Jump to content

Ufine ting på våpen


VestlandsJeger

Recommended Posts

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Treverk er generelt stygt og upraktisk, gravyr og jåleri...er som å sminke en gris.

Fint at de har gamle tradisjoner på museum, som snabel forskjefter, bayerske kolberygger osv. Blånering av stål, er en overflatebehandling fra rett etter steinalderen.

Smørkniv hevarmer...helstokk (grøss)...hakemontasjer...(grøss x 2)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet heldigvis at det å verdsette disse finere tingene er noe man må vokse seg til...

Omtrent som å verdstte en finere Singel Malt.. :wink:

As spoken by a true gentleman ! Setter forøvrig selv stor pris på både det estetiske ved utsøkt treverk og det praktiske ved syntetisk. Og på single malt, spesielt fra vestkysten av Skottland. Men jeg kan absolutt styre min begeistring for overgraverte våpen i tysk stil. Gravert luksusbørse skal være engelsk sideligger med engelsk skjefte og dobbelt avtrekk, enten sidelås eller detachable boxlock.

Link to comment
Share on other sites

Tacticool som er så cool at det går over til "tacti-harry"...pumpehagle med folde-kolbe og/eller pistolgrep med dertilhørende aimpoint,lykt og magforlenger f eks :lol: LOL! :lol::lol: JAU!

kunne godt tenkt meg en kortløpet Remington 11-87 med mag.forlenger, aimpoint, lykt og bajonett.

fordi at derfor.

 

men jeg skulle vært ærlig nok til å innrømme at det ikke er et jaktvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Innerst i skapet har jeg en stygg kreasjon basert på en stakkars HV Mauser. Tas med på jakt dersom yr.no forkynner regn eller som 'backup' dersom undertegnede blir liggende lagflat etter ett feiltråkk på en mosedott.

 

Den gamle krigeren har blitt parret med en "Advanced Technology" stokk. En "avansert" plast stokk skrudd sammen av treskruer og med ett grep som best kan sammenlignes med å holde fast en laks under vann.. i en foss.. etter å ha forsynt seg av skottske dråper.. Toppet i høyderetning av en OXO kikkert, under sitter en raklete tofot fra DX, i lengde retning forrut er en HardCore demper og bak en flau skytter.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, joda, det syns jeg fortsatt er en super ide, det er bare snakk om å sette igang det, vi får se hva vi får til når flyttingen starter i mars/april ;)

 

Fant en mauser i skapet til svigers for en stund siden med et gammelt kikkertsikte som var montert ca 3 cm off-senter til venstre, holdt nesten på å spy :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tja... funksjonsfeil er veldig ufint i min bok.

 

Heller til at de aller fleste våpen har en eller annen form for sjarm selv om det kan være godt gjemt enkelte ganger. Særlig godt gjemt på smykkevåpen. Pondus-stripen hvor det viser seg at 'Giiid, din mann greie på kunst', utrykker min vurdering av slikt. Når får Øverli Nobel-prisen i litteratur?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Takk for den, MadMads. Visste ikke at du hadde kikket i v?nskapet mitt. KM-77 Mk-II med padle?stokk og Meopta 1,5-6x42...

Men den ble bevisst foretrukket fremfor en Remington 8)

 

Som eg sa til deg p?quot;seminaret vi var p?Ruger M77 rustfri med padle? stokk, er faktisk s?tygg at den er stilig.

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ufine ting på hagler, som jeg kommer på i farta:

 

Sideliggere med utskiftbare choker og enkel avtrekker.

Overdreven gravyre.

Kolber av plastikk.

Optikk på hagler synes jeg ikke noe særlig om. Unntak er jo hvis noen bedriver åteljakt i mørker, da kan kikkertsikte være en fordel. Samme hvis det er en person som har mistet synet på skyteøyet og ikke vil skifte skulder. Da kan et sidemontert rødpunktsikte være bra, slik at han/hun kan sikte med det andre øyet.

 

Ellers så synes jeg at dobbeltløpa hagler tar seg best ut med 2 avtrekkere. Men det er bare for at jeg er vant med 2 avtrekkere og løpa ved siden av hverandre :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg har synt stokk på begge mine våpen, patron holder på kolben og to-fot.

mine rifler er til for en ting og det er å treffe det jeg sikter på, være presisjons verktøy og praktiske. om de ultra konservative synes det er ufint så ler jeg høyt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...