Jump to content

Tråden for Norsk Elghund Grå!


løshund

Recommended Posts

Guest graahund
Denne tråden gjør at jeg nesten tar opp igjen diskusjonen med fruen vedr en NEG valp i huset............ :|

 

Det syns jeg du apsolutt bør gjøre :D:D:D graahund

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hvor gammel er valpen når folk begynner å ha den alene hjemme hele dagen? ca 8-15..er vel litt individuelt etter hvor bra alene treningen går, begynner jo rolig.. skal etter planen skal stå i hundegård mens jeg jobber.. helt fersk med denne nydelige hunderasen og gleder meg som en unge til 1.mai da den skal hentes =)

Link to comment
Share on other sites

Har ei tispe på tre år som jakter alt. Har skutt noen elger for ho som løs hund men gikk med ho som band hund det første året, for å få opprettet kontakten mellom hund og eier. Har skutt gaupe for ho i år, ho e rolig i uttaket, noe som er en fordel på gaupe jakt

2resku8.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest graahund
img_0756.jpg

Snart fullvoksen?

 

 

Det bildet kunne hvert noe større da ! Det retferdig-gjør ikke en så flott hund. Skulle hvert artig og sett et par bilder av henne nå :D I litt større format.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest graahund

Her er det bare en ting og si, nyyyydelig hund :D:D. Flott krølla hale, fine tegninger og ikke aller minst svart og fin i snutepartiet. Det skal dem være !! Kort og fin i kroppen og et vakkert opvakt hode. :D. Du har en flott hund, ta godt vare på den.

Link to comment
Share on other sites

Da var valpen kommet i hus :D matfar og mor er strålende fornøyd, spesielt far, som har mye kos og spennende trening foran seg :mrgreen: ''storesøster'' var litt skeptisk med en gang men det gikk overaskende bra, så hu koser seg med sin nye lekekamerat :)

normal_CIMG4775.JPG

er ikke jeg søt?

normal_CIMG4848.JPG

tok deg nesten søss

normal_CIMG4882.JPG

i farta!!!

Link to comment
Share on other sites

@svarthund: storesøs er blanding av chihuahua/papillon, så det er ikke så lenge hu er større for å si det sånn, men hu er nå et godt år eldre da :lol:

 

@graahund: takk takk, verdens hærligste, i mine øyne :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Var på Elghund show i Uskedal i dag, en laika, ett par gråtasser og en liten hærskare med svarthunder! :D

 

Odin stilte helt på slutten av dagen i valpeklassen, og ble noe nedplassert av de to andre der, men eneste kritikken vi fikk var litt liten snurr på halen, ellers var alt bra, så jeg håper 1. premier skal komme trillende når han er voksen! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Flott tråd, dette her.

 

Det ser ut som det er ganske vanlig å kunne kalle inn hundene fra stålos. Det høres imponerende ut, og gjelder ihvertfall ikke de gråhundene jeg har vært borti.

 

Er dette så vanlig som man kan få inntrykk av? Eneste grunnen til at jeg i sin tid klarte å kalle inn min Drever fra los var at mine bein var lengre enn hans....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

hjortefot.com, som jeg har sagt mange ganger nå så synes jeg din hund er meget vakker. At det ble tredje vinner nå betyr ikke mye. På neste utstilling, for en annen dommer kan det fort bli ck eller cert. det kommer mye ann på øyne som ser. Uansett, det er en nydlig hund du har :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Var innom en kompis i dag og såg på valpene hans, han kunne da fortelle at en av valpekjøperne har en gråhundhanne født i mars 2008 som skal selges. Far er koimyras storm, mor husker jeg ikke. Hunden selges fordi den ikke har løsnet som løshund ennå :shock: Lukter litt utålmodig gubbe her kanskje. Hunden skal ettersigende være meget bra eksteriørt og sporer meget godt,. Dette vil det sikkert gå an å få bekreftet før en eventuell handel. Hunden vil sikkert funke utmerket som bandhund, og jeg vil nå påstå at det er vel tidlig å avskrive den som løshund også. Prisen som var nemnt var 10 000 , om det er prutbart vet jeg ikke, men jeg kan i hvertfall formidle kontakt for den som evt. er intressert.

