Jump to content

Toppjakt 2007 / 2008


spelltiurn

Recommended Posts

Det nærmer seg sesong slutt på toppjakta. Ska en tur om noen timer etter tiuren. Alt etter været fremover kan dette fort bli den siste turen i norsk skog. Har ikke fått skutt en eneste tiur i år så nå håper jeg flaksen snur. Men men, skal ikke glemme alle di fine turene jeg har hatt i høst. Like viktig som antall fugl er jo fine opplevelser å stemmninger i skogen.. Har jo sett tiurn i høst værtfall. :)

 

IMGP1006Medium.jpg

 

IMGP0988Medium.jpg

 

IMGP0997Medium.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nydelige bilder! Det er få plasser som slår Finnmark når det gjelder natur! Hvor jakter du? Bruker du rifle, hagle eller kombi? Det er i alle fall en jakt vi kan misunne dere her vi bor i vest.

 

Jakter hoved saklig i Pasvik. Bruker rifle, det er den jaktformen jeg trives best med.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg! God medisin. Du har virkelig klart å fange vinterlyset her oppe. Bruker du ski eller truger, eller er det som her nok å bruke beina?

 

Både ski, truger å beina. Men det er som regel lite snø frem mot jul, så da går jeg til fots med skallene på. Å blir det mye snø spenner jeg horke skiene på. :)

Link to comment
Share on other sites

Toppjakt...

Håper på en snørik førjulstid, slik at jeg kan ta noen turer på ski eller truger etter svartfugl. Tør ikke slippe spetsen på Varaldskogen for tiden da det stadig er ulv i området :( Har jakt på svensk side av grensen også så fuglejakta varer ut januar for meg :D:D

 

Takk for inspirerende bilder og videosnutter Spelltiur'n :D

Link to comment
Share on other sites

Dette var vakkert.......ubeskrivelig vakkert.....

Og trangen til å reise til fjells og snø igjen blir ikke mindre akkuratt :shock::?

 

Sitte på hytte trappa igjen......eller gå på ski i puddersnø......bli god og varm i kroppen....sette eg forran Peisen med ett glass rødvin eller to......

 

Off, fikk heldt vondt i sjela her nå.... :cry:

 

Jeg bare MÅ opp til det hvite landskapet igjen :D

 

 

 

Virker som en utopi å gå på toppjakt her nede med det første......er bare regn, regn, regn og etter REGN :evil:

Link to comment
Share on other sites

Var ute på lørdagsmorran jeg og, men det sludda så intenst at kikkerten var håpløs å bruke. Så en tiur, men den støkka jeg selvfølgelig lenge før jeg oppdaga den :( Men fin tur. Satt innunder ei diger furu og kokte kaffe, og hørte på alle greinene og toppene som knakk.

 

Var våt til skinnet over hele skrotten da jeg kom hjem, unntatt på beina. Nye jaktstøvler :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...