Jump to content

JÆREN SKYTTERKLUBB (JSK-Rogaland langhold)


PGM .338lm

Recommended Posts

Hei

 

Til alle dere som er interisete i og komme dere ut og trene dere på lange hold har vi nå tenkt og starte klubben "JSK".

Viss det er noen som er innteriserte i og være med på dette så er det bare og sende meg en PM..

 

Jeg skriver opp en liste med hvem som kommer, så kan de som vil være med sende meg en PM :-) Takk

 

Bane har vi til rådighet med skyting ut til 5-600 meter (Det burde holde i første omgang :-))

 

Er det noen som også er interiserte i og hjelpe til så tar vi det med en stooor takk (banematriell og div.)

 

Vi har 15 nye stålplater (25x25) til rådighet som vi har laget med kjettingoppheng. . desverre var dette bare vanlig st-52 så 338lm og 300r saum Laget permanente hull, 6.5x55 gikk fint..... hardox platene kommer :-)

 

Denne klubben er enda i oppstartsfasen, men vi tenkte Vi kunne sammles og ta en befaring av området, diskutere hva som skal til for og få denne klubben til og bli en SKIKKELIG langholdsklubb. ( Det blir selvfølgelig skyting også :D )

 

Den 08-02-09 utgår (vi skal jo på jegerskyting selv)

Vi prøver på den 07-02-09.

Klokkeslett må vi komme tilbake på.

 

Håper dette hørres interesangt ut for folk flest.

 

MVH

PGM

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei igjen :-)

 

Nå har vi fått satt oss ned og kommet frem til en tid vi kan møtes.

 

Vi satser på og møtes på statoilen på ålgård den 07-02-2009 klokken 10:30....

 

Vi kjører så derfra sammlet till skytebanen.

 

Minner igjen om at jeg fører en liste over hvem som kommer (13 stk til nå), så send meg en pm viss du har lyst og være med. ALLE er velkommne :-)

(så har vi litt kontroll på hvor mange vi blir)

 

MVH

PGM

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

 

Vi takker alle som møtte opp med friskt mot :-) Og takker for MYE godt snakk :-)

Det bei desverre ingen skyting i dag på grunn av komplikasjoner med banen som kom i siste liten..

Men vi fikk snakka mye laust og fast rundt dette med treninggsopplegg, Banematriell og faste treningstider osv..(Mer info kommer fortløpende når vi får noe fast og forholde oss til)

 

Vi har snakka med grunneiger nå for en time siden og det ser ut som at vi kan ta den befaringen i morgen den 08-02-09 etter jeger jakt felten på time. ( Vi håper ikke det blir seint ferdig..)

 

For de som kunne tenke seg og være med og befare området i morgen kan sende meg en melding på 95209089 sånn at jeg kan sende ut en melding en time før vi reiser opp.. ( Vi håper det blir en god dag på jeger jaktfelten og en ellers komplikasjonsfri dag :-)

 

 

Snakkes

 

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Vi lager en mailingliste, så viss du har lyst og melde deg på den så er det bare og sende meg kontaktinfo på pm (mailadressen din og navn evt. nummerert ditt)

 

Alt som blir sendt på mail blir også publisert på kammeret.

 

Vi kommer straks tilbake med nye treningstider. Det blir mest sansynlig i slutten av febuar eller begynnelsen av mars..

 

INFO KOMMER FORTLØPENDE

 

MVH

PGM

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg med på på andre samling med JSK. Etter en liten kjøretur i fra Statoil på Ålgård kom vi frem til skytebanen. PGM hadde alt skytemateriell klar i bilen så det ble kjapt satt opp noen blinket og plater til å skyte på. Det ble en dag med mye skyting samt en del kaffi og drøs i perfekt vær. Vindstille, sol og fire fem minusgrader.

De som ikke kunne komme gikk glipp av en strålene dag.

 

Bra jobba PGM :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Ja det var en VELDIG god dag :-)

 

Takker for det :-)

 

Bilder!!!! Skal se hva vi får til :-)

 

 

Jeg kommer med dato for neste trening i uken som kommer.