 

tulling

Link to comment
Share on other sites

Har ikke bidratt i denne tråden før, hyggelig å se likesinnede og deres hunder! Vokste opp med gråhund, de delte mine gleder og sorger i oppveksten, og stillte alltid opp uansett hva som skjedde.. Da jeg selv skulle ha hund, selvfølgelig skulle jeg det, ble det selvfølgelig grå :D

 

Her er min tredje, fem år nå:

 

IMG_2115.JPG

 

Er vel ikke noe utstillingsbilde, men dette er ekte glede; hadde utrolig vanskelige forhold for lurjakt med bandhund i år, så det ble så jeg prøvde å slippe en god del. Vi har imidlertid gått i bånd og hatt veldig god kontakt, så søk og påheng er ikke rare greiene, he he. Denne dagen lykkes vi imidlertid,og hadde en kjempefin los over to timer i gnistrende vær på fjellet som dere ser av bildet, og så ble det belønnet med fall.

 

Jeg skal i hvert fall ha grå så lenge jeg er i stand til å jakte :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
Guest graahund

Svært lite fart i denna tråden om dagen. Er det ingen som har noe og berette, nye valper ol. Kunne vært artig og sett noen bilder av valper igjen.. Og hjortefot.com, hvordan går det med din eminente hund ? :D .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ei tispe på 10 år som fikk livmorbetennelse i vinter, ble operert og alt ser bra ut hittil. Nå har jeg bestilt arvtakeren hennes fra en oppdretter i Kalix i Sverige. Bare seks uker igjen å vente før vi får en ny tyrann i hus men moro skal det bli!

Link to comment
Share on other sites

Faren min har og ei tispe som fikk livmorbetennelse for 2 år siden, 10,5 år no. hun var på jakt hele elgjakta men var ikke helt som ho brukte og være, tok ho til dyrlegen par uker etter jakta, ho ble lagt direkte på operasjonsbordet og de opererte ut 3,5kilo med betennelse(livmoren). Ho ble helt frisk og jaktlysten er som før, på topp. Året før hun ble operert gikk Ronja som hun heter til 1 premie og beste hund under bandhund prøven i saltstraumen. Var vårres første bandhund prøve for meg og ronja så vi ble ganske overrasket:)

 

Har begynt og trene blodspor med min hund som er en handhund på 4 år som er sønn av Ronja, han er blitt løshund så blir ikke jaktprøve på han. Ronja tar og blodsporet uten problemer så får sjå om jeg melder henne og opp i høst, i såfall blir hun da godkjent for viltnemda og da, ikke så vørst i en alder av nesten 11 år:)

Link to comment
Share on other sites

Faren min har og ei tispe som fikk livmorbetennelse for 2 år siden, 10,5 år no. hun var på jakt hele elgjakta men var ikke helt som ho brukte og være, tok ho til dyrlegen par uker etter jakta, ho ble lagt direkte på operasjonsbordet og de opererte ut 3,5kilo med betennelse(livmoren). Ho ble helt frisk og jaktlysten er som før, på topp. Året før hun ble operert gikk Ronja som hun heter til 1 premie og beste hund under bandhund prøven i saltstraumen. Var vårres første bandhund prøve for meg og ronja så vi ble ganske overrasket:)

 

Mi heter Ronja ho med å får håpe at ho ikke må på benken igjen ho med. Var kvikk som bare det etter operasjon men synes ho er blitt litt stiv i det siste, har kjennt på magen hennes og ho har ikke vondt. Bare for å være i forkant så bestilte jeg en ny for å ovelappe, må jo få den nye hvalpen godkjennt på blod/ferskspor før ho pensjoneres. Ronja ble forresten godkjennt som ettersølshund når ho var 7 mnd gammel etter disp fra DN.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...