Jump to content

Skytebaner i Norge, hvor og hva


Sako 30-06

Recommended Posts

Hei, kammerfolk.

 

Jeg søker noen som er aktive i Nidaros Skytterlag. Har kjøpt meg Tikka T3, har meldt meg inn, har lyst til å trene på å skyte både kort og langt.

Om det er folk her på forumet som skal opp på banen og ikke har noe imot at jeg henger med, så send gjerne en PM! Er voksen og ansvarlig og har skutt litt fra før.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hei, kammerfolk.

 

Jeg søker noen som er aktive i Nidaros Skytterlag. Har kjøpt meg Tikka T3, har meldt meg inn, har lyst til å trene på å skyte både kort og langt.

Om det er folk her på forumet som skal opp på banen og ikke har noe imot at jeg henger med, så send gjerne en PM! Er voksen og ansvarlig og har skutt litt fra før.

 

Jeg er også nytt medlem av året, og har lyst til å skyte litt. Børsa har akkurat fått seg ny kikkert, så om noen vil ha litt selskap på banen blir jeg gjerne med! Jeg har ikke skutt veldig mye med rifle, men er en (veldig) aktiv småviltjeger og er godt vant med håndtering av våpen.

 

Jeg er forøvrig også int. i å ta skytelederkurset, men finner ingen info om dette på nettsidene. Er det noen som vet om det vil bli avholdt kurs i nærmeste fremtid?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Fylke: Rogaland

Kommune: Karmøy

1.Banenavn: Karmøy Riflebane

2.Banenavn: karmøy leirduebane

Skytterlag: Karmøy JFNF

Forbund: NJFF, DFS og Skudenes Pistolklubb

Banefasiliteter Karmøy Riflebane: alle standplasser er overbygd, 25m pistol bane på papp, 50m bane på papp, 100m bane på elektronisk vilt siluett, 100m bane på løpende elg, 200m bane på papp.

Banefasiliteter Karmøy Leirduebane: Trap bane med instruktør og overbygd standplass, trap bane med overbygd standplass, sporting bane med overbygd standplass, leirduesti med 5 forskjellige standplasser og fjernstyrte leirdue kastere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror du tuller litt nå @traktorbjørg.

KPK er også en del av eiere/driftere av Blikshavn (det du kaller riflebane..).

100 m og 200 m har elektronikk, ikke bare viltsilhuetter. 25 m har vendere for opptil 40 skyttere samtidig, det er vel litt derfor Vikingstevnet arrangeres der og ikke på et annet sted i sørfylket med 10-20 standplasser ;) 

 

Ole

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...