Jump to content

Tråden for Norsk Elghund Grå!


løshund

Recommended Posts

Var ute med Vidunderet i dag igjen. Det begynner å flaske seg nå.

 

Søkte i tyve minutter eller så før vi fikk et uttak 250 meter unna. Sto fint i uttaket. Etter en time var jeg innpå og så ku+kalv. De ble litt urolige og tuslet avgårde 150 meter der det ble ny stålos. Etter en ny time var jeg innpå igjen, og forsøkte en innkalling. Det gikk dårlig, og resulterte selvsagt i at losen løsnet og dro avgårde. Bikkja hang på 1,6km før hun snudde og tok bakfoten. På veien tilbake surret hun seg vekk fra sporet sitt, og havnet etter en lang sløyfe ut på et tun. Da tok jeg bilen og hentet henne. Ikke optimalt å hente med bilen, men siden jeg ikke visste hva som hadde skjedd turte jeg ikke vente og se an.

 

Nåvel. Med unntak av rot på returen og dårlig innkalling var dette en bra dag. Returene har vært fine før, og innkalling får jeg jobbe med over sommeren. Legger ved et bilde fra den gang hunden var liten og søt. Nå er hun to år.

 

Loppa039.jpg

Link to comment
Share on other sites

Apropos innkalling kan jeg vise frem denne snutten her:

.

 

NEG`n i dette klippet, Balder, har vi hatt innkalling på siden han var liten. Brodern var genial og slapp han sammen med daværende gamlefar som vi enkelt kalte av los. Den gang var Balder så ung og utrygg med elg at han turte ikke stå alene når gamlefar kom på innkalling. Så etterhvert når Balder ble tøff nok til å stille elg alene var det bare å plystre så kom han. Smattingen er noe jeg har begynt med de siste årene. Det er kjekt å bruke når elgene står sånn til at det er vanskelig å komme ubemerket inn på skuddhold. Balder kommer på smattingen, jeg sender han tilbake til elgen(e) og tar noen raske skritt etter selv. Da tror elgen(e) at det er hunden som kommer tilbake. Jeg kan også kalle han av ved å lage kontaktlyden til elg. Ved å smatte eller lokke kan jeg koble og trekke meg unna hvis det er dyr i losen som vi ikke skal ha. Da er det stor sjans for elgene forholder seg rolig og vi kan lete opp nye dyr.

Link to comment
Share on other sites

Var og trente Odin i går.

Etter at han ble sluppet, rotet han litt rundt i området. Til slutt fant han et gammelt spor som han begynte å greie ut. Ca en 30 min etter ble det uttak ca 500 meter fra der jeg stod. Og det mest gledelige var at de stod i uttaket i ca 40 min :D:D , før det ble korte forflyttninger. Når de traff ei lita elv, slapp han dyrene :cry:.

 

Jeg begynte å gå på, og han kom i møte med meg. Vi gikk dit han slapp dyrene, satte meg ned for å få han til å mote seg opp til å legge på elva, men ikke fan. Så jeg måtte bare finne en plass der vi kom oss over.

 

Når vi kom oss over dro han ut igjen, ny los. Denne gangen stod han i vel 1,5 time på samme plassen.

Her er en kort utdrag fra det jeg filmet på den losen: (filmet med mobil, og det var kaldt på småfingrene)

 

Så ble det forflytting på en 100 meter til. Der han stod til jeg kallet han inn og koblet. Har en fin video av det, men den kommer senere. (Finner ikke ut hvordan man gjør den opp i kortere snutter, har en 37 min med god film)

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde en fin tur ut i helgen der vi trente blodspor. Føler Ragg begynner å få litt taket på det nå. Det første stykket gikk han noen meter til siden for sporet pga sidevind, litt lenger ut i sporet gikk han med nesa godt plantet i sporet. Ved 90 graders vinkel nr 2 rota han litt, men han fant ut av det etter et par runder. Jeg opplever at han er litt ivrig og går litt fort, så dette må det trenes mer på. Han fant elgskanken etter noen hundre meter, og han bar den stolt tilbake. Gleder meg til å slippe han snart, nå er han bikket over 1 år, så da føler jeg det er på tide.

Link to comment
Share on other sites

Her er vidoene av siste losen han hadde i går. Jeg ser at når jeg begynner å nerme meg losen, så kommer han i møte. Så jeg prøvde å lokke han til meg. Det gikk bra, så hver gang han var inne, utnyttet jeg sjansen til å rykke litt nermere..

