Jump to content

Delbar salong patent innenfor lovverket?

Buskpelle

Recommended Posts

Hei godtfolk, 

Jeg er vel ikke den eneste som har sett på den 22lr/17hmr/22wmr børsa jeg har stående og latt den være igjen pga vekt, tykkelse og lengde. Regelen om 40 og 84 cm er klar, i likhet til forbud mot foldestokk. Men kan tenkes at det må være en mellomting her som gjør at den gode salong-boltrifa kan få plass i sekken, uten å bytte den ut mot en med hvor løpet vrenges av.

Er det noen som har et en løsning som er praktisk og godt innenfor lovverket? 

Et eksempel er jo det useriøse røret her..

https://www.rifleshootermag.com/editorial/3-great-22lr-takedown-survival-guns/83797

5 hours ago, Buskpelle said:

Regelen om 40 og 84 cm er klar, i likhet til forbud mot foldestokk.

Foldestokk er da ikke forbudt. Du må bare ha en foldet rifle som er 84 cm.

5 hours ago, Buskpelle said:

Er det noen som har et en løsning som er praktisk og godt innenfor lovverket? 

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva som er spørsmålet ditt, men jeg laget en sekkerifle for noen år siden som jeg bruker til fjelljakt på ryper. Den ser slik ut og kan «enkelt» deles i to for bæring i en liten dagstursekk. Her kan ikke rifla brukes når den er delt, og jeg kan ikke skjønne at den skal bryte regelverket som omfatter folde og skyvbare kolber. Her fjernes hele kolben.

IMG_4331.jpeg.36f088591d1bf00272d044671ffae367.jpeg

Du kan lese tråden her;https://www.kammeret.no/topic/71237-den-ultimate-lettvektsriflen/

Du har ikke sagt hva slags rifle du har, men jeg tipper at det nokså rett fram å lage en delbar sak om du ikke har noe veldig spesielt? Rafdal har f.eks laga noen delbare stokker hvor rifla deles i grepet.

IMG_0036.jpeg.5f1009052937aa73fc7014309660b476.jpeg

IMG_0037.jpeg.ebd7e02e464be520db651eb89d3e301a.jpeg

Edited by Bly