 

PS: Den listen vi førte i begynnelsen var bare en deltagerliste... Viss du har lyst og føre deg opp på E-MAIL lista så send meg en pm med mailadresse.. Dette var bare en liten påminnelse for vi har fått en del pm fra folk som trodde de var på listen :-)

 

MVH

PGM

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hei

 

Vi håper og få til en trening førstkommende lørdag 18 eller søndag 19/04/2009.

 

Vi vil komme tilbake til om det blir Lørdagen eller søndagen. Så fort som bare over hode mulig

 

Vi vet at dette er kort varsel men vi kan desverre ikke komme med bedre varsel inntill videre.

 

Dette blir bedre når vi får satt opp faste treningstider (Dette er noe vi jobber med)

 

 

Vi håper på fint vær og mange skyteglade sjeler :-)

 

MVH

J.S.K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei Geir.

På banen der vi har skutt tidligere er det stopp fram til hausten pga beitedyr. Pgm kjem nok med ein invitasjon når banen er klar.

på siste skyting var vi 6-7 stk. kaliber frå 223 til 338lm. ca 400m.

Kanon moro og vi fikk lagd dørslag av blinkstativet til PGM :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

HEI

 

Det blir skyting den 15/11-09.

 

Det har vært mye aktivitet på banen i den siste tiden som har gjort at vi ikke har sluppet til.

 

Vi er fortsatt på leit etter ny bane, men som sagt er det jo ingen lett oppgave.

 

Vi har noen områder vi skal sjekke ut, så info om det kommer når det skjer noe.

 

Viss du har noen ideer om bane så kan du ta kontakt med meg på PM. (alle innspill mottas med STOOR takk)

 

Vi møtes på statoilen på ålgård klokken 11:00

 

Vi tar forbelhold om at det kan bli forandringer i planene, men viss det skulle bli det så varsler jeg det her på forumet.

 

Krysser fingrene

 

 

MVH

PGM

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

JÆREN SKYTTERKLUBB er nå offisielt en klubb under NBSF :mrgreen:

 

Det eneste vi må få skikkelig på plass nå er en bane vi kan drive faste treninger på..

 

Sånn som det er nå er det veldig uforutsigbart med treningstider.

 

Så vi håper dere ikke mister motet (jeg vet dette tar tid, men det skal gå til slutt)

 

Som vi har sagt før så har vi et par baller i luften.

 

Viss vi klarer og få til noen treninger i nærmeste fremtid så skal vi melde ifra her på forum så fort vi vet det.

 

MVH

PGM

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 11 years later...
On 9/29/2021 at 7:06 PM, Elgjaeger said:

Ja, vi er en gjeng som skyter, mest PRS

Hei Elgjaeger, okei. Jeg skrev en melding på gruppen som er på Facebook men fikk ikke noe svar der. Hvem, hva, hvor holder dere til? Er selv ifra Time kommune.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ADT said:

Hei Elgjaeger, okei. Jeg skrev en melding på gruppen som er på Facebook men fikk ikke noe svar der. Hvem, hva, hvor holder dere til? Er selv ifra Time kommune.

Ganske spredt gjeng, fra Stavanger og sørover. Men skyter på Bøstølen i Sokndal. Har en god del gonger stående ute fra 300m til 700m. Lørdag er treningsdag.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Elgjaeger said:

Ganske spredt gjeng, fra Stavanger og sørover. Men skyter på Bøstølen i Sokndal. Har en god del gonger stående ute fra 300m til 700m. Lørdag er treningsdag.

Ahh okei kult. Vil dette være hver lørdag utover høsten eller er jakta prioritet nå?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
VestlandsSmellen skrev (1 time siden):

Fremdeles aktivitet? Var så vidt innom ifjor for å myse litt, men i år har jeg børse og kaliber som gjør at jeg kan passe bedre inn.

Ja, i dag har vi arrangert PRS stevne som inngår i NPRF serien. To stevner inngår i Rogaland Rumble, på Strand i går og Bøstøl idag,

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...