 

 

Link to comment
Share on other sites

Håper det. :lol:

Er ikke 100% fornøyd med søket enno, men det må no vel bli berde etter hvert. Men hvis det er elg i området så drar han ut. Det er når det ikke er noe av inntresse han holder seg rundt meg, vil liksom ha meg med på ny leting. vil ikke gjøre det selv. ( virker ikke helt selvstendig enno)

En annen ting er at det virker som om han merker når jeg nermer meg losen, da kommer han i møte og vil ha meg med inn. Men dette trenger vel ikke være noka negativt. Prøver å se det positive i det. Dette er no noka som man kan dra nytte av mener jeg. Syns det virker som at man kommer seg lettere inn på elgen hvis man springer litt i lag med hunden noen meter.

 

Dyrene flyttet seg ikke lengre enn 600-700 meter i luftlinje i løpet av dagen. Første los kl 08, og jeg kallet han inn og koblet rundt kl 14. Han hadde sikkert stått mye lengrehvis jeg hadde latt han, men måtte bryte da.

 

Dette er i et område det sjelden står dyr, var egentlig for å slippe slik at han skulle søke og ikke finne noe. Men det går sjelden etter planen :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Var på en liten skogstur nå i ettermiddag med Ragg. Etter en stund ble han veldig ivrig i båndet der han gikk en ca 10m forran meg, Jeg var ikke særlig hissig på å skulle gå på noe dyr når jeg hadde han i bånd, så jeg stanset for å observere. På dette tidspunktet fysisk dirra Ragg. Etter kort tid blir jeg var en bevegelse en 50m lengre fremme. Ser ingen detaljer, så aner ikke hva det er. Så dukker det selvfølgelig opp en fin rådyrbukk....... Jeg dro i båndet og gikk i motsatt retning av der bukken kom fra. Ragg fulgte litt motvillig etter. Jeg ville ikke gå nærmere bukken siden Ragg jo faktisk er en elghund..... Gjorde jeg det riktige her? Hva skulle jeg eventuelt gjort annerledes?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Den har et utrolig vakkert hode Hjortefot, og ellers er den en nydelig hund :D . Lykke til videre og med jakta som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Vi var også på utstilling i helgen, nærmere bestemt på Golsfjellet i regi av Hallingdal og Valdres elghundklubb. Dette var vår første skikkelige utstilling, og Ragg stilte i juniorklassen. Vi har ikke trent på å vise bittet, så han måtte ha 2 forsøk før han fikk vist dem fram på en skikkelig måte. Jeg rakk og trene litt mellom den første runden der alle i klassen gikk på tur, og etterpå da den enkelte skulle inn i ringen alene. Den andre gangen fikk vi det til. Det var totalt 16 i juniorklassen for NEG hannhund, og det ble delt ut 3 exelent, 4 very good og resten fikk good eller lavere. Ragg endte opp med very good, og her er omtalen fra dommer.

 

54cm, god type, kraftig hode, pene øyne, litt store ører, god hals & kropp, bra hale, god benstilling, bra ben, pels i røyting, fargen noe urein. K.B. (Hva K.B. står for vet jeg ikke, noen forslag?)

 

Jeg får ta på meg store deler av skylda for at det ble trøbbel med å vise tannstillinga, dette burde vi ha trent på. Vi bør også trene på å gå pent i ringen, her ble det en del klabb og babb med at han løp inn i beina mine og dro i perioder veldig...... :oops: Uansett, en veldig fin dag i brukbart vær og passe temperatur på fjellet! Med litt mer trening og mindre røyting slik at pelsen fremstår best mulig vil nok en exelent være innenfor rekkevidde! :D

 

Et bilde fra første fellesturen i ringen.

 

IMGP4000_lite.jpg

Link to comment
Share on other sites

Må vel skrive noen ord her.

Dagene går no i sykkling og turer. Lite turer i marka, men var en tur der vi gikk oss på elg. Hadde den på en 30m. Satt å så på elgen en 15 min før vi støkket den ut. Etter litt venting så sporet vi en 45 min før vi avsluttet. Så Odin har ikke glemt sine gammle kunster :D .

