøytidelig konkurranse i morgen? Hvem skyter:

* Første bukken

* Største bukken (trofe)

 

Graahund stiller med premie om det blir konkurranse. Men, kom med innspill, skal vi ha konkurransen kun for åpningsdagen, eller?

 

Syns vel personlig at årets største bukketrofe (som skal være bedømt) ville vært det mest retferdige. Kanskje ikke alle som har tilgang på bukkejakt. Da blir det kanskje litt mer av intesse for de fleste ?

Kanskje lage en egen tråd ala den vi hadde på SL ?

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha en uhøytidelig konkurranse i morgen? Hvem skyter:

* Første bukken

* Største bukken (trofe)

 

Graahund stiller med premie om det blir konkurranse. Men, kom med innspill, skal vi ha konkurransen kun for åpningsdagen, eller?

 

Hva med og ta med peneste trofe også? Som vi brukere her på forumet stemmer på

Link to comment
Share on other sites

Enig! Da lager vi en egentråd med største bukkegeviret, også har vi bare en uhøydtidelig oss imelllom i morgen, hvem får størst, og først. Blir vel først et sted mot nord der natta er overførst. Nordland kanskje?

nåhh, du skal ikke se bort ifra at den kan gå i bakken tilig i trøndelagen også :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis så detter første bukken i morgentimene den 10. hvert år, eller muligheten byr seg iallefall. Det er jo noen ganger jeg lar bukken gå hvis den er for liten.

 

Siden jakta mi begrenser seg til foreløbig et par bukker i år, så skal jeg prøve meg på skogsbukken. Har et område der det ikke har blitt jakta rådyr på en mannsalder. Og der har jeg funnent et revir, langt fra folk, fe, åker og eng. Jeg har enda ikke sett bukken, så det blir veldig spennende om jeg klarer å få den på post. Vanligvis så har jeg jo sett meg ut en bukk i juli som jeg vet jeg skal jakte på den 10. så det blir litt rart og ekstra spennende når jeg ikke vet hva slags bukk det er. Kan jo være alt fra en liten tass til en skikkelig stor en! :P

 

JEG GLEDER MEG!

 

Ønsker alle bukkejegere lykke til i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Det nærmer seg med stormskritt nå folkens, prøvde og legge meg for noen timer siden for å være opplagt, men det var bare å gi opp. Sitter nå på terassen og tygger snus så det halve holder og titter på klokka med ca 25 sekunders mellomrom.

Håper virkelig det finnes flere som meg der ute, og att jeg ikke bare er ett syyykt tilfelle av en stakkar med ¨bukkedilla¨ :P

 

Lykke til folkens!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til de som fikk bukk i morgentimene i dag:) Var selv ute halv 5 og satt til halv 8, men var lite å se. Har en pen 6tegger gående rundt huset her så har børsa med meg hele tiden i tilfelle den skal dukke opp;)

 

Lykke til videre til alle!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...