Jump to content

Vostok 22lr finpistol - Info??


Tikka-Sporter

Recommended Posts

Har muligens en Vostok 22lr pistol på hånden. Denne er strøken og ikke skutt mange skudda med.

 

Er usikker på modellbetegnelsen, men lurer på om det er en Vostok MC1-2??

Pistolen skal visstnok ha 10 skudds magasin, justerbart skjefte, samt løpsvekter mm og av det jeg klarer å finne ut på nett er det bare mc1-2 som har dette, eller??

 

Noen som har info om disse pistolene? Er de bra nok som første 22lr våpen? Verdi på strøkent eksemplar, x år gammel????

 

Burde jeg heller se meg om etter en GSP pent brukt? disse burde vel kunne skaffes for 4-5000,-

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min ny for 1700 kr for mange år siden. Det var etter at de begynte å levere den med plastboks i stedet for tre-eske. Den ble levert med løpslodd, men ikke håndstøtte.

 

Jeg har senere kjøpt en annen .22 pistol, men bruker margolinen ennå. Jeg skyter faktisk mye bedre med russeren enn med browningen.

 

Margolin%20MM.JPG

 

Den esken de ble levert i tidligere så slik ut (Jeg tror det var på 70 tallet- tidlig 80 tall)

 

DSC00347.jpg

 

En slik eske med delene til grepet ville jeg gjerne ha hatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tatt en liten titt på nettet, og det ser ut som om de tar 1200- 1500 for en brukt pistol. Da jeg ikke solgte (for 5 -6 år siden) min ble jeg forespeilet ca 500 kr for den, og det var så lite at jeg heller beholdt den. Jeg angrer ikke på det.

 

Du kan regne med at pistolen går bedre enn du klarer å skyte de første åra i alle fall. :roll:

 

Forresten- Den spiser alt av .22 ammo. Ely pistol er for svakt ladet til browningen, men russeren spiser den uten å hikke. (I alle fall min da..)

 

Hvor mye skal du gi for den (Jeg vet at man ikke skal spørre folk om ting som har med penger å gjøre :oops: men..)

 

Winge har de nye til 1990 kr http://www.wingevapen.no/index.php?name=/NETTBUTIKK/SUPER_TILBUD/BAIKAL_PISTOL_-_MCM_MARGOLIN_22_LR.html

Link to comment
Share on other sites

Vostok MC1-2 og Margolin MCM er vel ikke samme våpen. Likheter jada, men MC1-2 har vel et helt annet avtrekksystem og andre sikter.

 

Jeg liker russer pistoler, de har altid gått langt bedre enn utseende og ryktet skulle tilsi. ...også følger det ofte med "et halvt" ekstra våpen som reservedeler, det kan ingen andre skryte av.

Når firmaer som Walther og Feinwerkbau har laget kopier av russere sier det vel litt. "Forbedret kopi" får man støtt høre, jo jøss, var det ikke det vi pleide å høre fra Tanfoglio folket :D

 

Et annet rimelig alternativ er Baikal IJ35

Link to comment
Share on other sites

PPC skytteren: tror du har ett poeng her. Margolin er vel ikke samme som Vostok??

 

Nå vet jeg ikke modell betegnelsen på vostok pistolen, men den eneste jeg kan finne som har justerbart skjefte og lodd mm er Mc1-2.

 

Link til bilde er her: http://www.potfire.com.au/compend/spmc1-2.htm

 

For meg ser denne pistolen mer forseggjort ut enn margolin pistolen, men det er jo ikke sikkert den er like bra endog. Den er visstnok kjøpt hos forhanlder her i Norge og skulle være ett matchvåpen på høyde med mye annet. Men prisen ser ut for å nærmer seg 3500,- da ser jeg kanskje heller etter en GSP for noen kroner mer.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke modell betegnelsen på vostok pistolen, men den eneste jeg kan finne som har justerbart skjefte og lodd mm er Mc1-2.

 

...Men prisen ser ut for å nærmer seg 3500,- da ser jeg kanskje heller etter en GSP for noen kroner mer.

 

Det finnes nok både lodd og justerbart grep til Margolin MCM, men prisen skulle tyde mer på en Vostok.

 

GSP er ikke dumt, og en ny Baikal IJ35 koster 3990- hos Winge, men de ser ut for å være utsolgt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...