 

Ellers har vi no vært på et par utstillinger i vår. Excelent på begge, og 3-4 plass i klassen. Det er må man no vel være fornøyd med. Men med litt trening så tror jeg vi kommer høyere.

 

IMGP1439.JPG

Stas å stille i barn og hund.

 

IMGP1441.JPG

 

Ellers så håper vi på å fa stille på noen løshundprøver til høsten. Syns han viste gode takter de siste gangene vi slapp i vinter.

Matfar er ikke så happy for terrenget som Statskog har gitt oss til høsten, Passer dårlig til løshundterreng. E6, sau, rein og relativt lite. Men vi får vel prøve det til høsten, for så prøv på nytt neste år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For å puste litt liv i tråden poster jeg noen bilder og skriver noen ord om høstens store håp; Rotax på 1 år og 3mnd.

 

731j7l.jpg

 

Sporet opp noen elgfall forrige høst og driver i disse dager med blodsportrening for å få han godkjent som ettersøkshund på elglaget. Ingenting i veien med jaktlysten på denne krabaten.

 

21.august er det i gang med løshundtreningen så får vi se hva som bor i han.

 

4rf95s.jpg

Moro med gamle sneisepinner

 

13z1maw.jpg

7mnd gammel på elgpost mens gamleboffen har los 400 meter nedi lia. Til høsten er det min tur :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her kreves det stadig gjennoppliving :trist::trist:

Har ikke vi gråhundeiere noe og dele, eller er det at vi er så opptatt med våre firbeinte :D .

Her går no dagene i mosjonering og generelt turer i marka. Har vært noen uker med ferie, så det har vært litt rolig. Har begynt å gå litt etter elg. Var en tur i går, så 4 rådyr og 7 elger i løpet av turen.

 

 

Her gikk vi veldig nær etter at vi har sittet og sett på oksen en 15 min. Virker jo nesten som en tamelg :D

 

Så slik går no dagene her. Har tenkt litt på om det er mulig å henge et lite dekk etter hunden for at han skal slite litt mere på turer etter vei? Er det noen av dere som har prøvd lignende?

Ellers så håper jeg at jeg får andledning til å gå løshundprøve for jakta, men jobb turnusen er ikke helt klarlagt enno. Men jeg begynner å vurdere å stille på bandprøve. Syns han viser passe gode takter som bandhund også. Men jeg får se. Det er no i hovedsak løshund jeg håper han skal bli.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei alle gråhundfolk!

Altfor lenge sia jeg har bidratt her!!!Skal skjerpe meg...Håper på mer å skrive om i tidene som kommer

 

Her i huset er det full fart med bikkjeflokken,med sykkelturer og turer i skog og mark.

En i minus har det blitt i flokken,gamlefar peik begynte å bli sliten.Han fikk ende sine dager i vår,det var veldig tungt.men det beste for han.Han blei nesten 13 og var med på jakt til siste høsten.Han ga meg mange fine minner og lærte meg mye i skogen.

Da er det to grå tisper igjen+shibaene til samboer

 

Tar for meg den yngste arja idag:

Ei jente med iver og energi så det holder,er ikke hu slitt ut før hu kommer inn om kvelden så brukes det som kan brukes som agility løype :D

Har forsøkt ei utstilling på hu,lite utviklet da og fikk også det som kommentar. Good vart det da,dommeren mente hun hadde ei fin stamme å vokse inn i.Så det blir straks et forsøk igjen nå som hu har passert 15 mnd. Blitt mye mere volum nå,så håper det kan rekke til VG. Ho blei målt til 51 når ho var 10 mnd så håper det stagnerte der,trur det :D

Spora en del fersk med ho og synes det går bra,beholder roen så sant vi ikke er veldig nær.(Hera var i samme alder som ei harebikkje) Prøvde å jage en veinær åring i vår og den kryssa elva etter 5-600 meter,Arja stoppa på kanten å tenkte litt.(Jeg tenkte at her kan vi ikke gi oss og vassa uti)Da tenkte ikke ho så mye mer heller og kasta seg på svøm,tok sporet fint igjen på motsatt side og fulgte et godt stykke.Vart noe ivrig mot slutten da vi kom nær men det må det væra lov til.

Gleder meg veldig til jakta nå!!

