Jump to content

Hvor lang tid tar våpensøknad?


anonym bruker
 Share

Recommended Posts

Jeg leverte søknad på mandag i forrige uke, og hadde brev der de etterspurte mer opplysninger i postkassa på fredag. Hadde de ikke villet ha mer underlagsmateriale, hadde den altså vært godkjent allerede. Brevet var datert 29/06. Tre dager fra levering til svar må sies å være innafor...

 

Dette var i Oslo.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 460
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke sikkert. På Elverum har jeg fått spørsmål om kopi av skapbilde få dager etter søknaden er sendt. (De tar tydlig vis ikke vare på det jævla bildet...) Uansett har jeg hver gang levert bilde samme dag i skranken. Like vel tar det 2-3 uker før jeg får sms om at søknaden er klar til betaling.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Leverte søknad på O/U hagle fredag 16. desember. Spennende å se hvor lang tid det tar.

 

Oslo forøvrig.

 

 

Ser det nevnes 3 uker som maksimal behandlingstid ihht. Forvaltningsloven (forlengelse kun med skriftlig beskjed og begrunnelse). Noen som vet om dette fortsatt er gjeldende?

 

 

Erlend

Link to comment
Share on other sites

3 uker er ikke maksimal behandlingstid, men saksbehandleren skal kunne gi et svar på når saken forventes å være ferdig behandlet innen 3 uker.

 

Fikk nylig svar fra Oslokontoret om at de hadde hatt noe sykdom og ferieavvikling som forsinket behandlingen noe.

Link to comment
Share on other sites

Fikk samme svar fra Oslokontoret, har en "fast" kontakt som er veldig behjelpelig, men fikk svar allerede i midt desember at den personen var på ferie/permisjon.

Venter også på noen søknader...

 

Dette er jo første tingen som burde vært gjort digitalt, sentralt register, alltid oppdatert og tilgjengelig å sjekke på mobil hadde vært gull for mange.

Spesielt i tilfeller hvor man selger våpen og finner ut at våpen fortsatt er registrert på en...

Link to comment
Share on other sites

I tidligere utgaver av digitaliseringsrundskrivet fra Kommunal- og moderniseringsdept. stod det:

 

1.1 Digitaliser virksomhetens tjenester

 

Det er et mål at forvaltningens kommunikasjon med innbyggere og næringsliv skal være nettbasert. Alle relevante søknader, skjemaer og rapporteringer med årlig innsendingsvolum over 3000 skal være åpne for digital utfylling og digital innsending innen 30. juni 2015. Det gjelder likevel ikke tjenester hvor digitalisering ikke lønner seg verken for bruker eller forvaltning. Virksomheten må kunne dokumentere og begrunne unntak fra kravene.

 

I 2015-utgaven av rundskrivet forsvant tidsfristen for innføring, og i 2016-utgaven er hele avsnittet fjernet, så det ser ikke ut til å være en prioritert oppgave.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...