Jump to content

Skøt rev på åte i natt.


cipheron

Recommended Posts

Ble en revetispe på rundt 6kg i natt, fantastisk fin pels så vurderer å stoppe den ut.

 

Var på besøk hos en kompis for å spille litt poker og på vei hjem så jeg mye revespor, kanskje ikke rart siden jeg har hatt åte ute i en måned og det har vært mye rev innpå.

 

Har et rom ved siden av soverommet der vinduet står åpent og døra på gløtt, lett å komme til uten å lage lyd og 24-25 meter til åtet.

 

Hagla henger klar på veggen med trang choke.

 

Lå i senga og så på Dexter sesong 2 men bort i vinduet og kikka med jevne mellomrom, midt ute i andre episode så jeg bevegelse.

 

Lista meg utav soverommet og la en magnumpatron med grove hagl i hagla, åpna døra forsiktig og stille bort til vinduet..

 

Sikta inn på reven men han smatt inn imellom noen busker, jeg så litt av reven men kunne ikke være sikker på et godt skudd så jeg holdt igjen mens pulsen slo så jeg var sikker på reven kunne høre det:)

 

Jeg sto i samme stilling mens det lille jeg så av reven forsvant, bannet litt for meg selv men rørte meg ikke da rev veldig ofte kommer tilbake på åtet.

 

Etter et lite minutt kommer en rev inn fra en annen vinkel og stopper på åtet, stakkaren datt i smellet og ble liggende.

 

Ikke sikker på om det var en eller to rever men på sporene å dømme så har det nok vært 3-5 rever innom åtet i løpet av kvelden i går.

 

Får se om det byr seg flere sjangser neste helg:)

 

Bilder her http://airguns.110mb.com/myhunts/fox/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...