Legger ved noen bilder!!98ahs0.jpgw2g8i8.jpg34zlvmc.jpgos7odk.jpgn3utys.jpg2igdtup.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd eier av tjelderåsens uu balder på snart 6 mnder. Han har begynt og vist stor intresse på elgsporet :D , mm er skeptisk på den store stygge elgen enda :winke1: . Så da bjeffes det :lol: . Han skal brukes somløshund så d gjør ikke noe. Mm d er selfølgelig en fordel med en som behersker begge teknikker. Ivertfall en lovende hund med mye morsomheter jeg skall ha mange fine stunder sammen med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er blodsporprøva i boks. Rotax var i storform, jobba godt, og ga seg ikke før han fant sporslutt. Nå er det bare å finne tid og anledning til fersksporprøve innimellom løshundtrening og hjortejakt som begynner 1.september.

 

2s85ykj.jpg

Godt å tørke seg foran ovnen etter en dag i regn og våte myrer :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei, tenkte jeg fikk gi mitt bidrag til denne tråden nå som jeg også har vært NEG-eier noen måneder. Er ganske ny på forumet, og har vel egentlig ikke presentert meg i noen særlig grad før. Bor på Fåberg i Lillehammer, er fra tidligere en pasjonert skogsfugljeger, men jakter stort sett alt som anledningen byr på. Det betyr i all hovedsak villrein i tillegg til skogsfugl. Et par elger, rådyr, bevere og rever mm. har det da også blitt.

 

Etter at jeg flytta til Lillehammer for 10 år siden har skogsfuglinteressen vært dalende pga. den dårlige tilgangen på gode jaktområder. Jeg kom derfor til konklusjonen i fjor høst at det ville være mer hensiktsmessig å sikte seg inn på elg, som det er mye av, for fremtiden. Som innflytter er ikke plass på elgjaktlag noen selvfølge, og siden jeg uansett ønsket meg ny jakthund ble det da til en NEG. Nå håper jeg at jeg skal lykkes med Balder som løshund og godkjent ettersøkshund, og at jeg gjennom han kan tilby jaktlagene i området noe som gjør at jeg på sikt også kan få meg en plass i elgjegernes rekker.

 

BB Balder er nå straks 6 mnd. Vi sporet opp vår første elg for en mnd. siden, og har siden latt det være med det. Nå går det i dressurkurs om dagen, og etter at jeg tok med meg 1 liter elgblod fra elgjakt i Sverige tidligere i september er planen å komme i gang med trening på blodspor. I går fikk jeg imidlertid tak i noen fine bilder fra den første helga, så jeg begynner med å dele dem.

 

581362_4531922426695_157963083_n.jpg

 

420405_4531922666701_1560462750_n.jpg

 

419519_4531922826705_1264277766_n.jpg

 

Hilsen Raymond & Balder

 

(søker herved plass på elgjaktlag!) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Velkommen til forumet :D . Det der blir nok en fin kar med tia skal du se. Hadde vært morro om vi kunne få høre litt mer fra dere med tia. Kanskje få høre om Balders første elg ? Og ikke aller minst at noen forbarmer seg over dere og tar dere med på et lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ei NEG tispe på 18 mnd som jeg prøver å jage inn som løshund. Dette er første sesongen hennes, og jeg har nettopp bestått blodsporprøven, så nå mangler fersksporet før hun er godkjent ettersøkshund.

 

Som løshund så er hun imidlertid ubrukelig enda, da hun er livredd elgen. Hun var forrige uke i kontakt med elg hver dag, og kommer tilbake til meg etter at hun har vært en kort visitt framme med dyrene. Det har skjedd at hun har kommet med noen få boff, men som regel er hun helt taus. Hun kan søke brukbart hvis det er ferske spor, men søket dabber av etter noen timer når hun begynner å bli sliten. Jeg er litt bekymret for om hun vil overvinne elgfrykten, da det virker håpløst nå. Hva tror dere?

 

Hun fungerer greit som sporhund, skjøt nettopp en piggokse for henne etter to km sporing forleden. Når vi kommer fram til et fall så tør hun ikke nærme seg før det har gått lenge, og ragge har hun heller ikke gjort. Hun bruker foreløpig overvær for lite både ved sporing og når vi går på været, men det tror jeg vil endre seg når hun blir mer erfaren.

Link to comment
Share on other sites

Bare vær tålmodig du.

 

Bikkja er garantert ikke livredd elg hvis hun søker etter den. At hun ikke loser noe hardt ennå er helt naturlig. Du har jo tatt bort litt lyd fra henne ved å bruke henne i bånd. Ikke så lett for bikkja å skjønne at det er losing som gjelder når du slipper den men fremdeles er i nærheten.

 

Går seg til :D

 

Paal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvordan er det med Elghund i nabolag? Gjør den mye, eller varierer dette veldig? har mulighet for hundegård og strekke line rundt hele huset, dog at dette er bak huset. Har det noe å si hvor hundegården er hen? vil den kunne bli deprimert av dette, den kommer selvfølgelig til å se mennesker osv, så det er massevis med plass, men lurer på om dette er litt problematisk med naboer osv, i og med at naboen også har 3 schæferhunder. noen med erfaring? :) takker for svar på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg har hatt 3 gråhunder helt til nylig. Måtte desverre ta den ene og har to igjen. Jeg har gjerdet inn hele tomta og de flyr der som de vil. Ca 1 mål. De få gangene det blir litt bråk er når naboens katter blir litt nærgående. Hun har 3 av den sorten ! De varsler også når det kommer bil inn på tunet (fremmede) men det syns jeg er bare bra. Så gråhunder i hagen, stor løpegård kan jeg ikke se det store problemet med. Men, du vet det, det finnes ingen regel uten unntak :roll: .

Link to comment
Share on other sites

Hei sann.

 

 

Da har min Losnabakken s-r Charlie begynnt å trøbbel litt, så lurer på hva vi kan gjør?

Problemet er at han har begynnt å krurre å bjeffe på alle som kommer inn i huset (spessielt svigermor) eineste som han tillater og komme inn uten noke problem er min familie :( En annen ting med dette som jeg ikkje skjønner heilt er at når han begynner med dette så springer han som oftes vekk og gjømmer seg, personene som han knurrer å bjeffer til har han ikkje hatt noken problem med før så sitter her litt forvirret :forvirra:

Svigermor prøver å ta komando, men noen ganger virker de noen ganger ikke.

Der i mot med en gang han er ute av huset blir han rolig å snill logrer å vil ha kos av alle som han reagerer med inne.

 

Noen som har noen tips for å ta dette vekk fra han?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei! Jeg har nå nesten fått muttern til å si ja til hund. Det jeg har mest lyst på er selvfølgelig en av disse flotte norske elghundene. Jeg har relativt stor erfaring med hunder, men ikke med elghunden.

 

Er det en stor forskjell fra andre hunder, med krav til stell osv.? iom. at det er en losende hund så gjør den vel ganske mye, eller kommer det an på hvordan jeg steller den?

 

Vi har en tomt på ca. 2 mål helt i utkanten av et nabolag, så vi har gode muligheter for en hundegård. Det meste av tomten ligger under resten av nabolaget og har utsikt mot skogen, så naboer vil ikke bli plaget for mye hvis den skulle gjø mye.

 

Hvor mye trening krever hunden? Holder det å gå en times tur i skogen hver dag, eller trenger den mer enn det?

 

Jeg er 16 år og går første året på videregående. Jeg har ikke tenkt til å bo hjemme så veldig lenge etter at jeg er ferdig med skolen. (er ikke sikker på hva jeg skal etter det) Er dette dumt hvis jeg skal trene den opp til å bli en drivende god jakthund? Jeg kommer ikke til å flytte langt vekk uansett, så jeg kommer til å opprettholde kontakten med den, men jeg kan ikke ha den på hybel.

 

Sikkert en del dumme spørsmål, som har blitt stil mange ganger før, men takk for at du tok deg tid til å lese.

 

mvh.

Kjottkake1

Link to comment
Share on other sites

Først må jeg få si at følgende spørsmål handler ikke om NEG spesielt, men om elghunder generelt, så tilgi meg!

 

Jeg lurer på hvorfor det er slik at noen foretrekker bandhund, mens andre sverger til løshund? Går det kun på hvilken jaktform jegeren selv liker, eller er det noen argumenter for og i mot disse to jaktformene/måten å bruke hund på som er allment godkjent og som ikke kan ses bort ifra?

 

Hva er bakgrunnen for at du endte opp med å trene din hund til å bli bandhund eller løshund?

 

Selv foretrekker jeg å høre en god los og det virker vanvittig spennende å gå innpå en stålos, men etter å ha vært på elgjakt i høst med et par gode bandhunder er jeg ikke så sikker på hva jeg selv kommer til å velge når den dagen kommer.

 

På forhånd takk for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Tror mye av svaret ditt ligger i hvorhen hundefører bor. Hos oss har vi mye store veier som nærmeste nabo (E18) og der er veien farlig for hunden gr. trafikk. Der egner det seg best med bandhund. Men, vi har og endel tereng som egner seg bra for løshund, og takk for det. Så vi operer med begge deler. Håper dette sier deg litt om hvordan vi tenker med tanke på hunden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noen av oksene Phoebe fant for meg under jakta.

P1040119.jpg

Denne kom opp til oss når vi satt på en utkikkpost. Vi hadde den på 135 meter og siden vi sparer storokser så slapp jeg den forbi.

P1040191.jpg

Denne startet hun med overvær 1100 meter ifra og vi kom på 320 meter når jeg tok bilde gjennom kikkersikte. Elgen ligger oppfor korset med hode mot venstre. Under kommer flere bilder av samme elgen.

P1040192.jpg

Litt dårlig kvalitet.

P1040196.jpg

Det var vist to stykk. Vi felte den minste på 20 meter ifra.

 

Er klar over det ikke var bilde av hund her men det var min norsk grå elghund Phoebe som hjalp meg og komme innpå disse.

Link to comment
Share on other sites

Artig med sånne bilder som det. Lot du den store gå, eller var det fordi den kom seg unna?

 

Truls jeg lot begge store gå. Jeg tok den minste av dem to i den dårlig kvalitet bilde, jeg kunne tatt den store for dem kom på 20 meter. Den største jeg så i høst fikk jeg ikke tatt bilde av og den hadde 20+ tagger i geviret. I jaktlaget våres sparer vi di virkelige store :D

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er jeg føstegang eier av en norsk grå elghund og bruker den som bandhund og har gått to en dagers jaktprøve med 1 premie på begge med 81 og 90 poeng og begge var samlet prøve og beste hund på begge prøvene. Og hun har en to dager prøve med 80 poeng og 87 poeng 1 premie og er nå NJ(b)CH. Så jeg kan takke henne for jeg fikk felt 3 elger i høst på 20m, 30 m og 230 meter og mange nærkontakt med andre elger som vi ikke skulle ha.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har ei gråhundtispe som er 7mnd. Har bare spora litt blod og litt ferskspor ennå, samt "hilst" på noen døde elger denne sesongen.

Driver å ser på sporsele til bikkja. Leser siste Jakt og Fiske, men er ikke sikker på hvem jeg skal velge.

Noen som har gode erfaringer med seletype å dele?

Så det lå noen fine bilder av tispa med lærsele på denne siden. Hvor får jeg tak i en sånn sele?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har ei gråhundtispe som er 7mnd. Har bare spora litt blod og litt ferskspor ennå, samt "hilst" på noen døde elger denne sesongen.

Driver å ser på sporsele til bikkja. Leser siste Jakt og Fiske, men er ikke sikker på hvem jeg skal velge.

Noen som har gode erfaringer med seletype å dele?

Så det lå noen fine bilder av tispa med lærsele på denne siden. Hvor får jeg tak i en sånn sele?

 

 

Kontakt Ellen Krogstad på sleppaasen.net og kjøp sele av henne. se bilder av min hund lenger opp i tråden som har sele av henne.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen! Håper alle har hatt en fin og innholdrik høst :smile:

Yngstejenta arja fikk et par fall i høst. Siste etter 1,5 timers stålos mot slutten av jakta så det var en artig opplevelse.

Har bedret seg gradvis utover i jakta,startet høsten med en voldsom fart inn på elgene.Og da trenger jeg vel ikke si noe mer :lol: Senere har ho hatt noen loser som har stått i uttaket så håper å trur ho har roet seg litt.Får prøve noen slipp nå utover i hjortejakta og se hvordan det utvikler seg.

 

Eldstejenta hera sliter litt mer. Har hatt noen loser men kutter og kommer igjen,går hu på igjen og ho tar det opp igjen.Men kutter igjen og kommer tilbake.Gått på igjen og det samme gjentar seg. I fjor jaga ho godt på hind og kalv,så lurer på om motet svikter litt på elgen? Noen som har noen gode råd/synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...